Пояснювальна записка до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України "Про забезпечення проведення державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації"
від 15 листопада 2009 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту розпорядження Кабінету Міністрів України
"Про забезпечення проведення державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації"
1. Обґрунтування необхідності прийняття актаПроект розпорядження Кабінету Міністрів України "Про забезпечення проведення державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації" розроблено на реалізацію вимог статті 9 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", пункту 6 Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 689, та відповідно до Тимчасового положення про Фонд державного майна України, затвердженого постановою Верховної Ради України від 7 липня 1992 р. N 2558-XII.
Проект розпорядчого акта спрямовується на розв'язання проблеми, яка полягає у необхідності врегулювання відносин, що виникають при проведенні державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації.
Проблема, яку пропонується розв`язати шляхом прийняття розпорядчого акта, виникла з таких причин.
Відповідно до пункту 3 Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 689, фінансування заходів, пов'язаних з підготовкою земельних ділянок, здійснюється за рахунок коштів, передбачених Законом про Державний бюджет України на відповідний рік.
Замовником зазначених робіт та послуг виступає державний орган приватизації.
Основним принципом бюджетної системи України, зокрема, є принцип ефективності - при складанні та виконанні бюджетів усі учасники бюджетного процесу мають прагнути досягнення запланованих цілей при залученні мінімального обсягу бюджетних коштів та досягнення максимального результату при використанні визначеного бюджетом обсягу коштів.
Обов'язковість державної експертизи землевпорядної документації, яка встановлена відповідно до вимог статті 9 Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації", зумовлює виконання норми, наведеної в абзаці першому статті 9 цього ж Закону, відповідно до якої державна експертиза здійснюється за рахунок коштів замовника державної експертизи у випадках, визначених законом.
Але випадки здійснення державної експертизи землевпорядної документації за рахунок коштів замовника, яким виступає державний орган приватизації, законом не визначені.
Внаслідок цього не відповідатиме закону й спрямування Фондом державного майна України коштів Державного бюджету України на оплату державної експертизи землевпорядної документації.
2. Мета і шляхи її досягнення
Метою прийняття розпорядчого акта є забезпечення врегулювання відносин, що виникають при проведенні державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації.
Механізм реалізації акта полягає у такому.
Відповідно до пункту 6 Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 689, у процесі підготовки земельної ділянки державні органи земельних ресурсів забезпечують за ініціативою державного органу приватизації проведення державної експертизи документації із землеустрою.
Державна експертиза землевпорядної та землеоціночної документації здійснюється Держкомземом відповідно до Порядку організації проведення державної експертизи землевпорядної та землеоціночної документації у Держкомземі, затвердженого наказом Держкомзему від 29 січня 2009 р. N 51, та на підставі Методики проведення державної експертизи землевпорядної документації, затвердженої наказом Держкомзему України від 3 грудня 2004 року N 391.
Водночас, звернення державного органу приватизації як замовника державної експертизи буде зумовлювати характер застосування норм права щодо відносин з фінансування державної експертизи, відповідно до яких плата за проведення державної експертизи (фінансування державної експертизи) буде здійснюватися, як це передбачено пунктом 3 Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 689, за рахунок коштів, передбачених Законом про Державний бюджет України на відповідний рік, а також за умов перерозподілу (за обґрунтованим поданням головного розпорядника коштів державного бюджету) Міністерством фінансів видатків за бюджетною програмою в розрізі економічної класифікації в межах загального обсягу встановлених Держкомзему бюджетних призначень.
Міністерством фінансів разом з Державним комітетом із земельних ресурсів під час доопрацювання проекту Закону України "Про Державний бюджет України на 2010 рік" та розроблення проекту Закону про Державний бюджет України на наступні роки будуть передбачатися видатки для здійснення заходів щодо фінансування державної експертизи землевпорядної документації на замовлення державних органів приватизації.
3. Правові аспекти
Законодавство у сфері проведення державної експертизи землевпорядної документації, а також у сфері відносин, що виникають у процесі складання, розгляду, затвердження, виконання бюджетів, базується на Конституції України та охоплює Бюджетний, Земельний, Господарський, Цивільний кодекси України, Закон України "Про державну експертизу землевпорядної документації" та інші закони і нормативно-правові акти, прийняті відповідно до них.
Реалізація розпорядчого акта не потребує внесення змін до чинних чи розроблення нових актів.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація розпорядчого акта не потребує додаткових матеріальних та інших витрат.
5. Позиція заінтересованих органів
З метою погодження заінтересованими органами проект розпорядження надсилається для участі в опрацюванні та погодженні до Міністерства фінансів України, Міністерства охорони навколишнього природного середовища України, Міністерства економіки України, Державного комітету України із земельних ресурсів та здійснення його правової експертизи Міністерством юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект розпорядження не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.
7. Запобігання корупції
У проекті акта відсутні правила і процедури, які можуть містити ризики вчинення корупційних правопорушень.
8. Громадське обговорення
З метою громадського обговорення проект нормативного акта разом із повідомленням про його оприлюднення розміщено на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.
9. Позиція соціальних партнерів
Проект акта не стосується соціально-трудової сфери.
10. Прогноз результатів
Прийняття розпорядчого акта дозволить прискорити підготовку земельних ділянок для продажу у складі об'єкта аукціону відповідно до Порядку продажу об'єктів, що підлягають приватизації, разом із земельними ділянками державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 8 липня 2009 р. N 689, а також виконати заплановані надходження до Державного бюджету України у сумі 1.280.000 тис. грн.
В.о. Голови Фонду | Д. Парфененко |