A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України»

від 22 липня 2014 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до
деяких актів Кабінету Міністрів України»
  1. Опис проблем, які передбачається розвязати шляхом державного регулювання

15.04.2014 був прийнятий Закон України № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу», яким запроваджується спрощення процедури відкриття бізнесу, зокрема, скасовується сплата реєстраційного збору, встановлюється порядок здійснення державної реєстрації юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців шляхом подання електронних документів без обов'язкового використання електронного цифрового підпису, використовуючи інші способи ідентифікації особи заявника, наприклад,  передавання файлу із зображенням, QR- коду тощо з використання IT- технологій та мобільного зв’язку, відмова від обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки.

Законодавством України та іншими нормативно-правовими актами з питань оціночної діяльності визначаються правові засади здійснення оцінки майна, майнових прав та професійної оціночної діяльності в Україні, визначаються поняття принципів оцінки, методичних підходів та особливостей проведення оцінки відповідного майна залежно від мети оцінки, порядок рецензування звітів про оцінку майна (актів оцінки майна) та вимоги до їх змісту. Так, однією із вимог до оформлення звіту про оцінку майна є підписання його оцінювачами, які безпосередньо її проводили, і скріплення печаткою та підписом керівника суб'єкта оціночної діяльності. З огляду на зазначене, Фонд державного майна України забезпечив перегляд нормативно-правових актів з питань оціночної діяльності та розробив відповідні зміни, внесення яких забезпечить приведення  їх положень у відповідність із зазначеним законом.

2. Головні цілі державного регулювання

З метою приведення деяких нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» пропонується внести зміни до деяких актів Кабінету Міністрів України з питань оціночної діяльності, які забезпечать правову підставу для необов’язкового використання суб’єктами оціночної діяльності печатки під час оформлення звіту про оцінку майна і інших документів, включаючи договори на проведення оцінки майна.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час розробки проекту постанови було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених вище цілей.

1. Залишити деякі акти Кабінету Міністрів України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні без змін. У такому випадку вимога щодо обов’язкового використання печатки суб’єктом оціночної діяльності залишиться обов’язковою, що не відповідає положенням, визначеним  Законом  України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу».

2. Внести зміни до деяких актів Кабінету Міністрів України, що дасть змогу привести їх у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу».

  1. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

Нормативно-правовою базою, що регулює питання оформлення звіту про оцінку майна, є Національний стандарт № 1 «Загальні засади оцінки майна і майнових прав», затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 10 вересня 2003 року № 1440 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 37, ст. 1995; 2013 р., №  28, ст.  953), Національний стандарт № 2 «Оцінка нерухомого майна», затверджений постановою Кабінету  Міністрів України від 28 жовтня  2004  року № 1442 (Офіційний вісник України, 2004 р., № 44, ст. 2885; 2011 р., № 84, ст. 3073; 2013, №  28, ст.  953), Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (Офіційний вісник України, 2003 р., № 51, ст. 2669; 2005 р., № 37, ст. 2299; 2008 р., № 100, ст. 3317; 2009, №  20, ст.  645; 2009 р., № 28, ст. 939, № 66, ст. 2287; 2011, №  95, ст. 3462), Методика оцінки об’єктів оренди, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629, (Зібрання постанов Уряду України, 1995, №  12, ст.  276; 1996, №  14, ст.  380; Офіційний вісник України, 2003 р., № 1, ст. 23, № 52, ст. 2764; 2008, №  45, ст. 1469; 2011, №  59, ст. 2372; № 71, ст. 2677; 2012 р., № 87, ст. 3533, 2013 р., №  29, ст.  1002),

Предметом регулювання проекту постанови є спрощення процедури оформлення оцінки майна, а також інших документів, що стосуються оцінки, зокрема, договорів на проведення оцінки майна шляхом відмови від обов’язкового скріплення печаткою суб’єкта оціночної діяльності підпису його керівника на зазначених документах.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Прийняття регуляторного акта забезпечить приведення положень актів Кабінету Міністрів України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні у відповідність із Законом України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу».

Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна України відповідно до наданих йому Законами України «Про Фонд державного майна України» та «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» повноважень.

  1. Очікувані результати прийняття акта

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення спрощеної процедури відкриття бізнесу, яка запровадить відмову від  обов’язкового виготовлення і використання суб’єктами господарювання печатки, сприятиме збільшенню кількості суб’єктів господарювання, що в свою чергу слугуватиме поліпшенню інвестиційного клімату і збільшенню надходжень до бюджетів у вигляді податків і обов’язкових зборів.

Відсутні

Суб'єкти господарювання

Використання спрощеного механізму відкриття бізнесу, необов’язковість виготовлення і використання печатки під час діяльності суб’єкта господарювання.

Відсутні

Негативні наслідки прийняття зазначеного регуляторного акта відсутні.

  1. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України» необмежений у часі з огляду на те, що Закон України від 15.04.2014 № 1206-IV «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо спрощення порядку відкриття бізнесу» не має обмеження дії в часі.

  1. Показники результативності регуляторного акта

Основним показником результативності акта є кількість документів з оцінки майна, професійної оціночної діяльності, які будуть оформлені із застосуванням спрощеної процедури відкриття бізнесу, запровадженої постановою Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України».

 Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного  майна України з ___________ 2014 р. і протягом не менше місяця  з цієї дати проект буде доступний для обговорення, що є достатнім строком для інформованості спеціалістів у сфері оцінки майна, широкої громадськості з метою вивчення Фондом державного майна України їх думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

  1. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Відповідно до законодавства Фонд державного майна України здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».                                  

Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.

Результативність змін, що вносяться до деяких нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України з питань оцінки майна і оціночної діяльності в Україні, вивчатиметься Фондом державного майна України протягом року з дати набрання чинності актом. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).

 

 
В. о. Голови Фонду
державного майна України                                                                Парфененко Д. М.      
_______________ 2014 року