A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу) для передачі в оренду чи концесію»

від 2 липня 2012 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту постанови Кабінету Міністрів України
«Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу) для передачі в оренду чи концесію»

Розробник: Фонд державного майна України

1. Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу)» (далі – проект постанови), розроблений відповідно до Закону України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності».

Проект постанови розроблено з метою забезпечення реалізації вимог статті 6 Закону України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності» (далі – Закон), якими передбачено здійснення оцінки об’єкта паливно-енергетичного комплексу в процесі організаційно-технічної підготовки його для передачі в оренду чи концесію.

Пунктом 2 статті 6 зазначеного Закону визначено, що визначення вартості об’єкта паливно-енергетичного комплексу здійснюється відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України. На даний час питання оцінки об’єктів права державної та комунальної власності для цілей оренди регулюється діючою Методикою оцінки об’єктів оренди, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629 (зі змінами). Проте зазначена Методика не містить особливостей процедури проведення оцінки та методології оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що передаються в оренду, які б ураховували особливості оренди зазначених об’єктів, визначені Законом. А нормативно-правовий акт, який би регулював процедуру та методологію оцінки об’єктів, що передаються в  концесію, зокрема об’єктів паливно-енергетичного комплексу, взагалі відсутній. Таким чином, питання оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії сьогодні неврегульоване на нормативно-правовому рівні.

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект постанови передбачає створення єдиних методичних засад оцінки майна, цілісних майнових комплексів підприємств вугільної галузі на основі визначення їх ринкової, інвестиційної вартості.

Предметом регулювання проекту постанови є оцінка об’єктів паливно-енергетичного комплексу.

При цьому проектом визначається:

внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 р. № 639 (зі змінами), пов’язаних з приведенням розрахунку концесійних платежів до вимог чинного законодавства з питань концесійних відносин;

процедура здійснення незалежної оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу;

зміст кожного етапу проведення підготовчих робіт до оцінки та власне проведення оцінки і оформлення її результатів з визначенням прав та обов’язків кожного учасника процесу оцінки, що забезпечить чіткість та регламентованість їх дій з метою дотримання строків організаційно-технічної підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для передачі їх в оренду чи концесію згідно із законом;

методологічні особливості оцінки цілісного майнового комплексу (системи цілісних майнових комплексів) та майна, що входить до його складу;

методологічні особливості оцінки об’єктів незавершеного будівництва та законсервованих об’єктів, що передаються в оренду, концесію;

заходи, вжиття яких забезпечить повноту та достатню достовірність документального забезпечення оціночних процедур.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Закони України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності», «Про концесії», «Про оренду державного та комунального майна», «Про Фонд державного майна України», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Методика оцінки об’єктів оренди, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629 (зі змінами), національні стандарти оцінки майна.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

 Реалізація проекту постанови не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект постанови потребує погодження з Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, Міністерством фінансів України та Міністерством економічного розвитку і торгівлі України.

6. Регіональний аспект

Проект постанови має загальнодержавний характер та не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект постанови не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект постанови підлягає оприлюдненню з метою одержання зауважень та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

9. Позиція соціальних партнерів

Проект постанови не стосується соціально-трудової сфери та не потребує залучення до його опрацювання уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Аналіз регуляторного впливу

Проект постанови є регуляторним актом і відповідно до Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту постанови забезпечить реалізацію статті 6 Закону України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності», в частині здійснення оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу в процесі обов’язкової згідно з цим законом організаційно-технічної підготовки їх для передачі в оренду чи концесію.

Видання проекту постанови запровадить єдину процедуру та правила оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії, що сприятиме визначенню їх справедливої вартості.

У свою чергу це пожвавить, зокрема, передавання в концесію державних об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності, що мають соціальне значення, що сприятиме виробництво товарів, надання послуг, виконання робіт, які мають соціальне значення для населення.

 

Голова Фонду
державного майна України                                                       О. Рябченко

 

 ____ ____________ 2012 р