A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою»

від 28 лютого 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Зміни до Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою вносяться у зв’язку з прийняттям Закону України від 02 жовтня 2012 р. № 5394-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо дерегуляції господарської діяльності з проведення робіт із землеустрою та землеоціночних робіт» (далі – Закон № 5394-VI).

Чинною редакцією Положення про конкурсний відбір виконавців робіт із землеустрою, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2011 р. № 1420 (далі – Положення), передбачається, що однією з умов участі у конкурсі  з відбору виконавців робіт із землеустрою є наявність у претендента ліцензії на проведення робіт із землеустрою.

Законом № 5394-VI скасовано ліцензування господарської діяльності у сфері землеустрою та запроваджено вимоги щодо наявності у складі суб’єкта господарювання певної кількості інженерів-землевпорядників, включених до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, що  відповідно вимагає приведення Положення у відповідність із цим законом.

Приведення Положення у відповідність із Законом № 5394-VI у частині підтвердження претендентом своєї відповідності вимогам, встановленим законодавством до виконавців робіт із землеустрою, забезпечить відповідність процедури відбору виконавців робіт із землеустрою вимогам законодавства.

Чинною редакцією Закону України «Про приватизацію державного майна» скасовано обов’язковість виготовлення технічного паспорта земельної ділянки під час її підготовки до продажу разом із об’єктами приватизації, а Законом України «Про державний земельний кадастр» визначено, що кадастровий номер земельної ділянки є обов’язковою складовою відомостей про земельну ділянку у Державному земельному кадастрі, тому потреба у технічному паспорті земельної ділянки під час її підготовки до продажу разом з об’єктом приватизації відпала, а присвоєння їй кадастрового номера є обов’язковим. 

Оскільки при підготовці державними органами приватизації конкурсів з відбору виконавців робіт із землеустрою здійснюється обробка відомостей про фізичну особу – претендента на участь у конкурсі, то з метою приведення Положення у відповідність до вимог Закону України «Про захист персональних даних», необхідно передбачити отримання від такої особи  письмового підтвердження її згоди на обробку персональних даних.

2. Визначення цілей державного регулювання

Головною метою прийняття змін до Положення є приведення його норм у відповідність із Законом № 5394-VI, Законами України «Про приватизацію державного майна», «Про державний земельний кадастр», «Про захист персональних даних».

3. Визначення та оцінка прийнятих альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

Оскільки Законом № 5394-VI скасовано ліцензування господарської діяльності у сфері землеустрою та запроваджено вимоги щодо наявності у складі суб’єкта господарювання певної кількості інженерів-землевпорядників, включених до Державного реєстру сертифікованих інженерів-землевпорядників, то єдиним методом забезпечення досягнення поставлених цілей є внесення до Положення запропонованих змін.

Зміни до Положення, пов’язані з приведенням його у відповідність до Законів України «Про приватизацію державного майна», «Про захист персональних даних» не містять ознак норм регуляторного характеру. 

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Зміни, які вносяться до Положення, передбачають заміну безумовної вимоги щодо наявності у претендента ліцензії на проведення робіт із землеустрою на вимогу щодо підтвердження претендентом своєї відповідності тим вимогам, які встановлені чинним законодавством для виконавців робіт із землеустрою.

З внесенням змін відпала потреба у технічному паспорті земельної ділянки, що готується до продажу разом з об’єктом приватизації, а присвоєння їй кадастрового номера є обов’язковою умовою формування земельної ділянки відповідно до вимог чинного законодавства.

Згода фізичних осіб – претендентів на участь у конкурсі з відбору виконавців робіт із землеустрою на обробку їх персональних даних надається ними у письмовому вигляді у складі підтвердних документів.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Оцінка виконання суб’єктами господарювання вимог Положення, після внесення до нього вказаних змін, висока.

Реалізація запропонованих змін до нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних витрат.

Очікувані наслідки дії запропонованих змін до регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження змін до регуляторного акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

         6. Визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, зокрема розрахунок очікуваних витрат та вигод суб’єктів господарювання, громадян та держави внаслідок дії регуляторного акта

Від впровадження змін до регуляторного акта негативних результатів не очікується.

Виконання вимог регуляторного акта не потребує обов’язкових витрат коштів і часу суб’єктами господарювання та/або фізичними особами.

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта

Обмежень строку дії змін, що вносяться до регуляторного акта,  немає.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

У зв’язку з внесенням змін до регуляторного акта основним показником його результативності залишається кількість договорів на виконання робіт із землеустрою.

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Після внесення змін до регуляторного акта здійснюватимуться повторне та періодичне відстеження результативності його дії у строки, встановлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Голова Фонду                                                                      О. Рябченко

 

«_____»____________________2013 р.