A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058»

від 27 січня 2013 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України
від 10 липня 1998 року № 1058»

1. Опис проблеми

Відповідно до абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» Кабінету Міністрів разом з Фондом державного майна було доручено забезпечити передачу у власність чи надати у безстрокове користування нерухоме майно творчим спілкам, яке було в їхньому користуванні на момент прийняття Верховною Радою України Постанови від 10 квітня 1992 року «Про майнові комплекси та фінансові ресурси громадських організацій колишнього Союзу РСР, розташовані на території України».

На виконання вимог, встановлених вищенаведеними положеннями згаданого Закону, Кабінетом Міністрів була прийнята постанова від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Відповідно до пункту 1 цієї постанови Фонду державного майна було доручено протягом 1998 року за поданням творчих спілок України передати у їх власність нерухоме майно творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року (згідно з правоустановчими документами) перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур, згідно з додатком 1 до цієї постанови.

На сьогодні не реалізовано в повному обсязі вимоги вищенаведених положень згаданого Закону та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Для того щоб забезпечити виконання вимог вищенаведених положень згаданого Закону та пункту 1 у повному обсязі, необхідно подовжити термін передачі нерухомого майна творчим спілкам України, встановлений  у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058  «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Також необхідно привести поштову адресу творчих майстерень Київського творчо-виробничого об’єднання «Художник» Художнього фонду УРСР (творчі майстерні Київської організації Національної спілки художників України), яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» (м. Київ, вулиця Героїв Сталінграда, 44а і 44б), у відповідність з її фактичною адресою (м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 44а і 44б).

Довідково: згідно з уточненими даними, наданими Оболонською районною в місті Києві державною адміністрацією листом від 18.10.2012 № 04-1434, ці творчі майстерні розміщуються за адресою: м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 44а і 44б, а не за адресою: Київ, вулиця Героїв Сталінграда, 44а і 44б.

Таким чином, для забезпечення виконання Фондом державного майна вимог абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» в повному обсязі необхідно скасувати термін, встановлений у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», протягом якого Фонд державного майна має забезпечувати передачу творчим спілкам України нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР (згідно з додатком 1).

З метою усунення вищезазначених проблем Фондом державного майна пропонується внести зміни до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» шляхом розробки проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058».

2. Цілі прийняття акта

Метою цього регуляторного акта є забезпечення виконання у повному обсязі вимог абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», для чого необхідно скасувати термін, встановлений у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», протягом якого Фонд державного майна має забезпечувати передачу творчим спілкам України нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР (згідно з додатком 1).

Також необхідно привести поштову адресу творчих майстерень Київського творчо-виробничого об’єднання «Художник» Художнього фонду УРСР (творчі майстерні Київської організації Національної спілки художників України), яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» (м. Київ, вулиця Героїв Сталінграда, 44а і 44б), у відповідність з її фактичною адресою (м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 44а і 44б).

Зазначена мета досягається шляхом внесення змін до пункту 1 та абзацу сьомого пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

3. Оцінка альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Перша альтернатива – це залишити діючий нормативний документ [постанову Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 р. № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам»] без змін. Це може призвести до невиконання вимог абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», а також до неусунення неточності у поштовій адресі творчих майстерень Київського творчо-виробничого об’єднання «Художник» Художнього фонду УРСР (творчі майстерні Київської організації Національної спілки художників України), яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Можлива і друга альтернатива – врегулювання порушених проблемних питань шляхом прийняття відповідного акта законодавства, що дозволить виконати вимоги вищезазначених законодавчого та нормативно-правового актів, у тому числі усунути неточність у поштовій адресі творчих майстерень Київського творчо-виробничого об’єднання «Художник» Художнього фонду УРСР (творчі майстерні Київської організації Національної спілки художників України), яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Таким чином, прийняття запропонованого регуляторного акта є найбільш оптимальним способом врегулювання проблемних питань.

4. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Для вирішення проблеми необхідно внести зміни у пункт 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», а також у абзац сьомий пункту 4 додатка 1 до цієї постанови, для чого Фондом розроблено відповідний проект регуляторного акта.

Такий захід для вирішення проблеми дозволить виконати в повному обсязі вимоги абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», а також усунути неточність у поштовій адресі творчих майстерень Київського творчо-виробничого об’єднання «Художник» Художнього фонду УРСР (творчі майстерні Київської організації Національної спілки художників України), яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження регуляторного акта та виконання його вимог добровільними об'єднаннями професійних творчих працівників відповідного фахового напряму в галузі культури та мистецтва і Фондом державного майна є високою.

Досягненням встановлених цілей у разі прийняття регуляторного акта буде забезпечення виконання в повному обсязі вимог абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», для чого необхідно скасувати термін, встановлений у пункті 1 цієї постанови Кабінету Міністрів України, протягом якого Фонд державного майна має забезпечувати передачу у власність творчим спілкам України нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР (або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур); приведення поштової адреси творчих майстерень, яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» (м. Київ, вулиця Героїв Сталінграда, 44а і 44б), у відповідність з її фактичною адресою (м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 44а і 44б).

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

Очікуваними наслідками дії регуляторного акта не передбачено нанесення шкоди добровільним об'єднанням професійних творчих працівників відповідного фахового напряму в галузі культури та мистецтва.

Періодичність здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог регуляторного акта встановлюється відповідно до актів законодавства.

Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати

Впровадження цього регуляторного акта надасть змогу:

забезпечити виконання Фондом державного майна вимог Закону України від 7 жовтня 1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки» та пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» в повному обсязі;

скасувати термін, встановлений у пункті 1 постанови Кабінету Міністрів від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам», протягом якого Фонд державного майна має забезпечувати передачу у власність творчим спілкам України нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР (або у володінні  чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур);

привести поштову адресу творчих майстерень, яка зазначена у абзаці сьомому пункту 4 додатка 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам» (м. Київ, вулиця Героїв Сталінграда, 44а і 44б), у відповідність з її фактичною адресою (м. Київ, проспект Героїв Сталінграда, 44а і 44б);

забезпечити передачу Фондом державного майна у власність творчих спілок України (у разі їх звернення) нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року (згідно з правоустановчими документами) перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Від впровадження регуляторного акта негативних результатів                           не очікується.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

 

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Виконання вимог абзацу шостого пункту 3 розділу VI «Прикінцеві положення» Закону України від 7 жовтня                  1997 року № 554/97-ВР «Про професійних творчих працівників та творчі спілки», а також постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

 

Забезпечення передачі Фондом державного майна у власність творчих спілок України (у разі їх звернення) нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року (згідно з правоустановчими документами) перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам»

Додаткові витрати відсутні

Добровільні об'єднання професійних творчих працівників відповідного фахового напряму в галузі культури та мистецтва

Отримання творчими спілками України (у разі звернення)                  у власність нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало                      у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР (або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур), згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

Додаткові витрати відсутні

 

Таким чином, на підставі аналізу вигод та витрат можна зробити висновок про доцільність запровадження такого регулювання.

7. Обґрунтування строку чинності акта

Обмежень строку дії регуляторного акта немає, що дасть змогу розв’язати проблеми та досягти намічених цілей.

8. Показники результативності акта

Показником результативності регуляторного акта є отримання творчими спілками України (у разі їх звернення) нерухомого майна творчих спілок колишнього Союзу РСР, яке станом на 24 серпня 1991 року перебувало у віданні творчих спілок колишнього Союзу РСР (або у володінні чи користуванні відповідних республіканських або територіальних структур) у власність, згідно з додатком 1 до постанови Кабінету Міністрів України від 10 липня 1998 року № 1058 «Про передачу нерухомого майна творчим спілкам».

9. Заходи для відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження.

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом. Базове відстеження результативності може бути здійснене після набрання чинності цим регуляторним актом, але не пізніше дня, з якого починається проведення повторного відстеження результативності цього акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності актом, але не пізніше ніж через два роки.

Періодичне відстеження здійснюється раз у три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Визначені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, визначених під час повторного відстеження.

У процесі відстеження встановлюється кількісне та якісне значення для кожного показника результативності, визначеного під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

Базове, повторне та періодичне відстеження здійснюються на основі показників і даних, визначених під час проведення аналізу впливу регуляторного акта.

 

Голова Фонду

            О. Рябченко