A A A K K K

Про внесення змін до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"

від 13 травня 2009 р.

Проект

ЗАКОН УКРАЇНИ

Про внесення змін до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)"

Верховна Рада України постановляє:

Внести зміни до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" (Відомості Верховної Ради України, 1996 р., № 34, ст. 160; 2000 р., № 41, ст. 342; 2001 р., № 9, ст. 39; 2002 р., № 16, ст. 114; 2004 р., № 13, ст. 181, № 45, ст. 501; 2005 р., № 48, ст. 480, ст. 482; 2006 р., № 13, ст. 110; 2007 р., №33, ст.440), виклавши його в такій редакції:

"ЗАКОН УКРАЇНИ

Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)

Цей Закон визначає правовий механізм приватизації єдиних майнових комплексів невеликих державних підприємств, інших об'єктів малої приватизації.

Розділ I. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

Стаття 1. Сфера застосування Закону

1. Відповідно до цього Закону приватизуються об'єкти малої приватизації незалежно від їх галузевої та відомчої належності, крім об'єктів, для яких законами встановлено особливі умови приватизації.

2. Норми цього Закону, крім норм, передбачених статтями 4 і 5, застосовуються також при відчуженні об'єктів державної власності у процесі їх банкрутства, а також при реалізації об'єктів застави (податкової застави).

3. До відносин, пов'язаних із приватизацією невеликих державних підприємств, не врегульованих цим Законом, застосовується Закон України "Про приватизацію державного майна".

Стаття 2. Об'єкти малої приватизації

1. Об'єктами малої приватизації є:

єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань та їх структурних підрозділів, що можуть бути виділені в самостійні підприємства (у тому числі ті, що передані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації державних підприємств, вартості майна яких недостатньо для формування статутного капіталу акціонерних товариств);

окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (у тому числі будівлі, споруди, нежитлові приміщення);

майно, що залишилося після закінчення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами;

майно державних підприємств, що не були продані як єдині майнові комплекси, крім об'єктів великої приватизації;

державне майно, що не увійшло до статутного капіталу господарських товариств;

земельні ділянки, які перебувають у державній власності і на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації;

об'єкти незавершеного будівництва та законсервовані об'єкти;

об'єкти соціально-культурної сфери.

2. Будівлі (споруди, приміщення) приватизуються разом з розташованими в них об'єктами приватизації, крім випадків відмови покупця від приватизації будівлі (споруди, приміщення), в якій розташовано об'єкт, що приватизується шляхом викупу, або якщо на це немає прямої заборони відповідно Фонду державного майна України, Верховної Ради Автономної Республіки Крим чи місцевої ради відповідного рівня.

Будівлі (споруди, приміщення) або окремі їх частини у випадках розміщення в них закладів, підприємств та організацій культури, що фінансуються з державного чи місцевих бюджетів приватизуються лише за умови надання рівноцінних будівель (споруд, приміщень).

За наявності заборони на приватизацію будівлі (споруди, приміщення), в якій розташовано об'єкт приватизації, або відмови покупця від приватизації будівлі (споруди, приміщення), в якій розташовано об'єкт, що приватизується шляхом викупу, зазначені будівлі (споруди, приміщення) передаються в установленому порядку власникам приватизованих об'єктів у оренду на строк не менш як 10 років.

3. Якщо в нежитлових приміщеннях будівлі, що є державною власністю, розміщуються два чи більше державних підприємства або підприємства, утворені на майні орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств, то у разі прийняття рішення про приватизацію одного чи кількох таких підприємств займані ними приміщення (за відсутності заборони на приватизацію будинку) приватизуються разом з іншим майном підприємства після закріплення за названими співкористувачами займаних приміщень на праві повного господарського відання, оперативного управління або на договірних засадах.

4. Не підлягають приватизації визначені в установленому законодавством порядку спеціалізовані підприємства торгівлі, що обслуговують виключно громадян, які мають пільги згідно із законодавством.

Стаття 3. Способи малої приватизації

1. Приватизація об'єктів малої приватизації здійснюється шляхом:

викупу;

продажу на аукціоні (у тому числі методом зниження ціни лоту, без оголошення ціни його продажу);

продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

Стаття 4. Продавці

1. Продавцями об'єктів малої приватизації, що перебувають у державній власності, є державні органи приватизації.

2. Місцеві ради можуть доручити державним органам приватизації здійснювати відчуження об'єктів малої приватизації, що перебувають у комунальній власності.

Стаття 5. Покупці

Покупцями об'єктів малої приватизації можуть бути фізичні та юридичні особи, які визнаються покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна".

Стаття 6. Джерела коштів для малої приватизації

1. Об'єкти малої приватизації можуть бути придбані покупцями за рахунок власних чи позичених коштів.

Покупці - фізичні особи подають державному органу приватизації копію декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації) за останній звітний рік, засвідчену підписом керівника органу державної податкової служби, скріплену печаткою відповідного органу державної податкової служби.

2. Оплата придбаних об'єктів малої приватизації здійснюється у національній валюті.

3. Покупці вправі використовувати для придбання об'єктів малої приватизації кошти лише шляхом їх безготівкового перерахування з рахунків, відкритих в установах банків України.

Розділ II. ПІДГОТОВКА ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ

Стаття 7. Визначення переліків об'єктів, що підлягають приватизації відповідно до цього Закону

1. Фонд державного майна України, Верховна Рада Автономної Республіки Крим, місцеві ради затверджують переліки об'єктів, які перебувають відповідно у державній власності, власності Автономної Республіки Крим та комунальній власності і підлягають:

продажу на аукціоні;

продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону;

викупу.

2. Державний орган приватизації зобов'язаний повідомити адміністрацію підприємства про включення підприємства або його структурного підрозділу до одного із зазначених переліків у місячний строк з дня прийняття відповідного рішення.

3. Включення об'єктів малої приватизації до переліків, зазначених у частині першій цієї статті, здійснюється відповідно до Державної та місцевих програм приватизації або з ініціативи відповідних державних органів приватизації чи покупців.

4. Покупці подають відповідному державному органові приватизації заяву про включення об'єкта малої приватизації до одного із зазначених у цій статті переліків.

Заява повинна містити відомості про найменування об'єкта малої приватизації, його місцезнаходження та запропоновані умови купівлі та експлуатації об'єкта.

Покупці - фізичні особи у заяві зазначають:

відомості про особу, її місце проживання, громадянство;

номери розрахункових рахунків в установах банків, з яких здійснюватиметься розрахунок за придбаний об'єкт приватизації.

Покупці - юридичні особи у заяві зазначають:

повне найменування заявника та його місцезнаходження;

прізвище, ім'я та по батькові керівника;

номери розрахункових рахунків в установах банків, з яких здійснюватиметься розрахунок за придбаний об'єкт приватизації.

До заяви додаються:

документ про внесення плати за подання заяви;

нотаріально засвідчені копії установчих документів (копія відповідного рішення органу місцевого самоврядування - для органів місцевого самоврядування);

копія декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації) за останній звітний рік, засвідчена підписом керівника органу державної податкової служби, скріплена печаткою відповідного органу державної податкової служби (для покупців - фізичних осіб) у випадках, передбачених частиною першою статті 6 цього Закону.

Форму заяви про включення об'єкта малої приватизації до одного із зазначених у цій статті переліків та розмір плати за її подання встановлює Фонд державного майна України. Розмір плати за подання зазначеної заяви не повинен перевищувати половини розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян.

Додаткові відомості та документи подаються державному органові приватизації за згодою заявника.

5. Державний орган приватизації розглядає подану заяву і в разі відсутності підстав для відмови у приватизації включає об'єкт до одного з переліків, зазначених у частині першій цієї статті. Інформація про результати розгляду заяви протягом місяця з дня її подання доводиться до відома заявника у письмовій формі.

Державний орган приватизації має право відмовити у приватизації лише у разі, якщо:

особа, що подала заяву, не може бути визнана покупцем об'єкта згідно з цим Законом;

законодавством установлено обмеження щодо приватизації зазначеного у заяві об'єкта.

відомості про об'єкт державної власності, що підлягає приватизації, не внесено до Єдиного реєстру об'єктів державної власності.

6. З моменту прийняття рішення про включення об'єкта до одного з переліків, зазначених у частині першій цієї статті, стосовно майна (необоротних активів) такого об'єкта та земельної ділянки, на якій розташований цей об'єкт забороняється здійснювати операції (дії), наслідком яких може стати відчуження зазначеного майна, у тому числі продаж майна, або зменшення розміру земельної ділянки; обмін, іпотека або застава майна; списання основних засобів, що мають залишкову вартість; безоплатна передача та реалізація майна для погашення заборгованості; передача майна в оренду, внесення майна до статутних капіталів інших суб'єктів господарювання; передача майна в управління та здійснення операцій з борговими вимогами і зобов'язаннями (факторинг), якщо за період з моменту прийняття такого рішення сумарна вартість майна, що відчужується, або сума, визначена зобов'язаннями, перевищує 5 відсотків підсумку балансової вартості зазначеного об'єкта за останній звітний період.

Якщо такі дії необхідні для ефективного функціонування підприємства, майно якого приватизується, вони здійснюються підприємством з дозволу державних органів приватизації.

Земельні ділянки, що підлягають продажу разом з об'єктом приватизації, забороняється з моменту включення об'єкта приватизації до переліків об'єктів, що підлягають приватизації, передавати в оренду, під забудову, вчиняти інші дії, якщо це може призвести до обмеження (обтяження) прав на земельну ділянку, до одержання покупцем об'єкта приватизації документа, що посвідчує право власності на земельну ділянку (Державного акта) та його державної реєстрації.

7. Органи, що здійснюють управління майном об'єктів, що підлягають приватизації, передають у місячний строк після опублікування переліку таких об'єктів в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації єдині майнові комплекси державних підприємств в управління відповідним державним органам приватизації у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Стаття 8. Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу

1. З моменту прийняття рішення про приватизацію підприємства проводиться його підготовка до приватизації.

Підготовка об'єкта малої приватизації до продажу здійснюється державними органами приватизації, які:

визначають ціну продажу об'єкта, що підлягає приватизації шляхом викупу, або початкову вартість об'єкта на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону;

готують та публікують відомості про об'єкти малої приватизації у відповідних інформаційних бюлетенях та місцевих засобах масової інформації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації;

замовляють у випадках, визначених Законом України "Про екологічний аудит", проведення обов'язкового екологічного аудиту.

Для забезпечення виконання зазначених функцій державні органи приватизації можуть залучати відповідні організації та спеціалістів у порядку і на умовах, встановлених Фондом державного майна України.

Покупець, який в установленому порядку подав заяву про приватизацію підприємства, може за власний рахунок замовити проведення аудиторської перевірки його фінансового стану.

2. Строк підготовки об'єкта малої приватизації до продажу не повинен перевищувати чотирьох місяців з дня прийняття рішення про його приватизацію.

Стаття 9. Визначення ціни продажу об'єкта малої приватизації

1. За рішенням державних органів приватизації проводиться інвентаризація майна об'єкта малої приватизації із залученням у разі необхідності аудитора (аудиторської фірми) та здійснюється його оцінка в порядку, визначеному методикою, що затверджується Кабінетом Міністрів України. Зведений акт інвентаризації і висновок про вартість майна (акт оцінки майна) затверджується керівником державного органу приватизації.

2. Вартість об'єкта малої приватизації визначається відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України.

Стаття 10. Особливості підготовки об'єктів малої приватизації до продажу разом із земельними ділянками

Державні земельні ділянки можуть продаватися разом із розташованими на них єдиними майновими комплексами невеликих державних підприємств, окремими будівлями (спорудами, приміщеннями) у разі прийняття державним органом приватизації рішення про такий продаж.

Підготовка до продажу та продаж об'єктів малої приватизації разом із земельними ділянками здійснюється в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Рішення про продаж земельної ділянки разом із розташованими на ній об'єктами нерухомого майна, які підлягають приватизації, приймається державним органом приватизації з власної ініціативи або за клопотанням відповідного уповноваженого органу управління чи потенційних покупців об'єкта малої приватизації у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.

Державний орган приватизації у місячний строк розглядає заяву про приватизацію об'єкта і приймає рішення про продаж земельної ділянки разом із розташованими на ній об'єктами нерухомого майна, що приватизуються, або про відмову в такому продажу із зазначенням її причин.

Рішення державного органу приватизації про продаж земельної ділянки разом із розташованими на ній об'єктами нерухомого майна, які підлягають приватизації, є для державного органу приватизації підставою для:

замовлення на визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками;

замовлення на виготовлення технічного паспорта земельної ділянки;

забезпечення проведення оцінки об'єкта малої приватизації разом із земельною ділянкою, на якій він розташований, з визначенням їх вартості відповідно до методик, що затверджені Кабінетом Міністрів України, із зазначенням у звіті про оцінку окремо вартості об'єкта малої приватизації та вартості земельної ділянки;

складення договору купівлі-продажу земельної ділянки разом із розташованими на ній об'єктами нерухомого майна, що підлягають приватизації, з урахуванням вимог статті 132 Земельного кодексу України.

5. Строк підготовки земельної ділянки до продажу не повинен перевищувати чотирьох місяців.

6. Державний акт на право власності на земельну ділянку готується землевпорядною організацією за клопотанням покупця земельної ділянки після здійснення всіх платежів за об'єкт продажу разом із розташованими на ній об'єктами нерухомого майна.

7. Земельні ділянки, які продаються разом із розташованими на них об'єктами нерухомого майна, що підлягають приватизації, підлягають продажу на аукціоні і не можуть продаватися на аукціоні за методом зниження ціни лота або без оголошення ціни його продажу.

Розділ III. ПРОДАЖ ОБ'ЄКТА МАЛОЇ ПРИВАТИЗАЦІЇ ШЛЯХОМ ВИКУПУ

Стаття 11. Опублікування переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу

1. Державний орган приватизації публікує в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та місцевих засобах масової інформації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації, перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, який містить найменування об'єкта приватизації та його місцезнаходження.

Перелік об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу, опубліковується протягом 15 календарних днів з дня прийняття рішення про затвердження такого переліку.

Стаття 12. Продаж об'єкта приватизації шляхом викупу

1. Викуп застосовується щодо об'єктів малої приватизації:

не проданих на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону;

внесених до переліку об'єктів, що підлягають приватизації шляхом викупу.

Викуп майна підприємств, зданих в оренду, здійснюється з додержанням вимог, передбачених законодавством з питань приватизації.

Покупець, який став власником об'єкта малої приватизації і не скористався на момент його приватизації правом викупу будівлі (споруди, приміщення) у межах займаної таким об'єктом площі, має право викупити відповідну будівлю (споруду, приміщення) у разі, якщо це не заборонено законодавством, Верховною Радою Автономної Республіки Крим (щодо майна, яке належить Автономній Республіці Крим) чи відповідною місцевою радою (щодо об'єктів права комунальної власності).

Порядок викупу об'єкта приватизації встановлюється Фондом державного майна України.

2. Інформація про результати викупу об'єкта приватизації опубліковується протягом 30 календарних днів з дня укладення договору купівлі-продажу в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, місцевих засобах масової інформації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації.

Розділ IV. ПРОДАЖ ОБ'ЄКТІВ МАЛОЇ ПРИВАТИЗАЦІЇ НА АУКЦІОНІ, ЗА КОНКУРСОМ З ВІДКРИТІСТЮ ПРОПОНУВАННЯ ЦІНИ ЗА ПРИНЦИПОМ АУКЦІОНУ

Стаття 13. Продаж на аукціоні

Продаж об'єктів малої приватизації на аукціоні полягає у передачі права власності покупцю, який запропонував у ході торгів найвищу ціну.

Стаття 14. Продаж за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону

Продаж об'єктів малої приватизації за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону полягає у передачі права власності на нього покупцю, який запропонував найвищу ціну та взяв зобов'язання виконати умови конкурсу.

Стаття 15. Інформація про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом

1. Інформаційне повідомлення про об'єкти, що підлягають продажу на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, опубліковується в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації, місцевих засобах масової інформації, інших друкованих виданнях, визначених державними органами приватизації.

Аукціони, конкурси з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону з продажу об'єктів приватизації проводяться через 30 днів після опублікування інформаційного повідомлення.

Інформаційне повідомлення повинне містити:

найменування об'єкта приватизації, його місцезнаходження;

інформацію про обсяг та основну номенклатуру продукції (робіт, послуг), у тому числі експортної;

дані про кількість та склад робочих місць;

відомості про будівлі (споруди, приміщення) та земельну ділянку, на якій розташовано об'єкт (місцерозташування, площа та межі земельної ділянки, її цільове призначення та функціональне використання будівель (споруд, приміщень), умови користування ними;

відомості про обсяги викидів та скидів забруднювальних речовин у навколишнє природне середовище, утворення і розміщення відходів, стан природоохоронного обладнання та споруд, сплату екологічних зборів та платежів (у разі їх наявності);

початкову вартість, умови продажу та експлуатації об'єкта;

суму коштів, що вноситься покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта;

найменування установи банку, адресу та номер рахунка, відкритого для здійснення розрахунків за придбані об'єкти приватизації;

кінцевий строк прийняття заяви про участь в аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону;

час та місце особистого ознайомлення покупців з об'єктом;

час та місце проведення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону;

адресу, номер телефону, за яким можна одержати інформацію про проведення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, а також інші відомості за рішенням державного органу приватизації.

Стаття 16. Умови участі покупців в аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону

1. Продаж об'єктів приватизації на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону здійснюється за наявності не менш як двох покупців.

Форму заяви про участь потенційних покупців в аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону встановлює Фонд державного майна України.

2. Покупці, що реєструються як учасники для участі в аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, сплачують реєстраційний внесок, розмір якого визначається державним органом приватизації і не може перевищувати одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також 10 відсотків початкової вартості об'єкта шляхом безготівкового перерахування коштів на відповідний поточний рахунок.

Якщо покупець виявив бажання взяти участь у придбанні кількох об'єктів, розмір внеску, що підлягає сплаті, визначається з урахуванням суми початкової вартості таких об'єктів.

Покупці, що реєструються як учасники конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, крім заяви про участь в конкурсі, подають пропозиції щодо вартості, яка вважатиметься початковою, та з якої розпочнуться торги.

3. Після закінчення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону внесені покупцями кошти в розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта повертаються у десятиденний строк всім учасникам аукціону, конкурсу.

Покупцеві, який придбав об'єкт приватизації, зазначені кошти зараховуються в установленому порядку при проведенні розрахунку за придбаний об'єкт приватизації.

4. Фізична або юридична особа, що виявила бажання зареєструватися як учасник аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, повинна мати при собі для пред'явлення:

документ, що посвідчує фізичну особу або особу представника юридичної особи, їх повноваження;

квитанцію про сплату реєстраційного внеску;

документ про сплату реєстраційного внеску в розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта;

копію декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації) за останній звітний рік, засвідчену підписом керівника органу державної податкової служби, скріплену печаткою відповідного органу державної податкової служби, - для покупців - фізичних осіб у разі придбання ними об'єкта приватизації за рахунок коштів;

нотаріально засвідчені копії установчих документів - для покупців - юридичних осіб (для органів місцевого самоврядування - копію рішення про участь в аукціоні, конкурсі).

5. Відомості про учасників аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону вносяться до книги реєстрації окремо стосовно кожного об'єкта, що підлягає приватизації, і повинні містити:

порядковий номер (відповідно до реєстрації);

прізвище, ім'я та по батькові фізичної особи або представника юридичної особи (назву юридичної особи);

найменування установи банку, її адресу та номер рахунка, на який перераховані внески.

Відомості про учасників аукціону або конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, їх кількість і пропозиції покупців щодо визначення умов конкурсу не підлягають розголошенню до визначення остаточного переможця.

6. Кінцевий строк прийняття заяв про участь потенційних покупців в аукціоні закінчується за три дні до початку аукціону, для участі в конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону - за сім днів до початку проведення конкурсу.

7. Інформація про результати конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону або аукціону опубліковується протягом 30 днів після укладення державним органом приватизації договору купівлі-продажу в офіційних друкованих виданнях державних органів приватизації та подається відповідному органу виконавчої влади, у сфері управління якого перебував об'єкт.

Стаття 17. Порядок проведення аукціону

1. Аукціон проводиться відповідним державним органом приватизації або уповноваженою ним особою.

2. Уповноважена особа діє на підставі договору, укладеного з державним органом приватизації.

У зазначеному договорі зазначаються:

строк проведення аукціону;

початкова вартість об'єкта приватизації і порядок її зниження у разі відсутності жодної заяви про участь в аукціоні;

розмір і порядок виплати винагороди;

взаємні зобов'язання, умови розірвання договору та майнова відповідальність сторін;

інші умови.

3. Для участі в аукціоні покупці одержують квитки учасників аукціону, в яких містяться:

номер, під яким покупець бере участь у торгах;

найменування об'єкта (об'єктів), у торгах щодо якого бере участь покупець;

умови проведення аукціону.

На публічних торгах можуть бути присутні інші особи за умови внесення ними плати за вхід, розмір якої встановлюється державним органом приватизації.

4. Аукціон проводиться безпосередньо ліцитатором. До початку торгів ліцитатор описує об'єкт приватизації та умови його продажу.

Початком торгів вважається момент оголошення початкової вартості об'єкта. Якщо протягом трьох хвилин після такого оголошення не буде запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об'єкта тією особою, що запропонувала найвищу ціну. При цьому кожна наступна ціна, запропонована покупцями на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків початкової вартості об'єкта.

5. Під час аукціону ведеться протокол, у якому зазначаються: початкова вартість об'єкта; пропозиції учасників аукціону; відомості про учасників аукціону; результати торгів (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання об'єкта).

Протокол підписується ліцитатором та покупцем (його представником), який одержав право на придбання об'єкта.

Протокол надсилається у триденний строк відповідному державному органові приватизації для затвердження.

6. Переможець аукціону конкретного лота, який відмовився від підписання протоколу, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні і реєстраційного внеску.

За умови достатньої кількості покупців за лотом торги відновлюються.

Стаття 18. Порядок проведення аукціону за методом зниження ціни лоту

1. Аукціони за методом зниження ціни лоту проводяться у порядку, затвердженому Фондом державного майна України, стосовно тих об'єктів, які не були продані на попередніх аукціонах.

Ціна продажу об'єкта аукціону не може знижуватися більш як на 70 відсотків стартової ціни об'єкта.

2. У ході торгів учасники аукціону повідомляють про готовність придбати об'єкт, що виставляється для продажу на аукціоні (далі - лот), за оголошену ліцитатором ціну, піднімаючи картку учасника з номером або одночасно піднімаючи картку з номером і пропонуючи свою ціну.

Запропонована учасником аукціону ціна повинна бути не менше розміру мінімальної знижки або надбавки, на який у ході торгів знижується або підвищується стартова ціна лоту та кожна наступна ціна, оголошена ліцитатором. Розмір мінімальної знижки або надбавки встановлює організатор аукціону на кожний лот, але не менш як на 10 відсотків нижче або вище за попередню ціну.

3. При проведенні аукціону за методом зниження ціни лоту учасник, який першим підняв свою картку з номером, вважається переможцем аукціону.

Якщо при проведенні аукціону за методом зниження ціни лоту одночасно два і більше учасників підняли свої картки з номерами, торги проводяться в напрямі підвищення ціни лоту.

4. Торги закінчуються, якщо після триразового повторення чергової ціни тільки один з учасників аукціону, тримаючи свою картку з номером, дає згоду на придбання лоту.

5. Після закінчення торгів ліцитатор оголошує про продаж лоту, називає ціну продажу та аукціонний номер учасника-переможця.

6. Протокол про результати торгів підписується ліцитатором і переможцем аукціону та надсилається у триденний строк державному органу приватизації для затвердження.

Стаття 19. Порядок проведення аукціону без оголошення ціни продажу

1. Аукціони без оголошення ціни продажу об'єктів малої приватизації проводяться відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" в установленому Фондом державного майна України порядку у випадках, визначених Державною програмою приватизації на відповідний період.

При проведенні аукціонів без оголошення ціни продажу відомості про початкову вартість об'єкта приватизації не включаються до інформаційного повідомлення, що повинне враховувати вимоги статті 16 цього Закону.

Стаття 20. Порядок проведення конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону

1. Умови продажу об'єктів малої приватизації визначаються комісією з продажу об'єктів малої приватизації, створення та діяльність якої здійснюється у порядку, визначеному Фондом державного майна України.

2. До умов продажу відносяться зобов'язання покупця щодо:

здійснення програм технічного переозброєння виробництва, впровадження прогресивних технологій;

виконання вимог антимонопольного законодавства;

збереження та створення протягом визначеного терміну нових робочих місць;

дотримання строків оплати;

збереження досягнутих на час укладання договору профілю діяльності, номенклатури або обсягу виробництва, зазначених у договорі, видів продукції (послуг);

виконання встановлених для підприємства мобілізаційних завдань;

створення безпечних або нешкідливих умов праці;

умов утримання об'єктів соціально-культурного призначення;

здійснення заходів щодо захисту навколишнього природного середовища, дотримання екологічних норм чи досягнення найкращих екологічних наслідків експлуатації об'єкта;

інші умови.

Умови продажу затверджує відповідний орган приватизації.

3. Під час засідання комісії ведеться протокол. Протокол підписується всіма членами конкурсної комісії та в триденний строк з дня проведення засідання надається відповідному органу приватизації для затвердження.

4. Ціна продажу визначається за результатами торгів, порядок проведення яких визначається цим Законом, з урахуванням таких особливостей.

Початковою вартістю об'єкта малої приватизації, з якої розпочнуться торги, вважатиметься найвища вартість, яка запропонована учасниками конкурсу.

Початком торгів уважається момент оголошення найвищої вартості, запропонованої учасниками конкурсу. Якщо після триразового оголошення ціни не буде запропоновано більш високу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка оголошує про придбання об'єкта учасником, що запропонував найвищу вартість, з якої розпочались торги.

5. Результати продажу затверджуються органом приватизації.

6. З переможцем конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону укладається договір купівлі-продажу, що включає в себе умови продажу, визначені комісією та ціну продажу, яка склалася за результатом торгів.

Стаття 21. Припинення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону та визнання недійсними договорів, укладених на аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону

1. Аукціон, конкурс з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону може бути припинено, а об'єкт знято з торгів, конкурсного відбору на вимогу учасника або державного органу приватизації у разі:

невиконання вимог щодо змісту інформаційного повідомлення, передбаченого статтею 15 цього Закону, та строку його опублікування;

включення об'єкта до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, з порушенням законодавства;

невизнання учасника покупцем згідно із законодавством з питань приватизації;

істотного порушення інших правил оголошення та проведення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, передбачених цим Законом.

2. Зазначені порушення можуть бути підставою для визнання судом недійсними договорів, укладених на аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону. Заява про визнання договорів недійсними подається одним з учасників аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону або державним органом приватизації у місячний строк з дати проведення аукціону, завершення конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

Стаття 22. Повторний продаж об'єкта на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону

1. Державний орган приватизації складає переліки об'єктів, не проданих або знятих з аукціонів, конкурсів з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, та приймає рішення про повторний їх продаж на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону або про їх приватизацію шляхом викупу іншими покупцями.

Об'єкт приватизації може бути запропонований для продажу на аукціоні, за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону не більше двох разів, якщо власник майна або уповноважений ним орган не прийняв іншого рішення.

2. У разі повторного проведення аукціону, конкурсу з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону можлива зміна умов продажу, в тому числі початкової вартості.

У такому разі початкову вартість може бути зменшено до початку торгів не більш як на 30 відсотків.

Повторний аукціон, конкурс проводиться у порядку, визначеному цим Законом.

3. У разі якщо об'єкт приватизації двічі виставлявся на продаж і від потенційних покупців не надійшло жодної заяви на участь в аукціоні, конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, державний орган приватизації може прийняти рішення про продаж об'єкта за методом зниження ціни лоту.

Якщо аукціон за методом зниження ціни лоту не відбувся через відсутність заяви, державний орган приватизації мо