A A A K K K

Порядок організації роботи державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності

від 4 вересня 2012 р.

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

Наказ Фонду державного майна України
                    2012 року   №

 

 

 

 

 

ПОРЯДОК
організації роботи державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності

1. Цей Порядок розроблено на виконання постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 2012 р. № 686 «Про затвердження Порядку визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності» і визначає механізм діяльності державних органів приватизації під час визначення розміру частки, що належить державі у статутному капіталі господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності (далі – державна частка).

2. Визначення розміру державної частки є частиною передприватизаційної підготовки, що проводиться державними органами приватизації в порядку, встановленому Фондом державного майна.

3. Підготовка до приватизації державної частки включає визначення в установчих документах господарських організацій, заснованих за участю держави на базі об'єднання майна різних форм власності (далі – Підприємство), державної частки.

З цією метою державні органи приватизації в порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 27 липня 2012 року № 686 та установчими документами Підприємства:

ініціюють визначення розміру державної частки;

визначають розмір державної частки;

погоджують з іншими засновниками (учасниками) внесення відповідних змін до установчих документів.

4. Державний орган приватизації для визначення розміру державної частки утворює комісію (далі – Комісія), до складу якої входять за принципом однакового представництва представники державного органу приватизації, Підприємства, недержавного органу управління, уповноваженого органу управління, територіальних підрозділів фінансового органу та податкової інспекції за місцезнаходженням Підприємства, місцевих органів виконавчої влади (за їх згодою), Держземагентства (за їх згодою), правоохоронних органів (за їх згодою).

Представники, які увійшли до складу Комісії, діють на підставі доручення, що оформлене належним чином та видане відповідним органом чи особою, які їх направили для роботи в Комісії.

5. Якщо у двотижневий строк з дня одержання повідомлення про прийняте державним органом приватизації рішення щодо створення Комісії відповідні органи та особи не делегували своїх представників до складу Комісії, державний орган приватизації видає наказ про затвердження складу Комісії на підставі наявних кандидатур.

6. Очолює Комісію представник державного органу приватизації.

7. Голова Комісії в межах своєї компетенції:

скликає засідання Комісії;

організовує підготовку матеріалів на розгляд Комісії;

дає розпорядження, обов'язкові для членів Комісії;

представляє Комісію у відносинах з іншими органами та організаціями;

забезпечує подання державному органу приватизації документів для взяття на облік державної частки в Реєстрі корпоративних прав держави;

здійснює інші заходи, передбачені чинним законодавством.

8. Формою роботи Комісії є засідання.

9. Члени Комісії зобов'язані брати участь у діяльності Комісії, виконувати доручення та розпорядження голови.

10. Члени Комісії мають право вирішального голосу з усіх питань, які розглядаються на засіданні Комісії.

11. Рішення Комісії приймаються простою більшістю голосів. У випадку рівності голосів голос голови Комісії є вирішальним.

12. Засідання Комісії є правомочними при наявності не менше як дві третини її складу. Дата та місце проведення засідання визначається головою.

13. На засіданнях Комісії ведеться протокол. Протокол засідання і рішення Комісії оформлюються протягом двох днів після засідання. Протокол підписується головою Комісії та всіма членами Комісії.

14. Розмір державної частки визначається Комісією у строк, що не перевищує шести місяців з моменту її утворення, з урахуванням розміру державних внесків, які були здійснені під час утворення Підприємства (далі - первинні внески) та його подальшої діяльності (далі - додаткові внески), зокрема:

центральними та місцевими органами виконавчої влади за рахунок коштів бюджету;

державними підприємствами, установами та організаціями за рахунок власних коштів, державного майна;

внаслідок злиття майнових комплексів державних підприємств і організацій з підприємствами інших форм власності або окремими підрозділами таких підприємств, що відбулося за рішенням органів виконавчої влади;

шляхом безоплатної передачі на баланс недержавних підприємств державного майна.

Державна частка зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого у державну власність.

 

15. Джерелами інформації про здійснені державою внески до статутного капіталу Підприємства, зокрема, є:

інформація центральних та місцевих органів виконавчої влади про прийняті ними рішення щодо здійснення таких внесків;

інформація недержавних засновників про здійснені ними внески;

дані бухгалтерського обліку та щорічної фінансової звітності підприємства;

статистична звітність;

архівні документи;

інформаційні довідки з Реєстру прав власності на нерухоме майно;

відомості Держземагентства.

Органи виконавчої влади надають за запитами комісії або державних органів приватизації інформацію, необхідну для визначення державної частки, у строк, що не перевищує 10 робочих днів з дня надходження відповідного запиту.

16. До первинних внесків недержавних засновників Підприємства належать їх грошові і матеріальні внески до статутного капіталу Підприємства при його створенні.

Частка недержавних засновників Підприємства збільшується за рахунок здійснених ними додаткових внесків у вигляді:

майна засновників Підприємства, безоплатно переданого у власність підприємству;

поповнення його обігових коштів, зокрема, здійснених за рахунок недержавних централізованих фондів.

Частка недержавних засновників Підприємства зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого недержавним підприємствам, установам, організаціям тощо.

Частка недержавних засновників Підприємства також зменшується відповідно до залишкової вартості майна Підприємства, безоплатно переданого підприємствам, установам та організаціям, форму власності яких встановити не виявилося можливим.

17. Якщо Комісією виявлено факт безоплатної передачі майна Підприємством, але не вдалося встановити, кому конкретно воно було передане, то така передача враховується Комісією як передача недержавним підприємствам, установам, організаціям тощо.

18. При визначенні державної частки та частки недержавних засновників не враховуються:

майно державних підприємств, яке після його використання при ліквідації наслідків Чорнобильської катастрофи передане безоплатно Підприємству;

внески держави в майно сільськогосподарських підприємств Зони гарантованого відселення у зв'язку з Чорнобильською катастрофою;

первинні та додаткові внески приватизованих державних підприємств і організацій до статутного капіталу Підприємства, якщо ці внески були включені до статутного капіталу підприємств, що приватизувалися або були виділені в окремий об'єкт приватизації;

державні капітальні вкладення та цільове фінансування, які були використані Підприємством для розробки науково-технічної продукції та виконання робіт за державним замовленням;

державні капітальні вкладення та цільове фінансування, які були використані Підприємством на будівництво об'єктів соціально-побутового призначення (житлові будинки, гуртожитки тощо) та під'їзних шляхів, інженерних мереж і комунікацій для обслуговування цих збудованих об‘єктів.

19. Державна частка та частка недержавних засновників не змінюються внаслідок безоплатної передачі об'єктів, фінансування яких здійснювалося відповідно до абзацу шостого пункту 18, іншим підприємствам, організаціям та установам.

20. Визначення розміру державної частки здійснюється у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2012 № 686.

Форма довідки про обсяги внесків держави та недержавних засновників у статутний капітал Підприємства наведена у додатку 1 до цього Порядку.

Форма розрахунку часток засновників у статутному капіталі Підприємства наведена у додатку 2 до цього Порядку.

Форма розрахунку чистих активів Підприємства наведена у додатку 3 до цього Порядку.

21. У разі коли Комісії подані банківські, фінансові або інші документи, в яких зазначено точну дату фінансової (господарської) операції, в результаті якої змінилися розміри часток засновників у статутному капіталі Підприємства, Комісія враховує зазначену операцію на дату її фактичного здійснення.

У такому випадку балансова вартість активів Підприємства на дату фактичного здійснення операції розраховується у порядку, встановленому постановою Кабінету Міністрів України від 25.07.2012 № 686.

22. За результатами своєї роботи Комісія надає висновки про наявність або відсутність державної частки, її розмір шляхом складання відповідного Акта за формою, що наведена у додатку 4 до цього Порядку. 

До Акта додаються копії документів, на підставі яких Комісією були зроблені висновки, що викладені в Акті.

23. Комісія, після підписання Акта про наявність державної частки звертається до Підприємства щодо організації роботи з визначення складу недержавних засновників Підприємства та розміру часток кожного з них, а також проведення їх загальних зборів, на яких затверджується розмір часток кожного з недержавних засновників Підприємства у відсотковому співвідношенні.

24. Оформлене протоколом рішення загальних зборів недержавних засновників Підприємства передається у триденний строк до Комісії.

Форма протоколу наведена у додатку 5 до цього Порядку. 

25. У випадку, якщо в зазначений строк повний склад недержавних засновників Підприємства або їх правонаступників щодо здійснених недержавних інвестицій визначити не вдалося, Підприємство повідомляє про це державний орган приватизації.

26. Підписаний комісією Акт разом з протоколом зборів недержавних засновників Підприємства в тижневий строк подається до державного органу приватизації.

27. Державний орган приватизації в двотижневий строк розглядає поданий Комісією Акт та, в разі його відповідності нормам чинного законодавства, видає наказ про його затвердження.

28. У разі коли за результатами перерахування розміру державної частки з урахуванням додаткових внесків засновників значення є від'ємним, розмір державної частки вважається таким, що дорівнює нулю.

Державний орган приватизації видає наказ про припинення подальших робіт з передприватизаційної підготовки та затвердження Акта з розміром державної частки, що дорівнює нулю.

Про прийняте рішення державний орган приватизації в 10-денний строк повідомляє Підприємство та органи, представники яких входили до складу комісії.

29. За результатами визначення розміру державної частки державні органи приватизації вживають заходів щодо внесення відповідних змін до установчих документів Підприємства.

30. Наказ про затвердження Акта в місячний строк передається  державним органом приватизації Підприємству.

31. Державний органи приватизації протягом місячного терміну забезпечує погодження з іншими засновниками Підприємства внесення відповідних змін до установчих документів Підприємства.

32. Державна реєстрація змін до установчих документів Підприємства відбувається на загальних умовах відповідно до чинного законодавства України.

33. Після реєстрації відповідних змін до установчих документів Підприємства державний орган приватизації забезпечує постановку на облік корпоративних прав, які належать державі у статутному капіталі Підприємства або новоствореного господарського товариства, та вживає заходи щодо приватизації частки держави в його статутному капіталі.

34. За відсутності згоди засновників Підприємства на внесення змін до установчих документів Підприємства державний орган приватизації здійснює необхідні заходи щодо виділу державної частки в майні Підприємства відповідно до чинного законодавства.

35. Спори з питань визначення розміру державної частки вирішуються в судовому порядку.  

 

В. о. директора Департаменту
планування процесів приватизації
та реформування власності                                                          Н. Рикова