Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності"
від 6 липня 2010 р.
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
Проекту наказу Фонду державного майна України "Про затвердження положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності"
1. Опис проблеми, яку планується розв'язати шляхом втручання держави у відповідну сферу підприємницької діяльності
У зв'язку з прийняттям постанови Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 №220 виникла необхідність державного врегулювання питання щодо визначення на конкурентних засадах в установленому Фондом державного майна України порядку юридичних осіб, які мають право на організацію і проведення аукціонів та біржових торгів з відчуження об'єктів державної власності.
На цей час зазначена проблема не може бути розв'язана за допомогою існуючих нормативних актів у зв'язку з відсутністю актів, що регулюють зазначені у постанові Кабінету Міністрів України відносини.
2. Визначення цілей державного регулювання
Головними цілями прийняття акта є запровадження конкурентних засад щодо визначення юридичних осіб, що можуть залучатися до організації відчуження об'єктів державної власності, забезпечення відкритості та прозорості проведення конкурсів, а також посилення контролю за діяльністю організаторів аукціонів та біржових торгів.
3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акту
Підготовка зазначеного регуляторного акту є безальтернативною.
Необхідність його існування, встановлена постановою Кабінету Міністрів України від 02.03.2010 №220.
4. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми
Проектом наказу передбачається врегулювання конкурентних засад з відбору юридичних осіб, які мають право організації і проведення аукціонів та біржових торгів по відчуженню об'єктів державної власності шляхом визначення порядку проведення конкурсу та уніфікації вимог до претендентів, можливості оскарження результатів конкурсу.
5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів
Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.
Встановлюється рівний, прозорий та відкритий доступ юридичних осіб до участі у організації відчуження об'єктів державної власності.
6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту
Положенням врегульовуються конкурентні засади з відбору юридичних осіб, що мають право на організацію відчуження державного майна
7. Очікувані результати прийняття акта
Об'єкт впливу | Витрати | Вигоди |
---|---|---|
Юридичні особи | Витрати на проведення аукціону | Забезпечення відкритості та прозорості проведення конкурсів |
Держава | Немає | Підвищення контролю за діяльністю з відчуження об'єктів державної власності |
8. Обґрунтування строку чинності акта
Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності діє до моменту припинення дії Порядку відчуження об'єктів державної власності, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 06.06.2007 № 803.
9. Показники результативності акта
У разі прийняття регуляторного акта буде забезпечено організацію проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів та біржових торгів по відчуженню об'єктів державної власності, посилення контролю за діяльністю організаторів аукціонів, що зумовить досягнення позитивних результатів як для держави, так і для суб'єктів господарювання.
10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності вищезазначеного проекту регуляторного акта здійснюватиметься до дати набрання ним чинності шляхом збирання пропозицій і зауважень.
Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторного акта, в результаті якого відбудеться порівняння показників базового та повторного обстеження. У разі виявлення нерегульованих та проблемних питань, ці питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.
Періодичні відстеження планується здійснювати раз у три роки з дати виконання заходів з повторного відстеження з метою подальшого удосконалення регуляторного акта про затвердження Положення про умови і порядок проведення конкурсів з визначення організаторів аукціонів по відчуженню об'єктів державної власності.
Аналіз регуляторного впливу підготовлено Департаментом стратегії корпоративного управління Фонду державного майна України (01133, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-75).
Директор департаменту Стратегії корпоративного управління | А. Сачівко |