A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу ПП КМУ «Про затвердження Положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах АТ, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств»

від 26 серпня 2012 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про  затвердження  Положення   про  порядок  проведення   аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку буде розв’язано шляхом державного регулювання.

На  виконання  частини  першої  статті 8  й  абзацу  першого  частини першої  статті  9 Закону  України  «Про  особливості  приватизації вугледобувних  підприємств»   та   доручення   Кабінету  Міністрів  України  від 17.05.2012 № 18552/1/1-12 Фондом державного майна України розроблено проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Положення про порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств» (далі – проект постанови).

Зазначений регуляторний акт надасть можливість здійснити приватизацію вугледобувних підприємств згідно з Законом України «Про особливості  приватизації вугледобувних  підприємств».

На сьогодні ця проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів, оскільки вищезазначеним Законом України визначені особливі умови приватизації вугледобувних підприємств та способи приватизації, такі як:  проведення   аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.

2. Визначення цілей державного регулювання.

Цілі державного регулювання – виконання вимог Закону  України  «Про  особливості  приватизації вугледобувних  підприємств».

Головною ціллю прийняття акта є приватизація вугледобувних підприємств, яка призведе до  розвитку вугільної промисловості як однієї із стратегічних галузей економіки України, підвищення ролі вугільної промисловості у забезпеченні енергетичної безпеки держави та сприянні розвитку вітчизняного металургійного комплексу, підвищення конкурентоспроможності вугілля як товарної продукції на внутрішньому та зовнішньому ринках, поліпшення фінансово-економічного стану вугледобувних підприємств, зниження витрат державного бюджету, залучення інвестицій та одержання додаткових коштів для технічного переоснащення, модернізації та належного фінансування вугледобувних підприємств, забезпечення надійного і безпечного функціонування приватизованих вугледобувних підприємств, дотримання екологічної безпеки.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

Альтернативні способи досягнення встановленої мети не можуть бути запропоновані в зв’язку з тим, що обов’язковість прийняття цього нормативно-правового акту передбачено статтею 16 Закону  України  «Про  особливості  приватизації вугледобувних  підприємств»   та   доручення   Кабінету  Міністрів  України  від 17.05.2012 № 18552/1/1-12.

Враховуючи вищевикладене, цей регуляторний акт відповідає потребам у розв’язанні визначеної проблеми та принципам державної регуляторної політики. Отже, розробка проекту постанови є єдиним доцільним способом у досягнення мети.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання вищезазначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта.

Механізм дії регуляторного акта

Проектом цього регуляторного акта передбачається запровадження процедури проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.

Акт має загальнодержавний характер.

Організаційні заходи для впровадження регулювання

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта і оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта.

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. 

Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог регуляторного акта.

Для впровадження та виконання вимог регуляторного акта органам державної влади не потрібно додаткових витрат з бюджету. Рівень можливості впровадження акта є високим, оскільки суб’єкти господарювання зацікавлені у приватизації вугледобувних підприємств тому, що Законом передбачені особливі умови продажу пакетів акцій вугледобувних підприємств.

Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде прозорість і публічність прийняття рішень, визначення умов приватизації, що сприятиме запобіганню корупції.

Можливість досягнення визначеної цілі, у разі прийняття регуляторного акта, полягає у дотриманні норм, які встановлюються цим актом.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта.

Сфери впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Виконання вимог Закону України   «Про  особливості  приватизації вугледобувних  підприємств»   та   доручення   Кабінету  Міністрів  України  від 17.05.2012 № 18552/1/1-12.  

Не передбачаються

Інтереси суб’єктів господарювання

Нові процедури продажу пакетів акцій вугледобувних підприємств, а саме: аукціон та інвестиційний конкурс, де плата за пакет акцій вугледобувного підприємтва складає одну гривню, а переможцем визначається претендент, що запропонував максимальну величину приведеного вартісного обсягу інвестицій у підприємство.

внесок грошових коштів за подання заяви на участь у конкурсі в розмірі двадцяти неоподаткованих мінімумів доходів громадян до Державного бюджету України.

Інтереси громадян

Поліпшення фінансово-економічного стану підприємств, створення нових робочих місць, погашення заборгованості із заробітної плати.

Не передбачаються

 

7. Обґрунтування  запропонованого строку чинності регуляторного акта.

Строк дії цього регуляторного необмежений.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Виходячи з цілей запропонованого регуляторного акта, зазначених у пункті 2 аналізу регуляторного впливу, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

            - розмір надходжень до державного бюджету за продаж пакетів акцій акціонерних товариств, погашення боргів із заробітної плати та перед бюджетом, простроченої кредиторської заборгованості товариства, внесення інвестицій на розвиток підприємств, пов'язаних з дією акта;

            - кількість суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта;

            - рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті чого відбудеться порівняння показників базового та повторного відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичні відстеження планується здійснювати раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюватимуться із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням конкурсного продажу Фонду державного майна України (м. Київ 133, 01601, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-74).

 

Голова Фонду                                                  О. Рябченко