A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку продажу об’єктів малої приватизації...»

від 6 березня 2012 р.

 

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону та визнання ряду нормативно-правових актів такими, 
що втратили чинність

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» в частині внесення змін до Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» встановлено:

частиною 3 статті 11: порядок викупу об’єкта встановлюється Фондом державного майна України;

частиною 1 статті 17: Проведення аукціону з продажу об'єкта малої приватизації здійснюється в порядку, встановленому Фондом державного майна України;

частиною 1 статті 18: умови конкурсу визначаються конкурсною комісією, яка утворюється та провадить свою діяльність у порядку, встановленому Фондом державного майна України;

частиною 10 статті 18: Продаж об'єктів малої приватизації за конкурсом здійснюється у порядку, встановленому Фондом державного майна України;

підпунктом 3 частини 1 статті 182: майно, що залишилося після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішенням господарського суду (якщо господарський суд прийняв постанову про його ліквідацію), передається ліквідаційною комісією відповідному державному органу приватизації для подальшої приватизації за актом приймання-передачі в порядку, встановленому Фондом державного майна України.

З метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна у відповідність до вимог зазначеного Закону розроблений проект  наказу Фонду «Про затвердження Порядку продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону та визнання ряду нормативно-правових актів такими, що втратили чинність».

Метою прийняття акту є реалізація повноважень державних органів приватизації щодо продажу об’єктів малої приватизації встановленими Законом способами приватизації.

2. Головні цілі державного регулювання

Головними цілями прийняття акта є визначення механізму продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні, в тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни, а також продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, встановлення загальних правил підготовки, організації і проведення продажу та визначення порядку створення і діяльності конкурсної комісії з продажу об’єктів малої приватизації, а також скасування нормативно-правових актів Фонду, положення яких не відповідають вимогам Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про приватизацію державного майна», Закон України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

Під час розробки проекту наказу був розглянутий альтернативний спосіб досягнення визначеної цілі – залишити чинними нормативно-правові акти, що на сьогодні регулюють механізм продажу об’єктів малої приватизації.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» поставив перед Кабінетом Міністрів України завдання щодо розробки та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим Законом. Кабінетом Міністрів України на засіданні від 15.02.2012 схвалено План організації виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» (доручення КМУ від 20.02.2012                                  № 4943/1/1-12).

Таким чином, залишення чинними нормативно-правових актів, що на сьогодні регулюють механізм продажу об’єктів малої приватизації, не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.

Крім того, положення чинних нормативно-правових актів не відповідають нормам прийнятого Законів України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

В даному випадку вбачається єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття проекту  наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону та визнання ряду нормативно-правових актів такими, що втратили чинність».

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

Запропонований проект наказу Фонду державного майна врегулює механізм продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні, в тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни, а також продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, встановлення загальних правил підготовки, організації і проведення продажу, визначить порядок створення і діяльності конкурсної комісії з продажу об’єктів малої приватизації, а також врегулює питання продажу майна, що залишилось після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішення господарського суду. Зазначене дозволить Фонду державного майна України здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині продажу об’єктів малої приватизації та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами   господарювання є високою.

Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації об’єктів малої приватизації та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу об'єктів малої приватизації.

Основним показником результативності проекту наказу Фонду державного майна є надходження коштів до Державного бюджети України від продажу об’єктів малої приватизації.

Негативні результати прийняття акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.

Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від продажу об'єктів малої  приватизації до Державного бюджету України.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

 

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Законів України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»

Не потребує

Суб’єкти господарювання

Встановлення чіткого механізму продажу об’єктів малої приватизації шляхом викупу, на аукціоні, в тому числі за методом зниження ціни та без оголошення ціни, а також продажу за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, встановлення загальних правил підготовки, організації і проведення продажу, визначення порядку створення і діяльності конкурсної комісії з продажу об’єктів малої приватизації, а також врегулювання питання продажу майна, що залишилось після задоволення вимог кредиторів державного підприємства, визнаного банкрутом за рішення господарського суду.

Не потребує

Громадяни

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управління продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК Департаменту конкурентних продажів Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ, 133, 01601, телефон/ факс 284-52-40).

 

Голова Фонду

державного майна України                                                                 О. Рябченко                                  

 

“_____”___________2012 р.