Про підсумки соціально-економічного розвитку України у I кварталі 2006 року
№ 733 від 24 травня 2006 р.
КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
Про підсумки соціально-економічного розвитку України у I кварталі 2006 року
від 25 травня 2006 р. | Київ | N 733 |
(Витяг)
Діяльність Кабінету Міністрів України у I кварталі 2006 р. спрямовувалася на виконання завдань, визначених у Посланні Президента України до Верховної Ради України "Про внутрішнє і зовнішнє становище України у 2005 році", Основних напрямах урядової політики в економічній та соціальній сфері на 2006 рік, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20 січня 2006 р. N 42, а також на підтримання конкурентоспроможності національної економіки на належному рівні у зв’язку з новими умовами постачання в Україну природного газу та ускладненням торговельних взаємовідносин з деякими іноземними державами, збереження соціальних пріоритетів економічного зростання.
Імпортування протягом багатьох років газу за цінами, значно нижчими від світових, призвело до втрати у суб’єктів господарювання стимулу до зниження витрат на виробництво. Внаслідок монополізації енергомістких галузей промисловості, продукція яких переважає в структурі валового внутрішнього продукту та обсязі експорту, приріст прибутку в економіці в цілому відбувався за рахунок монопольної ренти у зазначених галузях, а його частка у валовому внутрішньому продукті перевищувала відповідні показники у розвинутих країнах світу.
Кабінетом Міністрів України ініційовано здійснення комплексу заходів щодо розширення та диверсифікації джерел постачання паливно-енергетичних ресурсів, удосконалення порядку їх використання, здійснення переходу на монетизацію розрахунків за імпортований з Російської Федерації газ. Проведено перевірки виконання надрокористувачами умов спеціальних дозволів на користування надрами, наданих у 2004 р. За результатами конкурсу визначено його переможця, якому надано право проведення розвідки та видобування вуглеводнів на умовах угоди про розподіл продукції в межах Прикерченської ділянки глибоководного шельфу Чорного моря. Затверджено економічно обґрунтовані граничні ціни на природний газ для усіх категорій споживачів...
...В окремих регіонах низька виробнича активність є наслідком недостатньої уваги до підтримки малого підприємництва та зайнятості населення. За показником кількості малих підприємств на 10 тис. осіб Тернопільська область займає останнє місце серед регіонів України (34 підприємства) і має один з найвищих показників рівня безробіття, розрахованого за методологією Міжнародної організації праці (10 відсотків). Аналогічна ситуація склалася у Житомирській, Рівненській, Хмельницькій, Черкаській, Чернівецькій, Чернігівській областях, де зазначені показники коливаються у межах 41 – 39 відсотків, а рівень безробіття – від 8,9 до 11 відсотків.
Місцеві органи виконавчої влади не вживають заходів до детінізації виплати заробітної плати, що суттєво впливає на надходження до Пенсійного фонду України та формування місцевих бюджетів і ставить на межу зубожіння майбутніх пенсіонерів з числа працівників малих підприємств. В останні роки збільшилася різниця між розміром заробітної плати працівників, зайнятих на великих та середніх і малих підприємствах. Якщо у Тернопільській області заробітна плата на малих підприємствах становить 66 відсотків заробітної плати працівників, зайнятих на великих підприємствах, то в м. Києві та Дніпропетровській області – менше 50, у Луганській – 50 відсотків...
...З метою забезпечення послідовності в реалізації державної економічної політики, спрямованої на розв’язання існуючих проблем, наступності у роботі органів виконавчої влади Кабінет Міністрів України ПОСТАНОВЛЯЄ:
1. Керівникам центральних органів виконавчої влади, Голові Ради міністрів Автономної Республіки Крим, головам обласних, Київської і Севастопольської міських державних адміністрацій зосередити зусилля на виконанні таких пріоритетних завдань:
продовження проведення адміністративної реформи, підвищення дієвості та ефективності державного управління, оптимізація системи центральних органів виконавчої влади та упорядкування їх функцій, запровадження системного підходу до проведення консультацій з громадськістю в процесі формування і реалізації державної політики, інституційний розвиток державної служби;
прискорення вступу України до Світової організації торгівлі;
підвищення ефективності управління об’єктами державної власності, поліпшення фінансового стану державних підприємств та підприємств, у статутному фонді яких є частка державного майна, збільшення обсягів надходження до державного бюджету коштів від державної власності;
створення сприятливого підприємницького клімату, спрощення процедури започаткування та провадження підприємницької діяльності, вдосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності, стимулювання розвитку малого та середнього бізнесу...
...забезпечення своєчасної виплати заробітної плати на підприємствах державного сектору економіки та виплати її у розмірах, не нижчих від установленого законом розміру мінімальної заробітної плати. У разі невиконання цього завдання ініціювати розірвання контрактів з керівниками таких підприємств та притягнення їх до відповідальності...
...13. Фонду державного майна вжити відповідних заходів для забезпечення виконання власником відкритого акціонерного товариства "Міттал Стіл Кривий Ріг" умов договору купівлі-продажу державного пакета акцій товариства в частині нарахування дивідендів на державну частку в статутному фонді за результатами роботи у 2005 році та їх спрямування до державного бюджету.
14. Міністерству економіки разом з іншими центральними органами виконавчої влади для підвищення ефективності управління об’єктами державної власності розробити у двомісячний строк проекти Законів України "Про внесення змін до Закону України "Про перелік об’єктів права державної власності, що не підлягають приватизації", "Про корпоратизацію державних комерційних підприємств" та нову редакцію проекту Закону України "Про управління об’єктами державної власності".
15. З метою створення сприятливого підприємницького середовища:
центральним органам виконавчої влади, Державному комітетові з питань регуляторної політики та підприємництва закінчити до кінця червня розроблення проектів актів законодавства щодо удосконалення дозвільної системи у сфері господарської діяльності;
Міністерству фінансів разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити проект Закону України "Про спрощену систему оподаткування, обліку та звітності суб’єктів малого підприємництва".
16. Міністерству будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства, Державному комітетові по земельних ресурсах разом з іншими заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробити проект Закону України "Про внесення змін до деяких Законів України щодо спрощення процедур одержання земельних ділянок та у сфері будівництва".
17. Антимонопольному комітетові, Міністерству юстиції, Міністерству економіки разом з іншими центральними органами виконавчої влади підготувати пропозиції щодо внесення змін до законодавства та визначення ефективного механізму моніторингу, спрямованого на запобігання деформації конкурентного середовища внаслідок антиконкурентних змов.
18. Міністерству фінансів, Міністерству економіки, Міністерству праці та соціальної політики разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади започаткувати підготовку проекту Податкового кодексу на основі таких пріоритетів: зниження ставок податків на додану вартість та на прибуток підприємств, запровадження єдиного соціального внеску, встановлення диференційованого податку на землю та податку на нерухомість, скасування податку на додану вартість на внесення активів до статутних фондів підприємств, розширення бази оподаткування та рівномірний розподіл податкового тиску серед платників податків, встановлення податкових стимулів лише для інвестиційної сфери, новітніх енергозберігаючих технологій, запровадження ефективних механізмів детінізації економіки та легалізації тіньових доходів і капіталів, отриманих некримінальним шляхом...
Прем’єр-міністр України | Ю. ЄХАНУРОВ |