Про Державну програму приватизації на 2007-2009 роки
від 12 квітня 2007 р.
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державну програму приватизації на 2007-2009 роки
____________________________________
1. Затвердити Державну програму приватизації на 2007-2009 роки (додається).
2. Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України "Про Державну програму приватизації на 2007-2009 роки" від ____________ 2007 р. № ____ |
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
приватизації на 2007-2009 роки
Розділ I. Загальна частина
1. Державна програма приватизації на 2007-2009 роки (далі -Програма) визначає основні цілі, пріоритети та умови приватизації державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим, та комунального майна на 2007-2009 роки.
2. Метою приватизації протягом строку дії Програми є оптимізація державного сектору економіки, створення конкурентного середовища, залучення інвестицій для прискорення технологічного оновлення (модернізації) підприємств та реалізації державної політики економічного зростання, а також забезпечення надходження коштів від приватизації до державного бюджету.
3. Пріоритетами приватизації у 2007-2009 роках є:
продаж:
дрібних пакетів акцій, окремо визначених об'єктів нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва;
збиткових підприємств під зобов'язання покупця щодо проведення їх фінансового оздоровлення;
високоліквідних об'єктів для забезпечення виконання бюджетних завдань;
збільшення обсягу надходжень до державного бюджету коштів, одержаних від приватизації, шляхом підвищення конкурентності та прозорості продажу.
4. З урахуванням мети та пріоритетів приватизації, визначених цією Програмою, встановлюються такі завдання:
приватизація об'єктів, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільне;
забезпечення надходження до державного бюджету коштів, одержаних від приватизації, в сумі, передбаченій законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Розділ II. Підготовка до приватизації державного майна
5. Кабінет Міністрів України затверджує та доводить до кінця поточного року уповноваженим органам управління завдання з передачі до Фонду державного майна України для підготовки до продажу в році, що передує відповідному бюджетному періоду, об'єктів права державної власності, сумарна прогнозована вартість яких повинна бути не менша, ніж прогнозована сума надходження коштів від приватизації до державного бюджету у відповідному бюджетному періоді.
Уповноважені органи управління з метою виконання визначених Кабінетом Міністрів України завдань подають щороку до 15 березня Фондові державного майна України переліки об'єктів права державної власності, складені за результатами аналізу їх фінансового і виробничо-технічного стану за останні три роки та ефективності використання державного майна (в розрізі класифікаційних груп, визначених у пункті 11 Програми), які вважаються об'єктами приватизації, разом з висновками про прогнозовану суму надходження коштів від їх приватизації та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. До зазначених переліків у першу чергу включаються:
об'єкти, подальше перебування яких у державній власності є економічно недоцільним та потребує виділення додаткових бюджетних коштів для забезпечення розвитку виробництва або їх утримання;
підприємства, що потребують фінансового оздоровлення (підприємства, стан яких за результатами аналізу фінансової і господарської діяльності згідно з методичними рекомендаціями, затвердженими Міністерством економіки України, має ознаки неплатоспроможності) шляхом залучення недержавних інвестицій;
об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані через відсутність державних коштів;
високоліквідні об'єкти, продаж яких повинен забезпечити виконання бюджетних завдань.
6. Кабінет Міністрів України визначає до 1 липня року, що передує відповідному бюджетному періоду, перелік об'єктів приватизації, продаж яких повинен забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації у зазначеному періоді.
7. Відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації до державного бюджету уповноважені органи управління протягом бюджетного періоду, що передує наступному бюджетному періоду:
1) подають:
до 1 березня Кабінетові Міністрів України погоджені з Міністерством економіки України та Міністерством фінансів України пропозиції щодо скорочення переліку казенних підприємств;
до 15 березня Фондові державного майна України пропозиції щодо ініціювання органом приватизації прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про продаж пакетів акцій, закріплених за державою (тимчасово залишених у державній власності);
до 1 жовтня Міністерству економіки України пропозиції щодо внесення змін до переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, для узагальнення та внесення їх на розгляд Кабінету Міністрів України;
2) проводять аналіз можливих соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, включених до переліку об'єктів права державної власності, приватизацію яких планується розпочати у відповідному році, і подають за його результатами інформацію Фондові державного майна України. Фонд державного майна України узагальнює інформацію, що надійшла, та подає до 1 вересня року, що передує відповідному бюджетному періоду, Кабінетові Міністрів України пропозиції щодо приватизації зазначених підприємств;
3) здійснюють відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" передприватизаційну підготовку об'єктів права державної власності з відокремленням майна, що не підлягає приватизації, зокрема матеріальних носіїв секретної інформації, та проводять реструктуризацію підприємств виходячи з необхідності підвищення інвестиційної привабливості сумарної ліквідності реорганізованих об'єктів;
4) проводять інвентаризацію об'єктів незавершеного будівництва з визначенням можливостей їх подальшого використання і залучення інвесторів до добудови таких об'єктів;
5) погоджують з Кабінетом Міністрів України проекти передприватизаційної підготовки підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг).
8. Підготовку проекту прогнозованого завдання з надходження коштів від приватизації у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, здійснює Фонд державного майна України з урахуванням пропозицій інших уповноважених органів управління за погодженням з Міністерством фінансів України та Міністерством економіки України виходячи з результатів аналізу виробничо-технічного та фінансового стану об'єктів права державної власності, продаж яких передбачається здійснити у відповідному році.
9. Фонд державного майна України:
здійснює підготовку до продажу та продаж об'єктів права державної власності, переданих уповноваженими органами управління, а також реструктуризацію об'єктів, не приватизованих через відсутність попиту з боку потенційних покупців;
затверджує до 31 грудня року, що передує планованому періоду, план-графік поквартального та помісячного продажу об'єктів на наступний рік.
10. До роботи з підготовки до продажу об'єктів приватизації групи Г Фонд державного майна України за погодженням з Кабінетом Міністрів України може залучати радників (уповноважених осіб).
Послуги радника (уповноваженої особи) оплачуються у фіксованому розмірі, визначеному договором, або у розмірі відшкодування його витрат та винагороди за продаж після остаточного розрахунку покупця за придбаний об'єкт.
Перелік об'єктів приватизації, до підготовки до продажу яких залучаються радники (уповноважені особи), та порядок визначення розміру їх винагороди, затверджуються Кабінетом Міністрів України.
Розділ III. Класифікація об'єктів приватизації та порядок застосування способів приватизації
11. Об'єкти приватизації класифікуються за належністю до таких груп:
група А - єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань та їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені у самостійні підприємства, в тому числі ті, що передані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації, із середньообліковою чисельністю працюючих до 50 осіб включно або понад 50 осіб, але вартість майна яких недостатня для формування статутного фонду відкритих акціонерних товариств; окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (в тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення); майно ліквідованих державних підприємств; майно, що залишилося після завершення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами; майно державних підприємств (крім майнових комплексів, що належать до групи Г), які не були продані як єдині майнові комплекси; державне майно, не включене до статутного фонду господарських товариств;
група В - єдині майнові комплекси підприємств, державних господарських об'єднань із середньообліковою чисельністю працюючих понад 50 осіб, вартість майна яких достатня для формування статутного фонду відкритого акціонерного товариства; акції відкритого акціонерного товариства, утвореного в процесі приватизації та корпоратизації (крім об'єктів групи Г); єдині майнові комплекси підприємств та організацій сільського і рибного господарства незалежно від вартості майна;
група Г - єдині майнові комплекси підприємств, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції відкритих акціонерних товариств, утворених в процесі корпоратизації, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг); акції відкритих акціонерних товариств, які перебувають в процесі продажу і на момент затвердження уточненого плану розміщення акцій мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг);
група Д - об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти;
група Е - акції (частки, паї), що належать державі у статутних фондах господарських товариств, інших господарських організацій і підприємств, заснованих на змішаній формі власності та розташованих на території України або за її межами;
група Ж -об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, фізичної культури та спорту, відпочинку і туризму незалежно від вартості майна.
12. Приватизація державного майна здійснюється у способи, визначені Законом України "Про приватизацію державного майна", з урахуванням особливостей їх застосування, встановлених для окремих груп об'єктів приватизації іншими законами та цією Програмою.
Утворення закритих акціонерних товариств державними органами приватизації у процесі приватизації державних підприємств не допускається.
13. Продаж об'єктів групи А здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
У разі прийняття рішення про приватизацію орендованого державного майна (будівлі, споруди, приміщення) орендар одержує право на викуп такого майна, якщо їм за згодою орендодавця здійснено за рахунок власних коштів поліпшення такого майна на суму не менш як 50 відсотків ринкової вартості майна (будівлі, споруди, приміщення), визначеної незалежним експертом для цілей оренди, яке неможливо відокремити від відповідного об'єкта без завдання йому шкоди.
14. Приватизація об'єктів групи Д здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва".
15. Приватизація об'єктів групи Ж здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
Об'єкти групи Ж, рішення про приватизацію яких прийнято після набрання чинності цією Програмою, приватизуються шляхом їх продажу єдиним майновим комплексом із збереженням профілю. Продаж окремих об'єктів нерухомості санаторно-курортних закладів не допускається.
Об'єкти групи Ж, які не функціонують більш як три роки або перебувають в аварійному стані, можуть бути приватизовані без збереження профілю за погодженням з органами місцевого самоврядування та органами виконавчої влади.
16. Приватизація об'єктів груп В і Г здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України, шляхом продажу єдиних майнових комплексів та акцій відкритих акціонерних товариств, утворених в процесі приватизації або корпоратизації.
Продаж належних державі пакетів акцій підприємств, державна частка у статутному фонді яких становить 25 і менше відсотків, здійснюється на фондових біржах.
Відкриті акціонерні товариства, які згідно з цією Програмою належать до груп В і Г, проходять процедуру лістингу на фондових біржах у порядку, встановленому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з Фондом державного майна України.
17. Продаж пакетів акцій та єдиних майнових комплексів підприємств, включених до переліку об'єктів приватизації, з метою забезпечення виконання завдань з надходження коштів від приватизації до державного бюджету, здійснюється шляхом проведення конкурсу (аукціону, відкритих торгів) без інвестиційних зобов'язань покупця. При цьому переможець конкурсу (аукціону, відкритих торгів) з продажу таких об'єктів визначається виключно виходячи з найбільшої ціни, запропонованої за об'єкт продажу, та прийняття ним зобов'язань з виконання умов конкурсу (аукціону, відкритих торгів).
Конкурси з продажу пакетів акцій проводяться у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
З метою розвитку фондового ринку та запровадження котирування (до проведення конкурсу (аукціону, відкритих торгів) пакети акцій відкритих акціонерних товариств (розміром 5-10 відсотків статутного фонду), включених до переліку об'єктів приватизації, продаж яких повинен забезпечити виконання завдань з надходження коштів від приватизації до державного бюджету, можуть пропонуватися для продажу на фондових біржах.
18. Продаж контрольних пакетів акцій (паїв), єдиних майнових комплексів збиткових підприємств, що потребують фінансового оздоровлення, здійснює орган приватизації за умови прийняття покупцем зобов'язань з відновлення платоспроможності та забезпечення подальшої прибуткової діяльності підприємства згідно з укладеним договором купівлі-продажу.
Для участі в конкурсі (відкритих торгах) з продажу контрольних пакетів акцій учасник подає бізнес-план розвитку підприємства, в якому повинен передбачатися механізм забезпечення досягнення належних економічних, фінансових, соціальних та екологічних показників діяльності підприємства, що приватизується, передбачених умовами конкурсу (відкритих торгів). Бізнес-план розвитку підприємства, поданий учасником конкурсу (відкритих торгів), з яким укладається договір купівлі-продажу, є невід'ємною частиною такого договору, а його невиконання - підставою для застосування норм відповідальності згідно із законодавством.
19. У разі придбання суб'єктами фондового ринку, зокрема фінансовими посередниками, пакета акцій, що становить більш як 25 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства, обов'язковою умовою участі у продажу є надання в установленому законодавством порядку потенційним покупцем державним органам приватизації інформації про особу, в інтересах якої придбано пакет акцій.
20. Не продані під час пільгового продажу відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" акції відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В, включаються до єдиного пакета, що підлягає продажу на фондових біржах або за конкурсом.
21. Конкурси з продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до групи В, можуть проводитися за умови, якщо об'єктом продажу є контрольний пакет акцій. У разі, коли конкурс не відбувся, пакет акцій може виставлятися на повторний конкурс або пропонуватися для продажу на фондових біржах.
22. Акції, не продані відповідно до абзацу другого пункту 16 і пунктів 20-21 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на спеціалізованих аукціонах за гроші або відкритих грошових регіональних аукціонах через засновану Фондом мережу аукціонних центрів у порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Антимонопольним комітетом України.
23. Акції, не продані відповідно до пункту 22 цієї Програми, можуть бути запропоновані для продажу на аукціонах без оголошення ціни.
Для продажу на аукціоні без оголошення ціни на фондових біржах, через засновану Фондом мережу аукціонних центрів можуть пропонуватися лише ті пакети акцій відкритих акціонерних товариств, що належать до груп В і Е і які не вдалося продати будь-яким іншим способом. Такі аукціони проводяться до остаточного продажу всіх акцій. При цьому початкова вартість пакета акцій не встановлюється державним органом приватизації, а переможцем аукціону визнається учасник, який запропонував найвищу ціну.
Для продажу на аукціоні без оголошення ціни можуть бути запропоновані державні пакети акцій відкритих акціонерних товариств, перелік яких затверджує Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України. Запропоновані для продажу державні пакети акцій повинні відповідати одному з таких критеріїв:
відкрите акціонерне товариство не провадить господарської діяльності;
розмір пакета акцій становить менш як 10 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства;
пакет акцій не вдалося продати іншими способами.
24. Державні органи приватизації забезпечують з урахуванням вимог пунктів 20-23 цієї Програми продаж усіх акцій, не проданих відповідно до пункту 57 Державної програми приватизації на 2000-2002 роки.
25. У державній власності може закріплюватися виключно пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г. При цьому розмір пакета акцій, що закріплюється у державній власності, повинен становити не менш як 50 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства плюс одна акція. Мета, принципи та порядок закріплення у державній власності пакетів акцій визначаються Кабінетом Міністрів України.
26. Умови конкурсу (відкритих торгів), зокрема кваліфікаційні вимоги до покупців об'єктів приватизації групи Г, економічна діяльність яких є інвестиційно привабливою (добування паливно-енергетичних корисних копалин, видавнича та поліграфічна діяльність, виробництво продуктів нафтоперероблення, добрив та азотних сполук, іншої основної неорганічної хімічної продукції, металургійне виробництво, виробництво двигунів та турбін, будування та ремонт суден, виробництво залізничного рухомого складу, ювелірних виробів, виробництво та розподілення електроенергії, діяльність авіаційного транспорту, надання послуг з організації подорожувань, діяльність пошти та зв'язку), та підприємств оборонно-промислового комплексу незалежно від виду економічної діяльності затверджує Кабінет Міністрів України.
Умови конкурсів (відкритих торгів) з продажу пакетів акцій інших відкритих акціонерних товариств груп Г і В, у тому числі кваліфікаційні вимоги до покупців, затверджує державний орган приватизації.
27. У разі коли на конкурс з продажу пакета акцій надійшла заява від одного покупця, такий пакет акцій може бути проданий безпосередньо цьому покупцеві за умови забезпечення реалізації визначених продавцем умов конкурсу. Ціна продажу такого пакета акцій визначається за результатами незалежної оцінки, але не може бути нижчою за ціну, що запропонував покупець у своїй конкурсній пропозиції.
28. У разі коли контрольний пакет акцій відкритого акціонерного товариства, що належить до групи Г, продано, інші акції пропонуються для продажу на фондових біржах.
29. У разі коли конкурс з продажу пакета акцій не відбувся, державний орган приватизації може прийняти рішення про повторне проведення конкурсу.
Умови повторного конкурсу та початкова вартість пакета акцій не потребують затвердження Кабінетом Міністрів України.
Початкова вартість пакета акцій, конкурс з продажу якого не відбувся, може бути зменшена під час його повторного продажу на конкурсі не більш як на 30 відсотків початкової вартості, визначеної для першого продажу на конкурсі.
30. У разі коли конкурс з продажу контрольного пакета акцій відкритого акціонерного товариства не відбувся двічі підряд, такі акції можуть пропонуватися для продажу на фондових біржах.
31. Кабінет Міністрів України визначає перелік відкритих акціонерних товариств, пакети акцій яких в процесі приватизації дозволяється пропонувати в установленому законодавством порядку для продажу на міжнародних фондових ринках.
32. У разі коли законодавством або статутом господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) визначено переважне право недержавних учасників на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, приватизація об'єктів групи Е здійснюється в порядку, встановленому Фондом державного майна України за погодженням з Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку та Антимонопольним комітетом України.
В інших випадках та за відсутності згоди недержавних учасників господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) на використання переважного права на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, продаж об'єктів групи Е здійснюється на аукціоні через засновану Фондом мережу аукціонних центрів, за конкурсом або на фондових біржах, крім випадків, коли такий спосіб продажу заборонений законом.
Продаж об'єктів групи Е на фондових біржах здійснюється за процедурою, встановленою для акцій, що належать до групи В.
33. Кабінет Міністрів України за поданням Фонду державного майна України, погодженим з центральним органом виконавчої влади з питань аграрної політики, може прийняти рішення про достроковий продаж пакетів акцій, тимчасово залишених у державній власності відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
34. Приватизація підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному або регіональному товарному ринку, здійснюється за погодженням з відповідним органом Антимонопольного комітету України.
Учасники конкурсу (аукціону, відкритих торгів) з продажу акцій (часток, паїв), результатом проведення якого є забезпечення досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання, що має стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займає монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), під час проведення зазначених процедур зобов'язані подати відомості згідно з переліком, визначеним Фондом державного майна України та Антимонопольним комітетом України.
Покупцями контрольного пакета акцій (часток, паїв) та єдиних майнових комплексів, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави або займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг), можуть бути виключно особи (їх об'єднання), визначені покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", за умови, що такі особи або особи, які їх безпосередньо контролюють, не зареєстровані в офшорній зоні.
35. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати дозвіл відповідного органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи отримання в управління акцій (часток, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання (далі - дозвіл на концентрацію).
Порядок подання та розгляду заяви про надання дозволу на концентрацію встановлюється законодавством про захист економічної конкуренції. При цьому учасники конкурсних процедур (конкурсів, відкритих торгів, аукціонів тощо) подають Антимонопольному комітету України заяву про надання дозволу на концентрацію не пізніше дня завершення прийняття конкурсної документації.
Дозвіл на концентрацію видається відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.
36. Приватизація холдингових компаній здійснюється з урахуванням норм Закону України "Про холдингові компанії України".
Розділ IV. Фінансове забезпечення виконання програми
37. Кошти, одержані від приватизації державного майна та інші надходження, пов'язані з приватизацією підприємств, зараховуються у повному обсязі до державного бюджету.
За рахунок коштів державного бюджету здійснюється фінансування заходів, пов'язаних з проведенням приватизації державного майна, а саме:
1) забезпечення функціонування єдиної комп'ютерної мережі державних органів приватизації, придбання обчислювальної техніки, засобів зв'язку, оргтехніки, програмної продукції;
2) оплата послуг:
заснованої Фондом мережі аукціонних центрів, пов'язаних з проведенням аукціонів, зокрема аукціонів без оголошення ціни, спеціалізованих аукціонів за гроші, відкритих грошових регіональних аукціонів, фінансування функціонування галузевого державного архіву фінансових посередників, інших осіб та організацій, залучених до роботи з передприватизаційної підготовки, реструктуризації, проведення обов'язкового екологічного аудиту, приватизації (у тому числі, пов'язаних з охороною, збереженням та оцінкою об'єктів приватизації, повернутих за рішенням суду в державну власність, до їх наступного продажу), послуг суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, що залучаються для оцінки майна під час приватизації (корпоратизації), юридичних послуг, послуг зберігачів, реєстраторів та уповноважених осіб під час розміщення акцій на міжнародних ринках, послуг експертів і консультантів у процесі управління майном і майновими правами держави;
радників (уповноважених осіб) під час підготовки до продажу пакетів акцій на конкурсах (відкритих торгах), зокрема за потреби відшкодування боргів з оплати їх послуг за попередні роки;
утримання окремих об'єктів державного майна;
провадження інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з питань проведення приватизації, висвітлення приватизаційних процесів у засобах масової інформації, супроводження веб-сайту Фонду державного майна України;
3) витрати, пов'язані з виконанням науково-дослідних робіт, та відрядженнями, пов'язаними з виконанням Програми;
4) фінансування витрат, пов'язаних із забезпеченням міжнародної діяльності у сфері приватизації, у тому числі розрахунки за борговими зобов'язаннями;
5) видання Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію;
6) навчання та підвищення кваліфікації кадрів єдиної системи органів приватизації України.
38. Компенсація витрат державних органів приватизації, пов'язаних з підготовкою документації із землеустрою та організацією продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності і на яких розміщені об'єкти, що підлягають приватизації, здійснюється за рахунок джерел, визначених Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
39. У разі делегування власних повноважень стосовно приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, державним органам приватизації органи місцевого самоврядування обов'язково передбачають у місцевих програмах приватизації та бюджетах субвенції на відшкодування державним органам приватизації витрат, пов'язаних з реалізацією зазначеного майна.
Частина коштів, одержаних від приватизації майна, що перебуває у комунальній власності, перераховується на рахунки державних органів приватизації з відповідного місцевого бюджету за визначеними органами місцевого самоврядування нормативами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, що спрямовуються для фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією комунального майна.
Розділ V. Інформаційне забезпечення процесу приватизації
40. З метою сприяння процесу приватизації, формування позитивного іміджу України на міжнародній арені та надходження коштів до державного бюджету Фонд державного майна України протягом строку дії Програми у межах коштів, виділених на зазначені цілі, здійснює комплекс заходів, спрямованих на забезпечення прозорості приватизації шляхом опублікування у друкованих виданнях, на радіо- та телеканалах і в Інтернет інформації про оголошення конкурсів (відкритих торгів, аукціонів), умови продажу об'єктів приватизації та інших відомостей з метою інформування потенційних інвесторів про хід та результати приватизації в Україні та за її межами відповідно до цієї Програми та законодавства про інформацію.
41. Фонд державного майна України за участю заінтересованих центральних органів виконавчої влади здійснює заходи щодо інформування громадськості про умови приватизації окремих підприємств та державну політику у сфері приватизації.
42. Державні органи приватизації публікують інформацію про проведення приватизації державного майна у строк та в порядку, визначені законодавством. Інформація про результати всіх видів продажу підлягає опублікуванню у виданнях державних органів приватизації протягом 30 днів після затвердження Фондом державного майна України (його регіональними відділеннями) результатів продажу або укладення договору купівлі-продажу.
43. Фонд державного майна України систематично оприлюднює в засобах масової інформації, зокрема в Інтернет, переліки підприємств, державні пакети акцій яких пропонуються для продажу в поточному році, включаючи інформацію про розмір пакетів акцій, що пропонуються для продажу, а також пакетів акцій, що закріплюються у державній власності.
44. Фонд державного майна України відстежує попит на об'єкти приватизації та сприяє його формуванню шляхом підвищення рівня інформованості потенційних покупців через оприлюднення в засобах масової інформації відповідних матеріалів та участь в національних і міжнародних економічних форумах, виставках та конференціях.
Розділ VI. Законодавче забезпечення виконання Програми
45. Кабінет Міністрів України забезпечує здійснення заходів, спрямованих на:
створення сприятливих умов для участі представників середнього та малого бізнесу у приватизації державного майна;
запровадження відчуження державного та комунального майна, що здійснюється за рішенням органів державної виконавчої влади поза процесом приватизації (банкрутство, реалізація об'єктів податкової застави, продаж основних засобів, що є державною власністю) спеціалізованими торговельними організаціями у порядку, встановленому законодавством з питань приватизації;
заборону особам, з якими раніше вже були розірвані договори купівлі-продажу внаслідок невиконання ними договірних умов, безпосередньо чи опосередковано брати участь у продажу (на аукціонах, конкурсах, відкритих торгах) об'єктів приватизації.
46. Кабінет Міністрів України організовує роботу з розроблення власних нормативно-правових актів, а також нормативно-правових актів органів виконавчої влади відповідно до цієї Програми.
Розділ VII. Заходи щодо завершення сертифікатної приватизації
47. Протягом шести місяців після набрання чинності цією Програмою:
Національний банк України забезпечує списання з позабалансових рахунків використаних приватизаційних майнових сертифікатів, компенсаційних сертифікатів та житлових чеків, а також невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів і компенсаційних сертифікатів, що перебувають на позабалансових рахунках фінансових посередників, Державної акціонерної компанії "Національна мережа аукціонних центрів" та інших юридичних осіб у готівковій і безготівковій формі. Позабалансові рахунки після списання підлягають закриттю в порядку, встановленому Національним банком України;
за розпорядженням Національного банку України всі списані папери у готівковій формі знищуються в установленому ним порядку. Невикористані житлові чеки, акумульовані на рахунках фінансових посередників, перераховуються відповідним установам ВАТ "Державний ощадний банк України";
за розпорядженням Національного банку України знищуються бланки невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів та компенсаційних сертифікатів, що перебувають в установах ВАТ "Державний ощадний банк України", у порядку, встановленому товариством за погодженням з Національним банком України.
Порядок списання невикористаних приватизаційних майнових сертифікатів, що перебували на рахунках фінансових посередників, які мали право залучати такі сертифікати, встановлюється Національним банком України за погодженням з Фондом державного майна України, Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку і Державною комісією регулювання ринків фінансових послуг України.
Розділ VIII. Контроль за виконанням Програми
48. Контроль за виконанням Програми здійснюють Президент України, Верховна Рада України, Кабінет Міністрів України, Фонд державного майна України, Антимонопольний комітет України, Державна комісія з цінних паперів та фондового ринку, інші органи виконавчої влади та правоохоронні органи у межах своєї компетенції, визначеної законодавством:
Верховна Рада України - заслуховує на своїх засіданнях звіти Фонду державного майна України;
Кабінет Міністрів України - заслуховує на своїх засіданнях керівників Фонду державного майна України, інших органів виконавчої влади, Ради міністрів Автономної Республіки Крим та розглядає проміжні, щорічні та заключні звіти про результати виконання Програми.
49. Фонд державного майна України:
подає щокварталу Верховній Раді України, Президентові України, Кабінету Міністрів України та Міністерству фінансів України аналітичну довідку про хід виконання Програми;
інформує щомісяця Кабіне