A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності»

від 3 лютого 2013 р.

 

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності»


1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності

Проект наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності» (далі – Проект наказу) розроблено з метою реалізації положень статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна».

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект наказу розроблено з метою оптимізації переліку документів, які подаються орендарем, відповідно до повноважень Фонду у сфері оренди державного майна, наданих Законом України «Про Фонд державного майна України».

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

  1. Залишення без змін діючого переліку документів, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.

  2. Внесення змін до переліку документів, тобто розробка зазначеного проекту наказу, що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки запропоновані зміни до Переліку документів є значними.

  3. Розробка нового проекту наказу Фонду державного майна, що вирішить порушені питання.

4.Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

Фондом пропонується скасувати існуючий на сьогодні перелік, затверджений наказом Фонду державного майна України від 14 листопада 2005 року № 2975 «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 січня 2006 р. за № 29/11903 (далі – Перелік) та затвердити новий Перелік документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності (далі – Перелік документів), скоротивши при цьому кількість таких документів.

Зазначеним проектом наказу пропонується виключити деякі документи, які подаються потенційним орендарем, зокрема, довідки та інформацію які він витребує у балансоутримувача об’єкта оренди. Так, проектом наказу передбачається:

  • виключити з переліку розрахунок орендної плати та звіти про оцінку (акт оцінки), оскільки наявність цих документів буде забезпечувати безпосередньо Фондом або його регіональним відділенням;

  • виключити довідки балансоутримувача щодо наявності об’єкта оренди та відсутність обтяжень на це майно;

  • виключити розподільчий баланс – для оренди цілісного майнового комплексу структурного підрозділу, оскільки на стадії розгляду заяви не потрібний і затверджується після проведення незалежної оцінки ЦМК;

  • виключити копію статуту та фінансову звітність державного підприємства, цілісний майновий комплекс якого береться в оренду, оскільки інформацію про підприємство орендодавець може отримати за зверненням до органа управління.

Загалом, новий Перелік документів направлений на скорочення кількості документів та позбавлення потенійного орендаря необхідності робити відповідні запити до балансоутримувача майна, оскільки отримання такої інформації буває іноді ускладненим.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

Реалізація наказу дасть змогу скоротити кількість документів та уникнути протиріччя з уповноваженими органами управління державним майном стосовно термінів та повноти подання їм пакета документів, що подається орендодавцю потенційним орендарем, який виступає з ініціативою щодо оренди певного майна, та, як наслідок, скоротити загальний термін розгляду заяви на оренду.

Реалізація    наказу    не    потребує   додаткових    фінансових, матеріальних та інших витрат.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Держава

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

Зменшення кількості документів, які подаються потенційним орендарем, та позбавлення його необхідності в отриманні необхідної інформації про об’єкт оренди від балансоутримувача.

підвищення прозорості відносин між орендодавцем та уповноваженим органом управління

підвищення прозорості відносин між орендодавцем та уповноваженим органом управління майном

Витрати

Додаткові витрати не очікуються.

7. Очікувані результати прийняття акта

Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде реалізація повноважень Фонду у сфері оренди державного майна та зменшення навантаження на потенційного орендаря щодо збору всіх необхідних документів.

8. Обґрунтування дії строку акта

Запропонований наказ приймається на необмежений строк.

9. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності запропонованого проекту наказу будуть:

1) Реалізація наказу дасть змогу значно скоротити кількість документів, які подаються першим потенційним орендарем орендодавцю та врегулювати відносини, що виникають з уповноваженими органами управління державним майном стосовно термінів та повноти подання їм пакета документів;

2) Рівень   поінформованості   середній   -   проект наказу було оприлюднено з метою обговорення та отримання від суб'єктів  господарювання  зауважень та пропозицій.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу кількості договорів оренди, укладених за результатами вивчення попиту та проведених конкурсів.

Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності шляхом аналізу пропозицій і зауважень до проекту наказу.

Повторне відстеження буде проводитися через рік після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.

 

Заступник Голови Фонду                                                           І. Хотей