A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України»

від 5 вересня 2014 р.

Аналіз регуляторного впливу
до проекту наказу Фонду державного майна України
 «Про внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України»
  1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких нормативно - правових актів Фонду державного майна України» розроблено з метою приведення  нормативно - правових актів Фонду державного майна України у відповідність із вимогами постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2014 року № 358 "Про проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" та вдосконалення правового регулювання  у сфері оціночної  діяльності.

Проектом пропонується внести зміни до наступних наказів Фонду державного майна України:

- наказу Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977 «Про затвердження  Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів» та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за №  955/6146;

- наказу Фонду державного майна України від 14 березня 2002 року № 479 «Про затвердження  Положення про порядок видачі сертифікатів суб’єктів оціночної діяльності» та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 березня  2002 року за № 312/6600;

- наказу Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754 «Про затвердження Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації» та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

- наказу  Фонду  державного  майна  України   від 13 листопада 2002 року № 1997 «Про затвердження Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії» та  затвердженого наказом в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2002 року за № 925/7213;

- наказу Фонду державного майна України від 27 березня 2006 року № 513, «Про затвердження Положення про порядок  анулювання сертифікатів суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання та їх поновлення після анулювання» та зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України 11 квітня 2006 року  за № 417/12291;

- наказу  Фонду  державного  майна  України   від   31  жовтня  2011  року № 1585/1 «Про затвердження порядку рецензування звітів про оцінку майна та майнових прав рецензентами, що працюють у штаті Фонду державного майна України, його регіональних відділень та представництв» та зареєстрованого  в  Міністерстві  юстиції України  25 листопада 2011 року за № 1351/20089;

- наказу Фонду державного майна України від 10 червня 2013 року № 795 «Про затвердження Порядку ведення єдиної бази даних звітів про оцінку для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов’язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства» та  зареєстрованого в Міністерстві юстиції України  13 червня 2013 року за № 936/23468;

- наказу Фонду державного майна України від 10 червня 2013 року № 796 «Про затвердження Порядку ведення Державного реєстру оцінювачів та суб’єктів оціночної діяльності» та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 13 червня 2013 року за № 937/2346;

- наказу Фонду державного майна України від  30 жовтня 2001 року № 1996 «Про затвердження  Порядку стажування фізичних осіб, які пройшли навчання за програмою базової підготовки оцінювачів» та  зареєстрованого   в   Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 956/6147.

  1. Головні цілі прийняття акта

Ціллю  розробки регуляторного  акту  є  приведення у відповідність із чинним законодавством нормативно - правових актів Фонду державного майна України та  вдосконалення правового регулювання у сфері оціночної діяльності.

3.  Оцінка  альтернативних  способів  досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:

- врегулювання питань, пов‘язаних  з удосконаленням правового регулювання,  шляхом внесення змін до деяких нормативно-правових актів  Фонду державного майна України з питань оцінки майна та оціночної діяльності;

- врегулювання питань, пов‘язаних з удосконаленням правового регулювання,  шляхом розроблення нових нормативно - правових актів Фонду державного майна України з питань оцінки майна та оціночної діяльності.

Внесення змін до  деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України  є найбільш  оптимальним способом досягнення поставлених цілей  привести  вищезазначені документи у відповідність до вимог чинного законодавства.

4. Нормативно - законодавча база

У даній сфері суспільних відносин діють:

Конституція України від 28.06.1996 р.

Цивільний кодекс України від 16.01.2003 р. № 435-IV.

Закон України «Про Фонд державного майна України» від 09.12.2011 р. № 4107-VI.

Закон України «Про центральні органи виконавчої влади» від 17.03.2011 р. № 3166-VI.

Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» від 12.07.2001 р. № 2658-III.

Постановою Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2014 року № 358 "Про проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства".

Порядок подання нормативно - правових актів на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України та проведення їх державної реєстрації, затверджений  наказом   Міністерства   юстиції  України від 12 квітня 2005 року № 34/5 (із змінами).

5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2014 року № 358 "Про проведення оцінки для цілей оподаткування та нарахування і сплати інших обов'язкових платежів, які справляються відповідно до законодавства" існує нагальна потреба внести зміни до окремих нормативно-правових актів з питань оцінки майна та оціночної діяльності згідно з вимогами Закону України «Про Фонд державного майна України», Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

  1. Вірогідність досягнення поставлених цілей

Внесення змін до деяких нормативно-правових актів Фонду державного майна України  з питань оцінки майна та оціночної діяльності дозволить привести їх у відповідність до вимог чинного законодавства.

7. Очікувані результати

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

 

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб'єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні

 

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність до вимог чинного законодавства.

Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

9. Показники результативності  акта

Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись у зв’язку з тим, що він вносить зміни до чинних наказів  Фонду  державного майна  України  у частині  вдосконалення правового регулювання оціночної діяльності.

Підготовлений  проект  наказу  Фонду  державного майна  України   не  справлятиме  негативного  впливу  на  ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

10. Заходи для відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно  регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне  відстеження  у строки, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» у зв’язку з   тим, що  підготовлені  зміни  до деяких наказів  Фонду  державного майна  України  належать до сфери удосконалення правового регулювання оціночної діяльності.

 

Заступник Голови Фонду                                           Ю. Нікітін