A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження нормативно-правового акта»

від 4 вересня 2012 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту наказу Фонду державного майна України
«Про затвердження нормативно-правового акта» 

Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Проект наказу Фонду державного майна України «Про затвердження нормативно-правового акта» (далі − проект наказу) розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України від 13 січня 2012 року № 4336-VI «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2012 року № 686 «Про затвердження Порядку визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності».

Метою наказу є забезпечення реалізації повноважень, визначених частиною четвертою статті 10¹ Закону України «Про приватизацію державного майна» та виконання постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2012 року № 686 «Про затвердження Порядку визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності».

Наказ сприятиме врегулюванню питань, пов’язаних з визначенням розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною метою наказу є подальше удосконалення механізму діяльності державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, з урахуванням вимог Закону України «Про приватизацію державного майна».

Проект наказу визначає певну послідовність дій процесу передприватизаційної підготовки, однією із складових якої, є визначення розміру державної частки у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, конкретизує норми права загального характеру.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

Під час розроблення проекту наказу «Про затвердження нормативно-правового акта» було розглянуто два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити чинним існуючий Порядок встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації, затверджений наказом Фонду державного майна України від 24 липня 2007 року № 1229 та зареєстрований у Міністерстві юстиції України 10 серпня 2007 року за № 926/14193. Але, цей спосіб не враховуватиме існуючих норм чинного законодавства з питань передприватизаційної підготовки, які врегульовують процедуру визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності.

На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.

2. Державне регулювання здійснити шляхом внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 24 липня 2007 року № 1229 «Про затвердження Порядку встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації».

Зазначений спосіб неприйнятний з огляду на втрату чинності та прийняття нових актів законодавства, що здійснювалося у період після прийняття наказу Фонду державного майна України від 24 липня 2007 року № 1229 «Про затвердження Порядку встановлення наявності та розміру корпоративних прав держави в майні господарських організацій, заснованих на змішаній формі власності, та підготовки їх до приватизації».

3. Розроблення проекту наказу «Про затвердження нормативно-правового акта».

Цей спосіб, на даний момент, є найбільш прийнятним, оскільки проект наказу, яким пропонується затвердити новий Порядок організації роботи державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності (далі – Порядок), розроблено у зв‘язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та постанови Кабінету Міністрів України від 25 липня 2012 року № 686 «Про затвердження Порядку визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності».

Таким чином, єдиним прийнятним способом забезпечення досягнення цілей державного регулювання є видання наказу «Про затвердження нормативно-правового акта».

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного регуляторного акта.

Проект регуляторного акта спрямований на приведення процедури визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності у відповідність до норм законодавчих та нормативно-правових актів з питань передприватизаційної підготовки.

Проект наказу встановлює загальні вимоги взаємодії державних органів приватизації, підприємств і організацій агропромислового комплексу, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, та органів виконавчої влади під час визначення розміру державної частки.

Крім цього, проект наказу, яким пропонується затвердити новий Порядок, дасть змогу здійснювати процес визначення розміру державної частки за єдиними правилами, що сприятиме об’єктивності отриманих результатів.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде застосування єдиного нормативного забезпечення в процесі визначення розміру державної частки у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності.

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Негативних наслідків, у зв’язку з прийняттям запропонованого регуляторного акта , не очікується.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

Об’єкт впливу

            Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення у відповідність до чинного законодавства процедури визначення розміру державної частки у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності

Додаткові витрати відсутні

 

Суб’єкти господарювання

 

Можливість застосування єдиного нормативного забезпечення в процесі визначення розміру державної частки у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, згідно з чинним законодавством

Додаткові витрати відсутні

 

Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від регуляторного акта оцінити неможливо, оскільки його норми прямо не впливають на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Проект наказу «Про затвердження нормативно-правового акта» сприятиме застосуванню єдиного нормативного забезпечення в процесі визначення розміру державної частки у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності згідно з чинним законодавством.

Наведена процедура організації роботи державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об’єднання майна різних форм власності, дозволить державним органам приватизації вживати заходів із виявлення державної частки в статутному капіталі зазначених підприємств та організацій та відстоювати таким чином майнові інтереси держави.

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта

Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до цього акта можуть вноситься у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та виявлення нових проблемних питань, що потребуватимуть врегулювання.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

У разі прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження нормативно-правового акта» процедуру організації роботи державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об’єднання майна різних форм власності, буде приведено у відповідність до норм законодавчих та нормативно-правових актів з питань приватизації, що дасть змогу посилити контроль з боку державних органів приватизації за процесом передприватизаційної підготовки, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб’єктів господарювання.

Запропонований регуляторний акт обов’язковий до виконання підприємствами і організаціями агропромислового комплексу, заснованими за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності, та органами виконавчої влади.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

Проект регуляторного акта розміщено на сайті Фонду державного майна України в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій. 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Відстеження результативності регуляторного акта можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від зацікавлених сторін щодо здійснення процедури визначення державної частки, з метою її обробки та аналізу при проведенні відстежень.

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»: базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел.200-35-77).

 

Голова Фонду                                                   О. Рябченко