Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про розмір преференційної поправки у 2009 році"
від 9 лютого 2009 р.
ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України "Про розмір преференційної поправки у 2009 році"
1. Обґрунтування необхідності прийняття акта
Проект постанови Кабінету Міністрів України "Про розмір преференційної поправки у 2009 році" підготовлено з метою вирішення питання щодо надання орендодавцям права на продовження договірних відносин.
2. Мета і шляхи її досягнення
Статтею 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік" передбачена норма, відповідно до якої передача в оренду держаного та комунального майна здійснюється виключно на конкурсних засадах.
Відповідно до пункту 1 статті 285 Господарського кодексу України орендар має переважне право перед іншими суб'єктами господарювання на продовження строку дії договору оренди.
Зазначена постанова визначає розмір та механізм застосування преференційної поправки. Преференційна поправка застосовується до конкурсної пропозиції плати орендарів, які належним чином виконували свої обов'язки.
Зазначена поправка під час проведення конкурсу дасть таким орендарям перевагу в отриманні права на оренду майна, яке знаходиться у державній власності. Розмір цієї поправки диференційований за ознакою компенсації чи не компенсації здійснених орендарем невід'ємних поліпшень майна.
Крім того, застосування преференційної поправки буде стимулювати учасників конкурсу до збільшення пропозицій щодо розміру орендної плати.
3. Правові аспекти
Правовою підставою розробки проекту постанови є стаття 73 Закону України "Про Державний бюджет України на 2009 рік".
Нормативно-правовими актами, що діють у даній сфері суспільних відносин є: Закон України "Про Державний бюджет України на 2009 рік", Постанова Кабінету Міністрів України від 04.10.1995 №786 "Про затвердження Методики розрахунку і порядку використання плати за оренду державного та комунального майна", Закон України "Про оренду державного та комунального майна", Господарський кодекс України.
4. Фінансово-економічне обґрунтування
Реалізація постанови не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.
5. Заінтересовані органи.
Проект постанови Кабінету Міністрів стосується повноважень Фонду державного майна України, Міністерства фінансів України, Міністерства економіки України та Міністерства юстиції України.
6. Регіональний аспект
Проект постанови Кабінету Міністрів України має загальнодержавний характер.
7. Громадське обговорення
Проект постанови Кабінету Міністрів не потребує громадських обговорень.
8. Прогноз результатів
Прийняття проекту постанови Кабінету Міністрів України дасть змогу врегулювати питання стосовно застосування орендарем свого переважного права на продовження дії договірних відносин і в той же час здійснювати передачу в оренду державного майна на конкурсних засадах.
В.о. Голови Фонду | Д.Парфененко |