A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363»

від 5 липня 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України
«Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України
від 16 липня 1999 року № 1363»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Наказом Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363, зареєстрованим у Міністерстві юстиції України 29 липня 1999 року за № 514/3807, затверджено Положення про порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки підприємств (далі – Положення).

Цим Положенням передбачено, що у разі необхідності Фонд державного майна України до експертизи проектів передприватизаційної підготовки підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, інших підприємств, плани-графіки яких затверджуються Кабінетом Міністрів України, та інших підприємств може  залучити експертів.

Положення також визначає процедуру відбору експертів та порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки, але окремі пункти Положення посилаються на норми законодавства, які вже втратили чинність.

З метою приведення у відповідність із законодавством України положень наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363 «Про затвердження Положення про порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки» підготовлено відповідні зміни до цього наказу та Положення.

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363» є приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363» було розглянуто два альтернативні способи досягнення цілей.

Першою альтернативою є залишення Положення без змін. Але цей спосіб не враховуватиме вимог чинного законодавства.

На підставі цього можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.

Другою альтернативою є внесення змін до Положення про порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки підприємств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 29 липня 1999 року за   № 514/3807.

Цей спосіб є прийнятним з огляду на можливість застосування цього Положення в подальшому.

Отже, оптимальною є друга альтернатива – шляхом внесення змін до Положення про порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки підприємств.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом внесення змін до Положення про порядок проведення експертизи проектів передприватизаційної підготовки підприємств.

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься у порядку, який забезпечує визнання нормативно-правових актів такими, що втратили чинність, та приведення нормативних актів у відповідність із вимогами чинного законодавства.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Встановленої цілі буде досягнуто у разі видання наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363».

Впливу зовнішніх факторів на можливість впровадження зазначеного  наказу та його дію не очікується.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі видання акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб’єкти господарювання

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у суб’єктів господарювання відсутні

Громадяни

Приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства

Витрати, пов’язані із запровадженням наказу, у громадян відсутні

Негативні результати видання регуляторного акта відсутні.

Кількісні показники результативності, вигоди та витрати від видання акта оцінити неможливо, оскільки його норми не впливають безпосередньо на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Видання наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363» сприятиме забезпеченню приведення нормативно-правових актів у відповідність із вимогами чинного законодавства України.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк дії наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363» необмежений у часі.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення якісних та кількісних показників результативності регуляторного акта не розроблялися у зв’язку з тим, що він не був віднесений до регуляторного акта.

Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 16 липня 1999 року № 1363» не справлятиме негативного впливу на ринкове середовище, не порушуватиме законних прав та інтересів суб’єктів господарювання, громадян та держави.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта буде здійснюватися базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

 

Голова Фонду                                                            О. Рябченко