Аналіз регуляторного впливу проекту Порядку оскарження результатів перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта приватизації у державному органі приватизації
від 23 листопада 2004 р.
Аналіз регуляторного впливу
проекту Порядку оскарження результатів перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта приватизації у державному органі приватизації
1. Обгрунтування необхідності державного регулювання шляхом прийняття цього нормативного акта.
Предметом регулювання Порядку є процедура, за якою у державному органі приватизації можуть бути оскарженими результати перевірки виконання умов договору купівлі-продажу об'єкта приватизації, здійсненої державном органом приватизації згідно з вимогами Закону України "Про приватизацію державного майна", та відображені у акті перевірки встановленої форми.
Специфіка цього документу, яка виводить його за рамки вже існуючих нормативних документів з питань регламентації роботи державних установ зі зверненнями фізичних та юридичних осіб, обумовлюється в першу чергу певною обмеженістю кола осіб, що мають відношення до перевірки виконання умов договору купівлі-продажу, оскільки договір купівлі-продажу є документом обмеженого користування. Склад осіб, які, крім органу приватизації мають безпосереднє відношення до перевірки виконання умов договору купівлі-продажу, а, отже, можуть стати найвірогіднішими заявниками до органу приватизації про свою незгоду з результатами перевірки, визначений формами актів поточної та підсумкової перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу (затверджених наказом Фонду від 15.08.97 N885, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 12.09.97 за N 394/2198). Це представники юридичної особи - покупця об'єкта приватизації (або фізична особа - покупець об'єкта приватизації) та підприємства, майно або акції якого є об'єктом купівлі-продажу за даним договором. Крім того, у числі цих осіб можуть бути представники державних установ або громадських організацій, які окремими документами наділяються певними повноваженнями при здійсненні перевірок.
З іншого боку, у вищенаведених рамках коло осіб, які можуть мати відношення до перевірки, і, відповідно, стати потенційними заявниками до органу приватизації є значним. Це пояснюється різноманітністю підприємств та організацій, майно або акції яких є об'єктами купівлі-продажу, за своєю спеціалізацією та належністю до різних сфер господарства України.
По-друге, у разі оскарження результатів перевірки, його предметом будуть специфічні питання організаційного, технологічного, виробничого характеру в залежності від складу умов договору купівлі-продажу, розгляд яких і прийняття рішення за якими потребуватимуть спеціального підходу.
2. Аналіз впливу, який справлятиме регуляторний акт на ринкове середовище, забезпечення прав та інтересів суб'єктів господарювання, громадян та держави.
Прийняття Порядку матиме позитивний вплив на забезпечення інтересів суб'єктів господарювання у разі незгоди з їх сторони з результатами перевірки за рахунок впорядкування процедури розгляду їх заяв, у тому числі:
- визначення підрозділів, відповідальних за розгляд заяви та термінів розгляду;
- визначення складу документів, що подаються разом з заявою, та порядку їх оформлення;
- призначення комісії державного органу приватизації з розгляду заяв про оскарження результатів перевірок виконання умов договорів купівлі-продажу та затвердження регламенту її роботи.
Наявність цього Порядку не виключає можливості вжиття юридичною або фізичною особою заходів щодо захисту своїх прав згідно з чинним законодавством без звернення до державного органу приватизації.
3. Відповідність проекту принципам державної регуляторної політики.
Доцільність проекту обгрунтована у розділі 1 цієї записки.
Адекватність проекту пітверджується практикою контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу у випадках незгоди однієї з сторін, що повинні підписати акт перевірки (або інших учасників перевірки), з її результатами. Положення проекту є повністю відповідними такій ситуації.
Ефективність проекту передбачається за рахунок скорочення термінів розгляду заяв суб'єктів господарювання та прийняття більш кваліфікованих та взаємоприйнятних рішень в інтересах підприємств.
Збалансованість проекту досягається за рахунок взаємодоповнюваності та збалансованості окремих його положень
Передбачуваність та прозорість проекту забезпечується повнотою розкриття процедури розгляду заяви суб'єкта господарювання на кожному її етапі та гарантією її завершення прийняттям конретного рішення.
Врахування громадської думки щодо проекту досягається шляхом його розміщення для розгляду та обговорення на сайті Фонду у мережі Інтернет.
Директор Депратаменту реалізації та контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу | Ю.Нікітін |