Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди»
від 26 серпня 2014 р.
Аналіз регуляторного впливу 1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди» (далі – Проект наказу) було розроблено з метою удосконалення правового регулювання орендних відносин, підвищення захисту майнових інтересів держави та з урахуванням протокольного рішення Уряду від 20 серпня 2014 року щодо доопрацювання проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Положення про інвентаризацію майна державних підприємств, що приватизуються (корпоратизуються), а також майна державних підприємств та організацій, яке передається в оренду (повертається після закінчення строку дії договору оренди або його розірвання)». 2. Визначення цілей державного регулювання Проект наказу розроблено з метою підвищення захисту майнових інтересів держави в частині передбачення особливого порядку повернення орендованого майна державних підприємств у випадках, коли з різних об’єктивних і суб’єктивних причин відсутній доступ на орендоване підприємство, та подальшого ефективного використання поверненого з оренди майна. 3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта. Вбачається три способи регулювання: 4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми Зміни до Порядку впроваджують спеціальний механізм повернення майна з оренди у разі коли орендар перешкоджає проведенню його інвентаризації та оцінки, а також при обставинах непереборної сили (форс-мажорі). 5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів Прийняття Проекту наказу дозволить забезпечити повернення орендованого державного майна до сфери уповноваженого органу управління незалежно від об’єктивних та суб’єктивних обставин та подальше ефективне використання цього майна. 6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається. Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України. 7. Очікувані результати прийняття акта Загальним ефектом прийняття Проекту наказу буде підвищення ефективності використання державного майна. 8. Обґрунтування дії строку акта Запропонований наказ буде діяти до прийняття змін до нього або до його скасування. 9. Визначення показників результативності акта. Показниками результативності запропонованих змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди буде інформація про кількість повернутих з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів. 10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено на підставі аналізу внесених до ІППС «ЕТАП-Оренда» статистичних даних про кількість повернутих з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів. Базове відстеження результативності регуляторного акту буде здійснено одразу після набрання чинності шляхом обробки результатів. Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності. Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних про повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів. В. о. Голови Фонду Д. Парфененко
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди»