Порядок продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації
від 9 лютого 2006 р.
Проект
ПОРЯДОК
продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації
1. Загальні положення
1.1 Цей Порядок розроблено відповідно до Земельного кодексу України, Законів України "Про державний бюджет України на 2006 рік", "Про приватизацію державного майна", "Про Державну програму приватизації", "Про оцінку земель", "Про розмежування земель державної та комунальної власності", "Про державну експертизу землевпорядної документації" та інших нормативно-правових актів України.
1.2. Цей Порядок визначає процедуру підготовки, організації та проведення відчуження громадянам та юридичним особам, визнаних покупцями відповідно до статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації (далі - земельних ділянок) .
1.3. Іноземні громадяни, особи без громадянства та іноземні юридичні особи можуть бути покупцями земельних ділянок з урахуванням особливостей, визначених Земельним кодексом України.
1.4. Терміни, що вживаються у цьому Порядку, мають таке значення:
державні органи приватизації (далі - органи приватизації) - Фонд державного майна, його регіональні відділення, органи приватизації в Автономній Республіці Крим, що становлять єдину систему державних органів приватизації в Україні;
аукціон - форма проведення земельних торгів, за якою земельна ділянка продається тому покупцеві, який запропонував у ході торгів найвищу ціну.
земельна ділянка, на якій розташований об'єкт, що підлягає приватизації (далі - земельна ділянка) - одна або декілька земельних ділянок, на якій (на яких) розташований об'єкт нерухомого майна (цілісний майновий комплекс, будівля, споруда) або їх сукупність, які разом складають об'єкт, який підлягає приватизації, або розташоване на ній господарське товариство, акції (пай, частка) якого підлягають приватизації;
об'єкти, які підлягають приватизації (далі - об'єкти приватизації) - розташовані на земельній ділянці об'єкти державної власності, зазначені у частині першій статті 5 Закону України "Про приватизацію державного майна", не заборонені до приватизації законами України;
об'єкт продажу - земельна ділянка разом з об'єктом приватизації, який на ній розташований;
виконавець аукціону - юридична особа, яка діє на підставі договору з органом приватизації;
ліцитатор - ведучий аукціону, який знає порядок і володіє технікою проведення торгів;
аукціонна комісія - створена органом приватизації комісія для підготовки та проведення аукціону.
Інші поняття, які використовуються у цьому Порядку, вживаються у значенні, наведеному у Земельному кодексі України, Законі України "Про приватизацію державного майна", "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
1.5. Продаж земельних ділянок відповідно до своїх повноважень здійснюють органи приватизації.
1.6. Продаж земельних ділянок здійснюється на аукціоні, а також шляхом викупу земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, що є власністю покупців цих ділянок.
1.7. Земельні ділянки можуть відповідно до статті 127 Земельного кодексу України бути запропонована для викупу господарському товариству, процес приватизації якого не завершено, пакет акцій (пай, частка) якого належить державі та підлягає приватизації, за умови, що на цій ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності цього товариства, та з урахуванням вимог статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" та п.1.3 цього Порядку.
1.8. Прийняття рішення з проведення робіт державними органами приватизації з продажу земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється відповідно до переліку, який затверджується розпорядженням Кабінету Міністрів України.
2. Порядок підготовки земельної ділянки до продажу
2.1. Фонд державного майна України за власним рішенням або на підставі заяви (клопотання) регіональних відділень, органу приватизації в Автономній республіці Крим, відповідного органу виконавчої влади, уповноваженого управляти державним майном, потенційних покупців об'єктів приватизації, зацікавлених у придбанні земельних ділянок, формує перелік земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти, що підлягають приватизації (далі - перелік земельних ділянок).
2.2. Перелік земельних ділянок разом із запитом щодо надання органу приватизації земельно-кадастрової документації, нормативної грошової оцінки земельної ділянки та інформації про наявність сервітутів та обмежень (обтяжень) прав на земельну ділянку надається органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів.
2.3. У десятиденний строк з дати надходження до органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів останній надає органу приватизації земельно-кадастрову документацію, нормативну грошову оцінку земельної ділянки та інформацію щодо наявності сервітутів та обмежень (обтяжень) прав на земельну ділянку, яка внесена до Переліку земельних ділянок.
2.4. Орган приватизації аналізує інформацію, отриману від органу виконавчої влади згідно з п. 2.3 цього Порядку, та приймає рішення про підготовку розпорядження Кабінету Міністрів України про затвердження Переліку земельних ділянок, які підлягають продажу разом з об'єктом приватизації.
2.5. Рішення Кабінету Міністрів України про затвердження Переліку земельних ділянок є підставою для прийняття рішення органом приватизації щодо продажу земельної ділянки, на який розташований об'єкт, що підлягає приватизації. Про прийняте рішення орган приватизації повідомляє заявника-ініціатора продажу земельної ділянки та господарське товариство, що на ній розташоване.
2.6. На підставі прийнятого рішення про продаж земельної ділянки орган приватизації у разі необхідності визначає на конкурентних засадах землевпорядну організацію, яка має ліцензію на виконання відповідних робіт з виготовлення технічної документації щодо продажу земельної ділянки, та суб'єкта оціночної діяльності, який отримав ліцензію на виконання землеоціночних робіт, на проведення експертної грошової оцінки земельної ділянки на конкурентних засадах у порядку, що встановлюється Фондом державного майна.
2.7. В процесі підготовки до продажу земельної ділянки, яка перебуває у державній власності, здійснюються:
визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості);
оцінка земельної ділянки;
виготовлення технічного паспорта земельної ділянки відповідно до Положення про технічний паспорт земельної ділянки.
2.8. Визначення меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) та закріплення їх межовими знаками, якщо межі ділянки не визначені чи не закріплені, здійснюється за проектами землеустрою. Замовником проекту землеустрою є орган приватизації.
2.9. Проекти землеустрою підлягають державній експертизі, яка здійснюється органом виконавчої влади з питань земельних ресурсів відповідно до закону.
2.10. Технічний паспорт земельної ділянки виготовляється місцевим органом з питань земельних ресурсів на замовлення органу приватизації.
2.11. Земельні ділянки державної власності, які виставлені для продажу на аукціоні, до його завершення не можуть передаватися в оренду, під забудову, а також для інших цілей, якщо це може призвести до обтяження земельної ділянки чи іншого обмеження прав покупця.
2.12. Документація по кожній земельній ділянці, яка виставлена на аукціон, формується у окрему справу і, після завершення аукціону, передається органу, що здійснює державну реєстрацію прав на земельну ділянку та їх обмежень.
3. Оцінка об'єкта продажу
3.1. Оцінка об'єктів продажу здійснюється суб'єктом оціночної діяльності - суб'єктом господарювання на підставі договору, укладеного з Фондом державного майна, за результатами конкурсного відбору, передбаченого пунктом 2.6 цього Порядку.
3.2. Початкова вартість об'єкта продажу у складі земельної ділянки та розташованого на цій ділянці об'єкта приватизації, визначається відповідно до чинної Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок та відповідно до чинної Методики оцінки майна.
3.3. За результатами оцінки складається звіт про оцінку майна, який містить висновок про вартість об'єкта продажу із зазначенням у ньому окремо вартості об'єкта приватизації та вартості земельної ділянки.
3.4. Строк проведення оцінки, порядок рецензування та затвердження її результатів, строк дії висновку про вартість об'єкта продажу встановлюється відповідно до чинної Методики оцінки майна.
3.5. Стартова ціна земельної ділянки на аукціоні з продажу земельної ділянки окремим лотом при приватизації господарських товариств в статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї) визначається відповідно до Методики експертної грошової оцінки земельних ділянок".
Звіт з експертної грошової оцінки земельної ділянки подається суб'єктом оціночної діяльності до органу приватизації разом з позитивним висновком державної експертизи.
3.6. Ціна продажу земельної ділянки, яка підлягає викупу господарським товариством відповідно до статті 127 Земельного кодексу України, визначається на підставі експертної грошової оцінки земельної ділянки.
3.7. Стартова ціна земельної ділянки не може бути нижчою від її експертної грошової оцінки.
4. Інформація про аукціон з продажу земельної ділянки
4.1. Публікація інформації про земельні ділянки, що підлягають продажу, здійснюється разом з публікацією інформації про об'єкт приватизації.
4.2. Інформація про аукціон з продажу об'єкта приватизації разом з земельною ділянкою публікується не пізніш як за 30 календарних днів до дати проведення аукціону в інформаційних бюлетенях органів приватизації, місцевій пресі, інших друкованих виданнях, визначених органами приватизації, на земельних ділянках розміщуються рекламні інформаційні щити про виставлення на аукціон земельних ділянок.
4.3. Інформація про покупців та учасників аукціону, їх кількісний та персональний склад, інформація, що міститься в поданих ними заявках на участь у аукціоні та інформація про результати розгляду заявок є конфіденційною та не підлягає розголошенню до публікування оголошення про результати аукціону.
4.4. Публікація повинна містити відомості про:
об'єкт приватизації відповідно до ст. 17 Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" та Закону України "Про приватизацію державного майна",;
земельну ділянку відповідно до частини 2 ст. 137 Земельного кодексу України;
назву, адресу органу приватизації, а також номер контактного телефону;
умови продажу та експлуатації об'єкта продажу;
розмір реєстраційного внеску та суму грошових коштів (гарантійний внесок), що має вноситися покупцями, у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта продажу та порядок їх сплати;
назву банку, адресу та номер рахунку, відкритого для розрахунків за придбані об'єкти продажу;
останній день строку прийняття заяви на участь в аукціоні;
час та місце ознайомлення з об'єктом продажу;
час та місце проведення аукціону;
іншу інформацію, яку визначає орган приватизації.
4.5. Інформація про результати аукціону підлягає опублікуванню у виданнях органів приватизації протягом 15 днів після укладення органом приватизації договору купівлі-продажу разом з інформацією про продаж об'єкта приватизації та надається відповідному органу виконавчої влади, в управлінні якого перебував об'єкт. Інформація, крім відомостей про об'єкт приватизації, повинна включати:
місцезнаходження та розмір земельної ділянки;
ціну, за якою земельна ділянка продана на аукціоні;
цільове призначення земельної ділянки;
іншу інформацію, яку визначає орган приватизації.
5. Проведення аукціону з продажу земельної ділянки разом з об'єктом приватизації
5.1. Аукціон з продажу земельної ділянки разом з об'єктом приватизації проводиться у порядку, визначеному Законом України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)".
5.2. Продаж земельної ділянки разом з розташованим на ній об'єктом приватизації за аукціоном здійснює аукціонна комісія, яка створюється органом приватизації із спеціалістів, експертів, представника Держкомзему, представника місцевого самоврядування та представника трудового колективу об'єкта, що приватизується. Кількість членів комісії може становити від 5 до 9 чоловік. Голова комісії призначається відповідним органом приватизації.
Делегування представників до складу комісії є обов'язковим для керівництва державних організацій та установ. На час роботи у складі комісії за її членами зберігається місце роботи та середній заробіток згідно з чинним законодавством про працю.
q 5.3. Аукціонна комісія визначає умови та термін проведення аукціону.
До умов аукціону відносяться зобов'язання покупця щодо:
початкової вартості об'єкта продажу та дотримання строків оплати;
подальшої експлуатації об'єкта приватизації відповідно до вимог приватизаційного законодавства;
подальшого використання земельної ділянки відповідно до вимог земельного законодавства.
Умови аукціону затверджує відповідний орган приватизації.
5.4. На дату проведення аукціону аукціонна комісія проводить відкрите засідання.
5.5. До участі в аукціоні допускаються фізичні та юридичні особи, визнані покупцями об'єктів приватизації відповідно до статті 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" та п. 1.3 цього Порядку, та відповідно до Земельного кодексу України мають право на набуття земельних ділянок у власність, та які сплатили встановлений органом приватизації реєстраційний внесок, розмір якого не може перевищувати розміру одного неоподатковуваного мінімуму доходів громадян, а також внесли грошові кошти в розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта продажу.
5.6. Потенційний покупець має право оглянути земельну ділянку та об'єкт, що на ній розташований, до проведення аукціону.
Орган приватизації надає дозвіл на огляд об'єкту продажу.
5.7. Після закінчення аукціону внесені покупцями грошові кошти у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта продажу у десятиденний строк повертаються усім учасникам аукціону. Покупцеві, який придбав земельну ділянку разом з об'єктом приватизації, зазначені грошові кошти зараховуються у встановленому порядку при розрахунку за придбаний об'єкт продажу.
5.8. Фізична або юридична особа, яка бажає зареєструватись як учасник аукціону, повинна мати при собі:
документ, що посвідчує фізичну особу або представника юридичної особи, їх повноваження;
квитанцію про сплату реєстраційного внеску;
документ про внесення грошових коштів у розмірі 10 відсотків початкової вартості об'єкта продажу;
декларацію про доходи, у разі придбання об'єкта приватизації за рахунок грошових коштів, ідентифікаційний номер згідно з державним реєстром фізичних осіб (крім осіб, які відповідно до чинного законодавства" не мають ідентифікаційного номеру платників податків), та інших обов'язкових платежів - для покупців - фізичних осіб;
нотаріально посвідчені (у разі необхідності - легалізовані та перекладені - для нерезидентів) копії установчих документів, свідоцтва про державну реєстрацію (витягу з торговельного, банківського чи судового реєстру або реєстраційне посвідчення - для нерезидентів), ідентифікаційний код згідно з Єдиним державним реєстром підприємств та організацій України та копію рішення про участь в аукціоні, інформацію щодо посадових осіб та їх повноважень - для покупців - юридичних осіб;
документ, що підтверджує розмір державної частки у статутному фонді, та інформацію щодо наявності серед учасників іноземних юридичних або фізичних осіб;
копія свідоцтва про реєстрацію іноземною юридичною особою постійного представництва з правом ведення господарської діяльності на території України;
інші документи на вимогу органу приватизації.
5.9. Для участі в аукціоні покупець подає до аукціонної комісії план приватизації об'єкта, який повинен включати в тому числі умови щодо подальшого використання земельної ділянки.
5.10. Відомості про учасників аукціону заносяться до книги реєстрації окремо щодо кожного об'єкта, який підлягає приватизації, і повинні містити:
порядковий номер (відповідно до реєстрації);
прізвище, ім'я, по батькові фізичної особи або представника юридичної особи (назву юридичної особи);
номер рахунку, назву та адресу банківської установи, до якої зроблено внески.
5.11. Останній день строку прийняття заяв на участь в аукціоні - три дні до початку аукціону.
5.12. Аукціон проводиться виконавцем аукціону на підставі договору з відповідним органом приватизації.
5.13. Виконавцем аукціону може бути юридична особа, яка має дозвіл (ліцензію) на проведення аукціону.
5.14. Примірний договір з виконавцем аукціону на проведення аукціону затверджується Фондом державного майна України та має містити:
строки проведення аукціону;
початкову вартість об'єкта продажу і порядок її зниження;
розмір і порядок виплати винагороди;
взаємні зобов'язання, умови розірвання договору та майнову відповідальність сторін;
інші умови на розсуд сторін договору.
Розмір винагороди виконавцю аукціону не повинен перевищувати 0,10 % суми коштів, одержаних від продажу земельної ділянки, яка є об'єктом продажу.
5.15. Для участі в аукціоні покупці одержують квитки учасників аукціону, які повинні містити такі відомості:
номер, під яким покупець бере участь у аукціоні;
назву об'єкта (об'єктів), у аукціоні з продажу якого бере участь покупець;
умови проведення аукціону.
На аукціоні можуть бути присутні й інші особи, якщо вони внесуть вхідну плату. Розмір вхідної плати визначається органом приватизації.
5.16. Аукціон проводиться безпосередньо ведучим (ліцитатором). До початку аукціону ліцитатор описує земельну ділянку та розташований на ній об'єкт приватизації, а також умови їх продажу. Початком аукціону вважається момент оголошення початкової вартості об'єкта продажу.
5.17. Якщо протягом трьох хвилин після оголошення не буде запропоновано вищу ціну, ліцитатор одночасно з ударом молотка робить оголошення про придбання об'єкта тією особою, яка запропонувала найвищу ціну. При цьому кожна наступна ціна, запропонована покупцями на аукціоні, повинна перевищувати попередню не менш як на 10 відсотків початкової вартості об'єкта продажу.
5.18. Ціна продажу визначається у ході аукціону.
5.19. Під час аукціону аукціонна комісія веде протокол, до якого заноситься початкова вартість об'єкта продажу, пропозиції учасників аукціону, відомості про учасників аукціону, результат аукціону (ціна продажу, відомості про фізичну або юридичну особу, яка одержала право на придбання об'єкта).
Протокол підписується ліцитатором, усіма членами аукціонної комісії та покупцем (його представником), який одержав право на придбання об'єкта.
Протокол у триденний термін надсилається відповідному органу приватизації та затверджується ним.
5.20. Переможець аукціону, який відмовився від підписання протоколу аукціону, позбавляється права на подальшу участь у цьому аукціоні. Грошовий внесок в розмірі 10 % початкової вартості об'єкта продажу покупцю не повертається, а зараховується на рахунок органу приватизації. За умови достатньої кількості покупців за цим лотом аукціон відновлюється.
5.21. Аукціон може бути припинено і об'єкт знімається з аукціону в разі недотримання учасниками аукціону правил проведення аукціону, передбачених цим Порядком та на вимогу будь-кого з його учасників або органу приватизації у випадках, коли:
не виконано вимог щодо змісту інформації, передбаченої цим Порядком, та терміну її опублікування;
об'єкт включено до відповідного переліку об'єктів, що підлягають приватизації, з порушенням чинного законодавства;
покупець не визнається як такий згідно з законодавством про приватизацію та п. 1.2 цього Порядку;
істотно порушувались інші правила оголошення та проведення аукціону, передбачені цим Порядком.
5.22. Зазначені порушення можуть бути підставою для визнання судом недійсними правочинів, вчинених на аукціоні. Заява про визнання договорів недійсними подається будь-ким з учасників аукціону або органом приватизації у місячний строк з дати проведення аукціону.
5.23. Аукціон визнається такими, що не відбувся, у разі:
відсутності покупців або наявності тільки одного покупця;
якщо жоден із покупців не запропонував стартову ціну або вищу за стартову ціну земельної ділянки.
5.24. Усі розбіжності, які виникають під час проведення аукціону розв'язуються під час його проведення ліцитатором за погодженням з аукціонною комісією.
5.25. Земельна ділянка разом з розташованим на ній об'єктом приватизації може бути запропонована для продажу на аукціоні не більше двох разів, якщо орган приватизації не прийме іншого рішення.
5.26. Повторний аукціон проводиться за процедурою, визначеною цим Порядком.
6. Проведення аукціону з продажу земельної ділянки окремим лотом при приватизації господарських товариств, процес приватизації яких не завершено
6.1. Продаж земельних ділянок, на яких розташовані господарські товариства, процес приватизації яких не завершено, здійснюється на аукціоні як складова частина конкурсу з продажу об'єкта приватизації з використанням відкритості пропонування ціни за принципом аукціону.
6.2. Продаж земельних ділянок, на яких розташовані господарські товариства, у статутних фондах яких державі належать частки (акції, паї), здійснює створена для проведення конкурсу, зазначеного в п. 6.1 цього Порядку, конкурсна комісія.
6.3. У аукціоні можуть брати участь усі покупці, які відповідно до Земельного кодексу України, ст. 8 Закону України "Про приватизацію державного майна" з урахуванням п.1.3 цього Порядку мають право на набуття земельних ділянок у власність, а також сплатили реєстраційний та гарантійний внески.
6.4. Обмеження кількості покупців, які беруть участь у аукціоні, не допускається.
6.5. Для участі в аукціоні покупець подає органу приватизації:
заяву про участь у аукціоні;
документи, що підтверджують сплату реєстраційного та гарантійного внесків;
посвідчені в установленому порядку копії установчих документів та свідоцтво про державну реєстрацію;
документ, який підтверджує розмір частки державної власності України у статутному фонді покупця;
копії установчих документів, легалізовані в установленому порядку;
копію легалізованого витягу торговельного, банківського чи судового реєстру або нотаріально засвідчене реєстраційне посвідчення відповідної юридичної особи.
Під час подання заяви покупець пред'являє паспорт або інший документ, що посвідчує його особу, а якщо він діє як представник юридичної особи - засвідчену в установленому порядку відповідну довіреність.
6.6. До початку аукціону орган приватизації заносить до книги реєстрації учасників аукціону відомості про покупців із зазначенням порядкового номера:
для фізичних осіб:
громадян України - прізвище, ім'я та по батькові, адресу постійного місця проживання та ідентифікаційний номер у Державному реєстрі фізичних осіб-платників податків;
для іноземців, осіб без громадянства - прізвище, ім'я та по батькові (за наявності), адресу їх постійного місця проживання за межами України.
для юридичних осіб:
резидентів - найменування, місцезнаходження, ідентифікаційний код за Єдиним державним реєстром підприємств і організацій України;
нерезидентів - їх найменування, місцезнаходження та країну, де зареєстрована особа.
Під час проведення реєстрації учасник аукціону отримує вхідний квиток, інформаційну картку та картку учасника цього аукціону (із зазначенням на зворотному боці умов його проведення), а також примірник проекту договору купівлі-продажу земельної ділянки.
6.7. Аукціон проводиться на відкритому засіданні конкурсної комісії, утвореної органом приватизації для продажу земельної ділянки.
Аукціон розпочинається з оголошення ліцитатором порядку його проведення.
6.8. Земельна ділянка виставляється на аукціон за наявності хоча б двох покупців.
6.9. По земельній ділянці, що виставляється на аукціон, ліцитатор оголошує її місцезнаходження, розмір, цільове призначення земельної ділянки, можливе її використання, а також стартову ціну земельної ділянки.
6.10. У ході аукціону його учасники повідомляють про намір придбати земельну ділянку за оголошеною ліцитатором ціною, піднімаючи аукціонну картку з номером, повернутим до ліцитатора, та пропонуючи свою ціну.
6.11. Якщо запропонована учасником аукціону ціна перевищує запропоновану ліцитатором, ліцитатор називає номер учасника і запропоновану ним ціну.
Якщо протягом трьох хвилин після триразового оголошення останньої ціни не буде запропоновано вищої ціни, ліцитатор одночасно з ударом молотка оголошує про продаж земельної ділянки, називає ціну продажу й номер переможця, під яким він зареєстрований як учасник аукціону.
Якщо протягом трьох хвилин після триразового оголошення стартової ціни земельної ділянки ніхто з покупців не висловить бажання придбати земельну ділянку за ціною, оголошеною ліцитатором, аукціон вважається таким, що не відбувся.
6.12. Переможцем аукціону визнається учасник, який під час продажу земельної ділянки на аукціоні запропонував за неї найвищу ціну.
6.13. Проведення та результати аукціону фіксуються протоколом. Протокол підписується ліцитатором, членами конкурсної комісії переможцем аукціону або його уповноваженим представником безпосередньо після визначення переможця, але у будь-якому разі у день проведення аукціону.
6.14. За відмови переможця аукціону підписати протокол, гарантійний внесок йому не повертається, а зараховується на рахунок органу приватизації. Переможець, який відмовився від підписання протоколу, позбавляється права на подальшу участь в аукціоні. За умови достатньої кількості учасників за даним лотом, аукціон продовжується.
6.15. Якщо учасник (учасники) або його уповноважений представник не з'явився на аукціон і цим зірвав його проведення, сума сплаченого ним гарантійного внеску не повертається, а зараховується на рахунок органу приватизації.
6.16. Скасування, анулювання результатів, припинення та визнання аукціону таким, що не відбувся.
6.17. Орган приватизації вправі відмовитися від його проведення з дотриманням вимог закону.
Рішення про скасування аукціону оформлюється наказом Фонду державного майна України та надається для особистого ознайомлення потенційним покупцям.
6.18. Публікація повідомлення про скасування аукціону має бути здійснена не пізніше, ніж за 7 днів до визначеної дати його проведення.
Рішення про скасування аукціону може бути оскаржено у судовому порядку.
6.19. Результати аукціону анулюються органом приватизації у п'ятиденний строк з моменту та у випадках:
відмови переможця аукціону укласти договір купівлі-продажу земельної ділянки або включити до договору умови, визначені у цьому Порядку та пакеті документації про аукціон;
відмови переможця аукціону підписати протокол про результати аукціону.
Рішення про анулювання результатів аукціону може бути оскаржене у судовому порядку.
6.20 Аукціон визнається такими, що не відбувся, у разі:
відсутності покупців або наявності тільки одного покупця;
якщо жоден із покупців не запропонував стартову ціну або вищу за стартову ціну земельної ділянки;
6.21. Аукціон може бути припинений і земельна ділянка знята з продажу у разі недотримання учасниками аукціону правил проведення аукціону, передбачених цим Порядком.
6.22. Усі розбіжності, що виникають під час проведення аукціону, розв'язуються під час його проведення ліцитатором за погодженням з конкурсною комісією.
6.23. Повторне проведення аукціону.
6.23.1. У випадку прийняття рішення про визнання аукціону таким, що не відбувся, орган приватизації має право прийняти рішення про повторне проведення аукціону.
6.23.2. У разі наявності вимог абзаців 2 та 3 п. 6.9.3 при повторному проведенні аукціону можлива зміна умов продажу.
6.23.3. Повторний аукціон з продажу земельної ділянки державної власності, знятої з продажу, проводиться не раніше, ніж через місяць з часу проведення попереднього аукціону.
7. Особливості підготовки до викупу земельних ділянок господарськими товариствами
7.1. Господарське товариство, зацікавлене у придбанні земельної ділянки, на якій розташовані об'єкти нерухомого майна, що є у його власності, після прийняття Фондом державного майна України рішення про продаж земельної ділянки (п. 2.5) відповідно до статті 127 Земельного кодексу України, може подати заяву (клопотання) до відповідного органу приватизації про викуп земельної ділянки за таких умов:
у державній власності перебувають акції (паї, частки) цього господарського товариства (процес приватизації не завершено);
на земельній ділянці розташовані об'єкти нерухомого майна (будівлі, споруди), що перебувають у власності цього господарського товариства.
7.2. У разі, якщо господарське товариство протягом двох місяців не звернулося з заявою (клопотанням) про викуп земельної ділянки до органу приватизації, продаж земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, у статутному фонді якого державі належать частки (акції, паї), здійснюється згідно з розділом 6 цього Порядку.
7.3. До заяви (клопотання) про викуп земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, додаються:
документ, що посвідчує право користування земельною ділянкою (державний акт на право постійного користування землею, договір оренди землі, договір тимчасового користування, у тому числі на умовах оренди);
план земельної ділянки, документ про її надання чи документ про погодження місця розташування об'єктів на ній у разі відсутності документа, що посвідчує право користування нею;
нотаріально посвідчена копія свідоцтва про реєстрацію суб'єкта підприємницької діяльності;
нотаріально посвідчена копія установчих документів підприємства;
посвідчена у встановленому порядку копія довідки з Єдиного державного реєстру підприємств та організацій України;
нотаріально посвідчені копії документи, що підтверджують право власності на нерухоме майно, зареєстровані в установленому порядку;
витяг з Реєстру корпоративних прав держави щодо розміру державної частки у статутному фонді товариства;
інформацію щодо наявності серед учасників іноземних юридичних або фізичних осіб.
7.4. Орган приватизації на підставі наданих йому ініціатором викупу земельної ділянки документів, а також відомостей державного земельного кадастру, одержаних від відповідного органу виконавчої влади з питань земельних ресурсів, приймає рішення щодо можливості викупу земельної ділянки.
7.5. У разі прийняття позитивного рішення щодо можливості викупу земельної ділянки, орган приватизації організовує проведення експертної грошової оцінки та виготовлення технічного паспорту земельної ділянки згідно з розділом 2 цього Порядку, готує проект договору купівлі-продажу.
8. Оформлення результатів продажу земельної ділянки разом з об`єктом приватизації та земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершений.
8.1. Результати продажу земельної ділянки разом з об`єктом приватизації та результати продажу земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершено, оформлюються відповідним договором купівлі -продажу.
8.2. Договір купівлі-продажу об`єкту продажу, договір купівлі-продажу земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершено, підлягає нотаріальному посвідченню та державній реєстрації.
8.3. Право власності на об`єкт продажу переходить з моменту державної реєстрації відповідного договору купівлі-продажу.
8.4. Договір купівлі-продажу об`єкту продажу, договір купівлі-продажу земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершено, повинен відповідати вимогам, визначеним законодавством з приватизації та Земельним кодексом України.
8.5. Примірна форма договору купівлі-продажу об`єкту продажу, договору купівлі-продажу земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершено, затверджується Фондом державного майна України.
8.6. Договір купівлі - продажу об`єкту продажу, договір купівлі-продажу земельної ділянки, на якій розташоване господарське товариство, процес приватизації в якому не завершено, є підставою для внесення до банківської установи коштів за об`єкт, що є предметом договору.
8.7. Порядок сплати за об`єкт та строки внесення коштів за об`єкт визначаються договором купівлі-продажу. Строк внесення коштів за об`єкт не повинен перевищувати 60 календарних днів з моменту укладання договору купівлі-продажу.
8.8. Строк дії зобов`язань за договором купівлі-продажу, порядок контролю за їх виконанням, умови внесення змін до договору купівлі-продажу та порядок його розірвання визначаються законодавством з приватизації.
8.9. Подальше відчуження об`єкту, що є предметом договору купівлі-продажу можливе за згодою органу приватизації з одночасним переходом до нового власника зобов`язань за цим договором.