A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу ПП КМУ «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів,приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України»,затвердженого постановою КМУкраїни від 31.05.2012 №487

від 7 червня 2012 р.

АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань,  визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється  на підставі рішень Кабінету Міністрів України», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 31.05.2012 № 487

 

1. Проблема, яку передбачається розвязати шляхом державного регулювання

У зв’язку з набранням чинності Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» від 12.04.2012 № 4650-VI виникла необхідність внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2012 року № 487 «Про Порядок здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється  на підставі рішень Кабінету Міністрів України».

Згідно з пунктом 1 статті 15 «Державний контроль вугледобувних підприємств після приватизації» Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» передбачається затвердження Кабінетом Міністрів України порядку контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу та моніторингу економічної ефективності діяльності об’єкта приватизації.

Відповідно до пункту 2 статті 6 Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» перелік об’єктів державної власності, які підлягають приватизації згідно із зазначеним законом, затверджується постановою Кабінету Міністрів України. Відповідно контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу зазначених об’єктів також здійснюється у порядку, затвердженому постановою Кабінету Міністрів України.

Таким чином, з метою виконання вимог Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» необхідно внести зміни до зазначеного порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України, доповнивши його пунктами, які врегульовуватимуть процедуру моніторингу економічної ефективності діяльності вугледобувних підприємств та визначатимуть нормативи економічної ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

2. Ціль державного регулювання

Основними цілями проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України» є приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Закону України “Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», врегулювання механізму здійснення державними органами приватизації контролю за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу та забезпечення здійснення моніторингу ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Вбачаються такі альтернативні способи регулювання:

1. Не вносити зміни до існуючого Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України. Але це не дасть змоги належним чином здійснювати контроль, враховуючи особливості приватизації вугледобувних підприємств, передбачених Законом України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств», а також запровадити процедуру моніторингу економічної ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

2. Внесення запропонованих змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України дозволить забезпечити дотримання вимог Закону України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» та визначити механізм здійснення контролю за станом виконання зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу, а також моніторингу діяльності вугледобувних підприємств.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розвязання проблеми, і відповідні заходи

При прийнятті змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України державні органи приватизації шляхом здійснення контролю за виконанням умов договорів купівлі-продажу, а також моніторингу економічної ефективності діяльності матимуть можливість фіксувати стан виконання договірних зобов’язань та у разі виявлення невиконання – вживати всіх необхідних заходів, передбачених чинним законодавством. Також завдяки прийняттю змін до зазначеного Порядку будуть встановлені чіткі нормативи економічної ефективності діяльності об’єкта. Моніторинг буде здійснюватися шляхом аналізу інформації, яка буде надаватися власником об’єкта центральному органу, уповноваженому управляти державним майном.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оцінка впливу основних зовнішніх факторів на дію акта

У разі прийняття змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється на підставі рішень Кабінету Міністрів України цілі, які при цьому ставляться, будуть досягнуті при незмінності законодавства, яким регламентується контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу та здійснення моніторингу економічної ефективності діяльності об’єкта. У разі, коли державні органи приватизації у законодавчому порядку будуть позбавлені змоги здійснювати контроль та моніторинг, визначена ціль не буде досягнута.

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта  

Як свідчить сучасний стан у сфері приватизації, впровадження проекту постанови має достатні можливості для врегулювання взаємин між відповідними суб’єктами господарювання та державними органами приватизації. Прийняття регуляторного акта запровадить єдиний порядок і правила здійснення контролю за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу та моніторингу ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

6. Очікувані результати прийняття акта

Прийняття цього регуляторного акта дасть змогу державним органам приватизації відповідно до норм чинного законодавства здійснювати контроль за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу та моніторингу ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

                         Вигоди

                   Витрати

                                                  Сфера інтересів держави

Затвердження зазначеного регуляторного акта надасть можливість державі забезпечити належний контроль за виконанням покупцями об’єктів приватизації умов договорів купівлі-продажу, а також моніторингу ефективності діяльності вугледобувних підприємств.

Витрати, передбачені межами державного бюджету

                                       Сфера інтересів субєктів господарювання

Затвердження зазначеного регуляторного акта дасть змогу покупцям об’єкта приватизації правильно формувати пакет підтверджувальних документів та усвідомлювати наслідки у разі порушення умов договору купівлі-продажу.

Витрати часу на підготовку пакета документів

                                                    Сфера інтересів громадян

Захист прав та інтересів трудового колективу приватизованого підприємства

Витрати відсутні

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)

Строк дії постанови Кабінету Міністрів України «Про внесення змін до Порядку здійснення контролю за виконанням зобов’язань, визначених умовами договорів купівлі-продажу об’єктів, приватизація яких здійснюється  на підставі рішень Кабінету Міністрів України» необмежений у часі.

8. Визначення показників результативності акта

Розмір надходжень до державного та місцевих бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта

Наявність контролю з боку держави забезпечить своєчасне надходження інвестицій у розвиток приватизованих підприємств, що сприятиме розвитку економіки держави. Також буде досягнуто соціальний ефект – забезпечення своєчасної виплати заробітної плати та своєчасної сплати податків до державних фондів усіх рівнів.  

Кількість суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюватиметься дія акта

Дія акта поширюватиметься на всіх суб’єктів господарювання у різних сферах виробництва, приватизація яких здійснювалася на підставі рішень Кабінету Міністрів України, а також на вугледобувні підприємства.

Розмір коштів і час, що витрачатимуться субєктами господарювання та/або фізичними особами, повязаними з виконанням вимог акта

Виконання вимог акта не пов’язано з витрачанням коштів фізичних осіб та суб’єктів господарювання. Період часу, який суб’єкти господарювання будуть витрачати на виконання вимог акта, залежить тільки від того, який час їм необхідно витратити для підготовки підтверджувальних документів.

Рівень поінформованості субєктів господарювання та /або фізичних осіб з основних положень акта

Цей проект постанови оприлюднений у встановленому порядку на офіційному сайті Фонду державного майна у мережі Інтернет, що достатньо для поінформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

Результативність регуляторного акта полягатиме у підвищенні ефективності співпраці органів приватизації та суб’єктів господарювання.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Відстеження результативності регуляторного акта здійснюватиметься Фондом державного майна України відповідно до вимог статті 10 Закону України “Про засади державної регуляторної політики”.

Базове відстеження результативності акта здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.

Повторне відстеження результативності акта здійснюється через один рік з дня набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Моніторинг результатів впровадження акта здійснюватиметься шляхом постійного контролю в процесі здійснення перевірок виконання власниками умов договорів купівлі-продажу об’єктів приватизації, який проводитиметься державними органами приватизації.

Джерелом інформації для проведення моніторингу є звіти центрального апарату Фонду та інформація, яка буде надаватися органом, уповноваженим управляти державним майном (щодо вугледобувних підприємств).

 

Начальник Управління з
питань договірного менеджменту                                      Ю. Нікітін