Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19»
від 24 травня 2013 р.
1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання Наказом Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19 «Про затвердження коефіцієнтів індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду», зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 січня 1998 року за № 43/2483, затверджені коефіцієнти індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду, станом на 1 січня 1998 року (далі – Коефіцієнти індексації), з метою проведення розрахунку вартості оборотних засобів, зданих в оренду, під час оцінки орендованого майна, що підлягає приватизації. Коефіцієнти індексації були затверджені відповідно до Методики оцінки вартості майна під час приватизації, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 15 серпня 1996 року № 961. Зазначена Методика оцінки вартості майна під час приватизації на сьогоднішній день втратила чинність. На сьогодні є чинною Методика оцінки майна, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 (зі змінами), яка застосовується для проведення оцінки майна, зокрема, у випадках приватизації, в якій визначені коефіцієнти індексації оборотних засобів, зданих в оренду. З огляду на зазначене вище, з метою приведення наказу Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19 «Про затвердження коефіцієнтів індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 1998 року за №43/2483, у відповідність до чинного законодавства, необхідно визнати таким, що втратив чинність, зазначений наказ. 2. Головні цілі прийняття акта Метою прийняття зазначеного наказу Фонду державного майна України є недопущення дублювання коефіцієнтів індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду, та усунення невідповідності існуючих нормативних актів чинному законодавству. 3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей Першою альтернативою може бути залишення без змін чинного нормативно - правового акта. Оскільки згідно із постановою Кабінету Міністрів України від 22 липня 1998 року № 1114 Методика оцінки вартості майна під час приватизації, відповідно до якої були затверджені Коефіцієнти індексації, втратила чинність, а чинною Методикою оцінки майна, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 № 1891, визначені коефіцієнти індексації оборотних засобів, зданих в оренду, наказ Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19 фактично втратив своє значення. Отже, оптимальною є друга альтернатива - врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття суб’єктом нормотворення відповідного проекту наказу. 4. Нормативно - законодавча база У даній сфері правового регулювання діє постанова Кабінету Міністрів України від 10 грудня 2003 року № 1891 «Про затвердження Методики оцінки майна» (зі змінами). 5. Опис механізмів та заходів для вирішення проблеми Предметом регулювання проекту наказу є процедура, яка забезпечує визнання нормативно-правового акта таким, що втратив чинність, та приведення нормативного акта у відповідність до діючого законодавства. 6. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта Впровадження зазначеного наказу дасть можливість привести у відповідність до діючого законодавства нормативно-правового акта Фонду державного майна України. 7. Очікувані результати прийняття акта Об'єкт впливу Вигоди Витрати Держава Приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства. Витрати Державного та місцевого бюджетів відсутні Суб'єкти господарювання Приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у суб'єктів господарювання відсутні Громадяни Приведення нормативно-правових актів у відповідність до чинного законодавства. Витрати, пов'язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні. 8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19» необмежений у часі. 9. Показники результативності регуляторного акта Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялись, у зв’язку з тим, що він припиняє дію наказу Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19 «Про затвердження коефіцієнтів індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 1998 року за № 43/2483. Підготовлений наказ Фонду державного майна України «Про втрату чинності наказом Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян, держави та територіальних громад. 10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта Стосовно регуляторного акта не буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності», у зв’язку з тим, що він припиняє дію наказу Фонду державного майна України від 09 січня 1998 року № 19 «Про затвердження коефіцієнтів індексації вартості оборотних засобів, зданих в оренду», зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 22 січня 1998 року за № 43/2483. Голова Фонду О. Рябченко