A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»

від 21 серпня 2014 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта»

1. Опис проблем, які передбачається розв'язати шляхом державного регулювання

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» (далі - проект наказу) розроблено відповідно до Закону України від 13 травня 2014 року № 1253-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засвідчення вірності копій документів і виписок з них та справжності підпису на документах».

Необхідність розроблення змін до нормативно-правового акта Фонду державного майна України обумовлена змінами, запровадженими вищезазначеним Законом, яким були внесені зміни до статей 7 та 16 Закону України від 6 березня 1992 року № 2171-XII «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» в частині оформлення документів, які подаються до органів приватизації разом з заявами про включення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та про приватизацію.

Проект наказу розроблено з метою приведення Порядку подання та розгляду заяви про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію щодо об'єктів державної власності груп А, Д та Ж, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 17 квітня 1998 року № 772 (у редакції наказу Фонду державного майна України    від 02 квітня 2012 року № 437, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2012 року за № 752/21065) (далі - Порядок), у відповідність до чинного законодавства.

2. Головні цілі прийняття акта

Головною ціллю прийняття проекту наказу є приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність до вимог Закону України від 13 травня 2014 року № 1253-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засвідчення вірності копій документів і виписок з них та справжності підпису на документах».

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятих альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час розробки проекту наказу було розглянуто такі альтернативні способи досягнення вищезазначеної цілі.

1. Залишити без змін нормативно-правовий акт - наказ Фонду державного майна України від 17 квітня 1998 року № 772 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 02 квітня 2012 року № 437, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 травня 2012 року за № 752/21065). Цей спосіб є неприйнятним, оскільки це буде суперечити чинному законодавству.

2. Внести зміни до зазначеного нормативно-правового акта Фонду державного майна України, що дозволить привести його у відповідність до Закону України від 13 травня 2014 року № 1253-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засвідчення вірності копій документів і виписок з них та справжності підпису на документах».

4. Нормативно-законодавча база

У даній сфері правового регулювання діють такі нормативно-правові акти:

- Закон України «Про Фонд державного майна України»;

- Закон України «Про приватизацію державного майна»;

- Закон України «Про приватизацію  невеликих  державних  підприємств (малу приватизацію)»;

- Державна програма приватизації на 2012-2014, затверджена Законом України «Про Державну програму приватизації»;

- Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки».

5. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної проблеми

Прийняття проекту наказу дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства, що дасть змогу забезпечити спрощення оформлення документів, які подаються до органів приватизації разом з заявами про включення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та про приватизацію.

6. Обґрунтування можливостей досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог є високою.

Додаткові зміни до нормативно-правового акта можуть вноситися у разі змін у чинному законодавстві.

Реалізація проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до нормативно-правового акта» не потребує додаткових матеріальних та інших витрат із Державного бюджету України.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей. 

7. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття проекту наказу забезпечить приведення положень нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність із вимогами Закону України від 13 травня 2014 року № 1253-VII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо засвідчення вірності копій документів і виписок з них та справжності підпису на документах».

Розподіл вигод і витрат для суб'єктів регуляторного акта у зв'язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці:

Об'єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта Фонду державного майна України у відповідність до вимог чинного законодавства 

Додаткові витрати відсутні

 

Суб'єкти господарювання

Спрощення процедури оформлення документів, які подаються до органів приватизації разом з заявами про включення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та про приватизацію

Додаткові витрати відсутні

 

Громадяни

Спрощення процедури оформлення документів, які подаються до органів приватизації разом з заявами про включення до переліку об’єктів, що підлягають приватизації, та про приватизацію

Додаткові витрати відсутні

 

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

8. Обґрунтування  строку чинності регуляторного акта

Строк дії регуляторного акта необмежений у часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливають на регуляторний акт.

9. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України та його регіональними відділеннями.

Показниками результативності прийняття регуляторного акта є:

- кількість проданих об’єктів державної власності груп А, Д та Ж у звітному році;

- кошти, які надійшли до Державного бюджету України від продажу об’єктів державної власності груп А, Д та Ж, у звітному році.

Підготовлений проект наказу не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

Проект регуляторного акта з метою одержання зауважень і пропозицій оприлюднено на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України та у газеті «Відомості приватизації».

10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності регуляторного акта здійснюється до дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень. Якщо для визначення значень показників результативності регуляторного акта використовуються виключно статистичні дані, базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження  результативності цього акта.                 

Повторне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється через рік з дня набрання чинності цим регуляторним актом або набрання чинності більшістю його положень, але не пізніше двох років, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей регуляторний акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження результативності регуляторного акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності, в тому числі і в разі, коли дію акта, прийнятого на визначений строк, було продовжено з метою оцінки ступеня досягнення актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.   

 Аналіз регуляторного впливу проекту наказу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЄМК Фонду державного майна України (вул. Кутузова,18/9, м. Київ, 133, 01601, тел/факс 284-52-40).

 

В.о. Голови Фонду                                                                           Д. Парфененко

« ____ » _______________ 2014 р.