Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68»
від 12 грудня 2014 р.
Аналіз регуляторного впливу проекту наказу
Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку
і торгівлі України «Про внесення змін до наказу Фонду державного
майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Наказом Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 24 червня 1999 року за № 414/3707 (із змінами), затверджено Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, але перебуває на їх балансі, з метою забезпечення ефективного управління та контролю за державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі.
Зазначене Положення було розроблено згідно з вимогами законів України «Про приватизацію державного майна», «Про Державну програму приватизації», Постанови Верховної Ради України «Про Тимчасове положення про Фонд державного майна України», які на сьогодні втратили чинність.
На сьогодні є чинними закони України «Про управління об’єктами державної власності», «Про Фонд державного майна України» та інші законодавчі акти, в яких містяться норми щодо управління державним майном.
У зв’язку з цим вищезазначений наказ Фонду державного майна України, Міністерства економіки України потребує приведення у відповідність із вимогами чинного законодавства шляхом внесення до нього змін.
2. Головні цілі державного регулювання
Метою прийняття проекту наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68» є приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України, Міністерства економіки України у відповідність із чинним законодавством, а також забезпечення державними органами приватизації здійснення функцій з управління державним майном, яке в процесі приватизації не увійшло до статутних капіталів господарських товариств.
3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей
Оскільки залишення без змін чинного нормативно-правового акта є неприйнятним з огляду його невідповідності чинному законодавству, альтернативою є врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного проекту наказу.
4. Нормативно-законодавча база
У цій сфері суспільних відносин діють, зокрема, Господарський кодекс України, Цивільний кодекс України, закони України «Про приватизацію державного майна», «Про управління державним майном», «Про Фонд державного майна України».
5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми
Проектом нормативно-правового акта, зокрема, передбачається приведення наказу Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68 «Про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі», зареєстрованого в Мін’юсті 24 червня 1999 року за № 414/3707, у відповідність із законами України «Про колективне сільськогосподарське підприємство», «Про передачу об’єктів права державної та комунальної власності», «Про акціонерні товариства».
Крім того, забезпечується реалізація повноважень Фонду державного майна України відповідно до вимог Закону України «Про Фонд державного майна України» щодо управління державним майном, яке в процесі приватизації не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, але перебуває на їх балансі.
Також включенням норми щодо управління майном, що є у складі державного матеріального резерву, забезпечується приведення Положення про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, але перебуває на їх балансі, затвердженого вищезазначеним наказом, у відповідність із вимогами Закону України «Про державний матеріальний резерв».
6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Акт забезпечує приведення у відповідність із чинним законодавством наказу Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68 «Про управління державним майном, яке не увійшло до статутних капіталів господарських товариств у процесі приватизації, але перебуває на їх балансі», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 24 червня 1999 року за № 414/3707 (із змінами), та сприяє вдосконаленню правового регулювання у сфері управління державним майном.
7. Очікувані результати прийняття акта
Очікуваним результатом прийняття акта є приведення у відповідність із вимогами чинного законодавства та удосконалення правового регулювання управління державним майном, що в процесі приватизації не увійшло до статутних капіталів господарських товариств та обліковується на їх балансі.
Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття акта
Об'єкт впливу | Вигоди | Витрати |
Держава | Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства | Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні |
Держава | Удосконалення правового регулювання у сфері управління об’єктами державної власності | Витрати державного та місцевих бюджетів відсутні |
Суб'єкти господарювання | Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господа-рювання відсутні |
Громадяни | Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства | Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні |
Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.
8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Строк дії регуляторного акта необмежений у часі.
9. Показники результативності регуляторного акта
Показниками результативності прийняття регуляторного акта є кількість реалізованих управлінських рішень щодо державного майна, яке в процесі приватизації не увійшло до статутних капіталів господарських товариств, але обліковується на їх балансі.
Підготовлений проект наказу Фонду державного майна України, Міністерства економічного розвитку і торгівлі України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України, Міністерства економіки України від 19 травня 1999 року № 908/68» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.
10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, встановлених статтею 10 Закону України "Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності".
В. о. Голови Фонду Д. Парфененко
«_____»_______________2014 р.