A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту зміни   до   Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355  та   зареєстрованого  у  Міністерстві  юстиції  України  28.12.2001  за № 1092/6283

від 22 липня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту зміни   до   Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355  та   зареєстрованого  у  Міністерстві  юстиції  України  28.12.2001  за № 1092/6283
 

1. Опис проблем

На    виконання    доручення  Кабінету  Міністрів  України   від   25.06.2012 № 24170/1/1-12 щодо забезпечення приведення нормативно - правових актів міністерств та інших центральних органів виконавчої влади у відповідність  з Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України у зв’язку з прийняттям Закону України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 17.05.2012 № 4711-VI  та  керуючись статтею 23 Закону України «Про  оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Фондом  державного  майна України (далі - ФДМУ) підготовлений проект   зміни до  Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355  та   зареєстрованого  у  Міністерстві  юстиції  України  28.12.2001  за № 1092/6283 (далі - Порядок).

Проект наказу ФДМУ  розроблено з метою забезпечення реалізації вимог статті 6 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні» шляхом удосконалення системи державного контролю за виконанням оцінювачами та суб'єктами оціночної діяльності умов здійснення оціночної діяльності  та посилення  відповідальності  оцінювачів  за  корупційні  правопорушення.

Враховуючи вищезазначене  є  нагальна потреба внести відповідну зміну до розділу ІІІ Порядку.

2. Головні цілі прийняття акта

Внесення зміни до Порядку буде сприяти удосконаленню системи державного регулювання оціночної діяльності  у частині протидії  використання  оцінювачами та суб’єктами оціночної діяльності схем легалізації доходів, отриманих злочинним способом та  посиленню відповідальності  оцінювачів  за  корупційні  правопорушення.

3. Оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:

підготовка нової редакції Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355   та    зареєстрованого   у  Міністерстві  юстиції  України  28.12.2001  за № 1092/6283;

врегулювання питання щодо забезпечення державного контролю  за виконанням оцінювачами та суб'єктами оціночної діяльності умов здійснення оціночної діяльності  шляхом розроблення нових нормативно-правових актів з питань оцінки майна.

Внесення зміни до Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів, затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355  та   зареєстрованого  у   Міністерстві   юстиції   України  28.12.2001  за № 1092/6283  є найбільш оптимальним способом досягнення поставлених цілей.

Цей спосіб не вимагає розроблення нового документа, а отже, дає змогу заощадити час на його погодження та впровадження.

4. Нормативно-законодавча база

Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні»;

Закон України «Про Фонд державного майна України»;

Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції».

5. Опис механізмів і заходів для вирішення проблеми

Внесення відповідної зміни до Порядку  буде  сприяти  встановленню дієвих  запобіжних  механізмів  протидії  проявам  корупції у сфері оцінки майна та майнових прав.

 З цією метою підготовлений проект наказу ФДМУ «Про внесення  зміни до  Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів», затвердженого наказом ФДМУ від 19.12.2001 № 2355  та   зареєстрованого  у  Міністерстві  юстиції  України  28.12.2001  за № 1092/6283.

6. Вірогідність досягнення поставлених цілей

Запровадження зазначеної зміни до Порядку має високу вірогідність досягнення поставлених цілей, оскільки удосконалення механізму державного контролю за діяльністю оцінювачів, встановлення належного рівня відповідальності оцінювачів перед суспільством і державою сприятимуть зниженню рівня  корупції у сфері оцінки майна.

7. Очікувані результати

Позитивні:

Проект зміни до Порядку буде сприяти удосконаленню системи державного регулювання  оціночної діяльності,  зниженню проявів корупції у цій сфері.

Негативні: немає.

8. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності регуляторного акта не обмежений в часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

9. Показники результативності акта

Внесення зміни до чинного Порядку сприятиме покращенню співробітництва ФДМУ з професійними учасниками  ринку оцінки  та  посилить  захист  прав  споживачів оціночних послуг.

Регуляторний акт обов’язковий для виконання ФДМУ, суб’єктами оціночної діяльності, оцінювачами, навчальними закладами та іншими учасниками ринку оціночних послуг.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку з прийняттям запропонованого акта наведено у таблиці.

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність з Законом України «Про засади запобігання і протидії корупції»

Жодних

Суб’єкти господарювання

 посилення відповідальності за корупційні правопорушення, підвищення якості оціночних послуг

Жодних

Громадяни

 отримання  якісних оціночних послуг

Жодних

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

Показниками результативності є:

- контроль за своєчасним поданням оцінювачами повної та достовірної інформації до Державного реєстру оцінювачів;

- контроль за додержанням оцінювачами вимог законодавства у сфері професійної оціночної діяльності.  

10. Заходи для відстеження результативності акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:

базове відстеження - до набрання чинності проект наказу «Про внесення  зміни до Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів»;

повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності проект наказу «Про внесення  зміни до Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів»;

періодичне відстеження - раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності проект наказу «Про внесення  зміни до Порядку  реєстрації фізичних осіб (оцінювачів) у Державному  реєстрі оцінювачів».

Вид даних відстеження - статистичні показники:

- кількість оцінювачів, зареєстрованих у Державному реєстрі оцінювачів;

-  кількість оцінювачів, позбавлених базових кваліфікаційних документів, за вчинення корупційних  правопорушень.

Аналіз регуляторного впливу підготовлений Управлінням з питань оціночної діяльності Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об’єктами державної власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ - 01133, телефон/факс 285-17-13).

 

Начальник Управління з питань
оціночної діяльності                                                          М.Горяйнов