A A A K K K

"Аналiз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України, розпорядження Антимонопольного комітету України, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсів з продажу пакетів акцій АТ"

від 29 березня 2012 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ


проекту наказу Фонду державного майна України, розпорядження Антимонопольного комітету України, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Положення

про порядок проведення конкурсів

 з продажу пакетів акцій акціонерних товариств»

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання

  Проект наказу Фонду державного майна України, розпорядження Антимонопольного комітету України, рішення Державної комісії з цінних паперів та фондового ринку «Про затвердження Положення про порядок проведення конкурсів  з продажу пакетів акцій акціонерних товариств» розроблено з метою реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки та відповідно до Закону України «Про приватизацію державного майна» від 04.03.1992  № 2163-XII, зі змінами та доповненнями. Зазначений регуляторний акт надасть можливість привести нормативно-правові акти до вимог чинного законодавства та вдосконалить правове регулювання у сфері приватизації.

  Проблема, на розв’язання якої спрямоване прийняття проекту, полягає у забезпеченні формування ефективної правової бази у сфері приватизації. На сьогодні ця проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів, оскільки Державною програмою приватизації на 2012 - 2014 роки встановлені завдання щодо приведення нормативно-правових актів у відповідність до норм законодавства.

2. Визначення цілей державного регулювання.

  Цілі державного регулювання – привести у відповідність до положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки та відповідно до Закону України «Про приватизацію державного майна» від 04.03.1992  № 2163-XII, зі змінами та доповненнями.

  Головною ціллю прийняття акта  є залучення до приватизації інвесторів, заінтересованих у довгостроковому розвитку підприємств після приватизації. Формування позитивного іміджу приватизації в Україні та світі, вдосконалення та поліпшення процедур продажу пакетів акцій акціонерних товариств шляхом проведення конкурсу з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

  Альтернативні способи досягнення встановленої мети не можуть бути запропоновані в зв’язку з тим, що обов’язковість прийняття цього нормативно-правового акту передбачено статтею 15 Закону України «Про приватизацію державного майна» від 04.03.1992  № 2163-XII, зі змінами та доповненнями де визначено  спосіб продажу державного майна - продаж об’єктів приватизації за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

  Підготовка зазначеного регуляторного акта є безальтернативною.

  Враховуючи вищевикладене, цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Отже, розробка проекту наказу є єдиним доцільним способом у досягнення мети приватизації пакетів акцій акціонерних товариств.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання вищезазначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Механізм дії регуляторного акта

  Проектом цього регуляторного акта передбачається  затвердження Положення, яке встановлює порядок підготовки, організації та проведення конкурсів з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, що здійснюють органи приватизації, у тому числі за участю уповноважених ними юридичних осіб.

  Акт має загальнодержавний характер.

Організаційні заходи для впровадження регулювання

  Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта

  Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. 

  Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог регуляторного акта.

  Для впровадження та виконання вимог регуляторного акта органам державної влади не потрібно додаткових витрат з бюджету. Рівень можливості впровадження акта є високим, оскільки суб’єкти господарювання зацікавлені у вдосконаленні процедури здійснення приватизаційних процесів, що забезпечить змагальність і рівний доступ інвесторів до приватизації.

  Досягненням установлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта буде прозорість і публічність прийняття рішень, визначення умов приватизації, що сприятиме запобіганню корупції.

  Можливість досягнення визначеної цілі у разі прийняття регуляторного акта полягає у дотриманні норм, які встановлюються цим актом.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Вдосконалення правового регулювання у сфері приватизації, а саме: продаж об’єктів приватизації за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, що забезпечить змагальність і рівний доступ інвесторів до приватизації. Продаж контрольного пакета акцій з визначенням умов післяприватизаційного використання об’єкта, вимог до покупців. Підвищення рівня привабливості для інвесторів, формування позитивного іміджу приватизації в Україні та світі.

Не передбачаються

Інтереси суб’єктів господарювання

Регулювання питань щодо подання документів, які містять відомості про правовий статус потенційного покупця, його відповідність кваліфікаційним вимогам, додатковим умовам участі у конкурсі та іншим вимогам, передбаченим умовами конкурсу

внесок грошових коштів за подання заяви на участь у конкурсі в розмірі двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян до Державного бюджету України.

 

Інтереси громадян

Поліпшення фінансово-економічного стану підприємств, створення нових робочих місць, погашення заборгованості із заробітною платою

Не передбачаються

7. Обґрунтування  запропонованого строку чинності регуляторного акта.

  Строк дії цього регуляторного необмежений.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

  Виходячи з цілей запропонованого регуляторного акта, зазначених у пункті 2 аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

  розмір надходжень до державного бюджету за продаж пакетів акцій акціонерних товариств, погашення боргів із заробітної плати та перед бюджетом, простроченої кредиторської заборгованості товариства, внесення інвестицій на розвиток підприємств, пов'язаних з дією акта;

  кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

  рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

  Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

  Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

  Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

  Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням конкурсного продажу Фонду державного майна України (м. Київ 133, 01601, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-74).

Голова Фонду                                                  О. Рябченко