Аналіз регуляторного впливу проекту спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств»
від 2 жовтня 2013 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств»
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Постановою Кабінету Міністрів України від 8 квітня 2013 року № 238 затверджено Порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств. Цей Порядок визначає процедуру проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
Відповідно до витягу з протоколу № 48 засідання Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року, на якому була прийнята вищезазначена постанова Кабінету Міністрів України, Фонду державного майна України та Міністерству енергетики та вугільної промисловості України встановлено розробити методику формування конкурсних умов та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств, яка б унеможливлювала заниження ціни продажу таких об’єктів приватизації.
Проект спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств» (далі – проект Наказу) розроблено відповідно до Законів України від 04 березня 1992 року № 2163-ХІІ «Про приватизацію державного майна», від 12 квітня 2012 року № 4650-VI «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», Порядку проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2013 року № 238 (зі змінами), Методики оцінки майна, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (зі змінами).
2. Головні цілі державного регулювання
Головними цілями прийняття акта є вдосконалення процедури формування умов продажу та вартості об’єктів приватизації.
3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу
У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», Закон України «Про приватизацію державного майна», Порядок проведення аукціону та інвестиційного конкурсу з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації чи корпоратизації державних вугледобувних підприємств, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 08 квітня 2013 року № 238 (зі змінами), Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (зі змінами).
Під час розробки проекту Наказу був розглянутий альтернативний спосіб досягнення визначеної цілі – не розробляти методику формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств, оскільки на сьогодні ці питання чинним законодавством врегульовані.
Відповідно до витягу з протоколу № 48 засідання Кабінету Міністрів України від 07 серпня 2013 року Фонду державного майна України та Міністерству енергетики та вугільної промисловості України встановлено розробити методику формування конкурсних умов та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств, яка б унеможливлювала заниження ціни продажу таких об’єктів приватизації.
Таким чином, в даному випадку вбачається єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття проекту спільного наказу Фонду державного майна України та Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про затвердження Методики формування конкурсних умов продажу та вартості єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств».
4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми
Запропонований проект Наказу забезпечить встановлення чіткого механізму продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств. Зазначене дозволить Фонду державного майна України, його регіональним відділенням здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині продажу таких об’єктів та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.
5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.
Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання є високою.
Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації єдиних майнових комплексів державних підприємств, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств, та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.
Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.
Запровадження зазначеного проекту Наказу забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.
6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта
Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
Основним показником результативності проекту Наказу є кількість оголошених аукціонів (інвестиційних конкурсів) з продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств.
Негативні результати прийняття акта відсутні.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта
Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.
8. Показники результативності регуляторного акта
Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями, іншим зацікавленим органа виконавчої влади.
Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості оголошених державними органами приватизації аукціонів (інвестиційних конкурсів).
Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.
Суб’єкти | Вигоди | Витрати |
Держава | Збільшення надходжень до Державного бюджету України. | Не потребує |
Суб’єкти господарювання | Встановлення чіткого механізму продажу єдиних майнових комплексів, пакетів акцій, що належать державі у статутному капіталі акціонерних товариств, утворених у процесі приватизації та корпоратизації державних вугледобувних підприємств. | Не потребує |
Громадяни |
Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».
Базове відстеження здійснюється після набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.
Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.
Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЄМК Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ-133, 01601, телефон/ факс 284-52-40).
“_____”___________2013 р.