Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»
від 31 липня 2013 р.
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» розроблено з метою приведення наказу Фонду державного майна України від 04 липня 2001 року № 1179 «Про створення господарських товариств, до статутних фондів яких передаються розташоване на території України майно, майнові права та інші активи підприємств, установ, організацій колишнього союзного підпорядкування», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 19 липня 2001 року за № 607/5798, у відповідність із вимогами Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо статутного капіталу» та «Про Фонд державного майна України». 2. Мета і шляхи її досягнення Метою прийняття акта є приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність із вимогами Законів України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо статутного капіталу» та «Про Фонд державного майна України», а також поширення дії цього наказу на майно (об‘єкти) підприємств, установ та організацій колишнього союзного підпорядкування, відповідно до угод між Урядом України та Урядом Республіки Молдова і Урядом України та Урядом Грузії про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності. 3. Правові аспекти У даній сфері правового регулювання основними нормативно-правовими актами є: - Закон України від 10 вересня 1991 року №1540-ХІІ «Про підприємства, установи та організації союзного підпорядкування, що розташовані на території України»; - Закон України від 19 вересня 1991 року № 1576-XII «Про господарські товариства»; - Закон України № 1906-ІV від 29 червня 2004 року «Про міжнародні договори України»; - Закони України від 22 грудня 2010 року № 2850-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо статутного капіталу»; - Закон України від 9 грудня 2011 року № 4107-VI «Про Фонд державного майна України»; - Угода між Україною та Російською Федерацією про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 15 січня 1993 року; - Постанова Верховної Ради України від 22 червня 1993 року № 3313-XII «Про ратифікацію Угоди між Україною та Російською Федерацією про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності»; - Постанова Верховної Ради України від 20 жовтня 1994 року № 217/94-ВР «Про повноваження Фонду державного майна України щодо забезпечення виконання угод між Україною та Російською Федерацією, Україною та Республікою Бєларусь про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності»; - Угода між Україною та Республікою Бєларусь про взаємне визнання права та регулювання відносин власності від 22 січня 1993 року; - Постанова Верховної Ради України від 22 червня 1993 року № 3314-XII «Про ратифікацію Угоди між Україною та Республікою Бєларусь про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності»; - Угода між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 11 серпня 1994 року (із змінами та доповненнями, внесеними Протоколами від 27 квітня 1999 року та від 01 лютого 2010 року); - Закон України від 12 липня 2001 року № 2666-III «Про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності та Протоколу між Кабінетом Міністрів України і Урядом Республіки Молдова про внесення змін до Угоди між Урядом України і Урядом Республіки Молдова про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 11 серпня 1994 року»; - Угода між Урядом України та Урядом Грузії про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності від 05 листопада 1996 року; - Закон України від 10 лютого 2000 року № 1447-III «Про ратифікацію Угоди між Урядом України та Урядом Грузії про взаємне визнання прав та регулювання відносин власності»; - Закон України від 12 липня 2001 року № 2658-III «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні». Реалізація проекту акта не потребує внесення змін до чинних нормативно-правових актів чи розроблення нових актів. 4. Фінансово-економічне обґрунтування Реалізація проекту наказу Фонду державного майна України не потребує фінансування з державного чи місцевого бюджетів. 5. Позиція заінтересованих органів Проект акта потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва та реєстрації в Міністерстві юстиції України. 6. Регіональний аспект Проект наказу Фонду державного майна України не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць та не має впливу на регіональний розвиток. 61 . Запобігання дискримінації Проект наказу Фонду державного майна України не містить ознак дискримінації. 7. Запобігання корупції У проекті наказу Фонду державного майна України відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень. 8. Громадське обговорення З метою проведення громадського обговорення проект нормативно-правового акта розміщено на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України. 9. Позиція соціальних партнерів Проект наказу Фонду державного майна України не стосується соціально-трудової сфери та не потребує узгодження з уповноваженими представниками від всеукраїнських профспілок, їх об’єднань та всеукраїнських об’єднань організацій роботодавців. 10. Оцінка регуляторного впливу Відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» проект нормативно-правового акта є регуляторним актом, оскільки окремі його положення мають регуляторний характер. 11. Прогноз результатів У разі прийняття проекту наказу нормативно-правовий акт Фонду державного майна України буде приведено у відповідність із Законами України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо статутного капіталу» та «Про Фонд державного майна України». Заступник Голови Фонду І. Миронюк «___» ____________2013 року
до проекту наказу Фонду державного майна України