A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна «Про внесення змін до Типових договорів оренди»

від 20 лютого 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
до проекту наказу Фонду державного майна «Про внесення змін до Типових договорів оренди»

1.  Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта

Проект наказу розроблено з метою удосконалення процедур адміністрування орендної плати за державне майно та поточного контролю за її сплатою, встановлення можливості повернення орендарю наднормативної суми орендної плати, що надійшла до державного бюджету.

2. Визначення цілей державного регулювання

Проект наказу «Про внесення змін до Типових договорів оренди майна,» розроблено з метою удосконалення Типового договору оренди цілісного майнового комплексу державного підприємства (структурного підрозділу підприємства) та Типового договору оренди індивідуально визначеного (нерухомого або іншого) майна, що належить до державної власності та забезпечення підвищення ефективності відносин оренди державного майна.

3. Опис альтернатив запропонованого регуляторного акта

Вбачається три способи регулювання:

  1. Залишення без змін діючих Типових договорів, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання.
  2. Внесення змін до Типових договорів, тобто розробка зазначеного проекту наказу, що вирішить порушені питання.
  3. Розробка нового проекту наказу Фонду державного майна, що є недоцільним з точки зору правил нормотворчої техніки, оскільки запропоновані зміни до Типових договорів є мінімальними.

 

  1. Опис механізмів і заходів для розв'язання проблеми

З метою приведення у відповідність до вимог законодавства зазначеним проектом наказу пропонується внести такі зміни до Типових договорів:

- передбачити відсильну норму щодо механізму повернення наднормативно сплаченої до бюджету орендної плати – для обох Типових договорів оренди;

- чітко вказати джерело отримання офіційного рівня інфляції, розрахованого та оприлюдненого Державною службою статистики - для обох Типових договорів оренди;

- привести у відповідність посилання на Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, назву якої було змінено – для обох Типових договорів оренди;

- виключити норму щодо  надання орендарем орендодавцю копій платіжних доручень, для підтвердження сплати орендної плати – для обох Типових договорів оренди;

- встановити норму щодо надання орендодавцем орендарю при укладенні договору оренди зразку заповнення у платіжних дорученнях «Призначення платежу» - для обох Типових договорів оренди.

5. Характеристика очікуваних соціально-економічних наслідків запровадження передбачених заходів

У результаті прийняття проекту наказу буде забезпечено удосконалення процедур адміністрування орендної плати за державне майно та поточного контролю за її сплатою, встановлюється можливість повернення орендарю наднормативної суми орендної плати, що надійшла до державного бюджету, що створить більш привабливі умови користування майном на умовах оренди.

Реалізація    наказу    не    потребує   додаткових    фінансових, матеріальних та інших витрат.

6. Обґрунтування можливості досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Для прийняття проекту наказу перешкод правового чи економічного характеру немає.

Об'єкт впливу

Громадяни

(як орендарі)

Суб'єкти господарювання

Держава

Як орендарі

Як орендодавці

Вигоди

Звільнення орендаря від надмірного звітування перед орендодавцем, зокрема, надання копій платіжних доручень

підвищення ефективності відносин між орендарем та орендодавцем,  уповноваженим органом управління

Підвищення ефективності використання орендованого державного майна

Витрати

Додаткові витрати не очікуються.

 

7. Очікувані результати прийняття акта

Загальним ефектом прийняття проекту наказу буде приведення Типових договорів оренди у відповідність до законодавства з метою усунення протиріч в процесі оренди.

8. Обґрунтування дії строку акта

Запропонований наказ приймається на необмежений строк.

9. Визначення показників результативності акта

Показниками результативності запропонованого проекту наказу будуть:

1) кількість укладених договорів оренди

2)     рівень   поінформованості   середній   -   проект наказу було оприлюднено з метою обговорення та отримання від суб'єктів  господарювання  зауважень та пропозицій.

10. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта буде здійснено шляхом моніторингу кількості договорів оренди, укладених за результатами вивчення попиту та проведених конкурсів.

Базове відстеження результативності регуляторного акту здійснюється до дня набрання чинності шляхом аналізу пропозицій і зауважень до проекту наказу.

Повторне відстеження буде проводитися через два роки після набрання чинності регуляторним актом з використанням показників результативності.

Періодичне відстеження буде проводитись раз на три роки на підставі даних звітів про укладені договори оренди та надходження орендної плати.

 

Заступник Голови Фонду                                                           І. Хотей