A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України “Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 03.03.2000 №433”

від 25 квітня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України “Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 03.03.2000 №433”

 

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання.

Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 03.03.2000 №433” розроблено відповідно до Закону України від 09.12.2011 №4107-VI “Про Фонд державного майна України», та у зв‘язку з приведенням положень наказу Фонду державного майна України від 03.03.2000 №433 у відповідність до вимог чинного законодавства.

Метою розроблення проекту наказу Фонду державного майна України є впорядкування роботи з придбання державою в особі Фонду державного майна України пакетів акцій (часток) в інших власників.

         2. Визначення цілей державного регулювання.

Головними цілями прийняття акта є визначення Переліку документів, які подаються до Фонду державного майна України у разі придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників, а також приведення Переліку документів, які подаються до Фонду державного майна України ініціаторами створення господарських товариств, у тому числі підприємств з іноземними інвестиціями, до статутних фондів яких передається майно, майнові права та інші активи, що є державною власністю, у відповідність до вимог чинного законодавства

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу.

У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про управління об‘єктами державної власності», Закон України «Про господарські товариства», Закон України «Про акціонерні товариства», Закон України “Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні”, Декрет Кабінету Міністрів України “Про впорядкування діяльності суб’єктів підприємницької діяльності, створених за участю державних підприємств” від 31.12.1992 №24-92 та Постанова Кабінету Міністрів України від 10.12.2003 №1891 “Про затвердження Методики оцінки майна”.

Під час розробки проекту наказу був розглянутий альтернативний спосіб досягнення визначеної цілі – залишити чинним нормативно-правовий акт, що на сьогодні визначає Перелік документів, які подаються до Фонду державного майна України ініціаторами створення господарських товариств, у тому числі підприємств з іноземними інвестиціями, до статутних фондів яких передається майно, майнові права та інші активи, що є державною власністю.

Закон України «Про Фонд державного майна України» поставив перед Кабінетом Міністрів України завдання щодо приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів у відповідність із цим Законом. Кабінетом Міністрів України на засіданні від 25.01.2012 схвалено План організації виконання Закону України «Про Фонд державного майна України» (доручення КМУ від 26.01.2012 №605/1/1-12).

Таким чином, залишення без змін нормативно-правового акту, що на сьогодні регулює створення господарських товариств за участю держави та не визначає перелік які подаються до Фонду державного майна України у разі придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників, не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.

Крім того, положення чинного нормативно-правового акту не відповідають нормам прийнятого Закону України «Про Фонд державного майна» та низки інших законодавчих актів.

В даному випадку вбачається єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття проекту  наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до до наказу Фонду державного майна України від 03.03.2000 №433».

         4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

Запропонований проект наказу Фонду державного майна удосконалить механізм створення господарських товариств за участю держави та придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників. Зазначене дозволить Фонду державного майна України здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині створення господарських товариств за участю держави та придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників.

Для впровадження цього регуляторного акта необхідно здійснити такі організаційні заходи: забезпечити інформування громадськості про вимоги регуляторного акта шляхом його оприлюднення в мережі Інтернет – на офіційному веб-сайті Фонду державного майна України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується. Негативного впливу на дію регуляторного акта не передбачається.

Рівень можливості впровадження акта та виконання вимог акта є високим, оскільки суб’єкти господарювання зацікавлені у вдосконалені процедур  створення господарських товариств за участю держави та придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників.

Прийняття регуляторного акта забезпечить удосконалення правових засад для належного функціонування у сфері створення господарських товариств за участю держави та придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси створення господарських товариств за участю держави та придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників.

Основним показником результативності проекту наказу Фонду державного майна є залучення інвестицій до державного сектору економіки.

Негативні результати прийняття акта відсутні.

         7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання органами приватизації України, державними підприємствами, установами та організаціями, відповідними суб‘єктами управління та недержавними засновниками (учасниками), в тому числі іноземними інвесторами.

Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від продажу об'єктів групи Е до Державного бюджету України.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Закону України «Про Фонд державного майна».

 Не потребує

Суб’єкти господарювання

Визначення Переліку документів, які подаються до Фонду державного майна України у разі придбання державою пакетів акцій (часток) в інших власників, а також приведення Переліку документів, які подаються до Фонду державного майна України ініціаторами створення господарських товариств, у тому числі підприємств з іноземними інвестиціями, до статутних фондів яких передається майно, майнові права та інші активи, що є державною власністю, у відповідність до вимог чинного законодавства.

 Не потребує

Громадяни

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності вищезазначеного регуляторного акта здійснюватиметься до дня набрання чинності цим актом, шляхом збору пропозицій, зауважень та їх аналізу.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження. У разі виявлення неврегульованих та проблемних питань шляхом аналізу показників дії цього акта, такі питання будуть врегульовані шляхом внесення відповідних змін.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управління міждержавних майнових відносин та інвестиційної діяльності Департаменту корпоративного управління Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ, 133, 01601, телефон/ факс 284-51-61).

 

Перший заступник Голови Фонду                                                               Є. Іванов

«___» ____________2012 р.