A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про передачу документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі у процесі приватизації»

від 18 липня 2014 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України,
 Міністерства енергетики та вугільної промисловості України
«Про передачу документів щодо об’єктів приватизації
вугільної галузі у процесі приватизації»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Приватизація вугледобувних підприємств здійснюється відповідно до законодавства з питань приватизації з урахуванням особливостей, визначених Законом України «Про особливості приватизації вугледобувних підприємств» (далі – Закон).

Статтею 6 Закону передбачено, що орган, уповноважений управляти державним майном, вживає заходів з передприватизаційної підготовки вугледобувних підприємств та проводить реорганізацію підприємств з метою підвищення їх інвестиційної привабливості.

Також статтею 6 Закону визначено, що управління вугледобувними підприємствами, щодо яких прийнято рішення про приватизацію, або пакетами акцій акціонерних товариств, які утворені на базі вугледобувних підприємств, здійснюється органом, уповноваженим управляти державним майном, тобто Міністерством енергетики та вугільної промисловості України, до моменту завершення приватизації.

У разі утворення акціонерного товариства в процесі приватизації функції з управління корпоративними правами держави передаються від державних органів приватизації до органу, уповноваженого управляти державним майном, у встановленому порядку до моменту завершення приватизації.

Відповідно до Закону постановою Кабінету Міністрів України від 19 вересня 2012 року № 987 «Про затвердження переліку об’єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012 - 2014 роках, та критеріїв визначення способу їх приватизації» затверджено перелік об’єктів державної власності, які підлягають приватизації у 2012 - 2014 роках та критерії визначення способу приватизації об’єктів приватизації.

Порядком прийняття рішення про приватизацію та затвердження умов продажу об’єктів групи Г та паливно-енергетичного комплексу, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 13 червня 2012 року № 525, визначено, що рішення про приватизацію об’єктів приймається у формі розпорядження Кабінету Міністрів України.

З проектом розпорядження Кабінету Міністрів України про приватизацію об’єкта, який готується та в установленому порядку подається Кабінетові Міністрів України Фондом державного майна України (далі – Фонд), надається також визначена інформація та відомості щодо об’єкта приватизації.

Крім цього, враховуючи, що функції управління майном об’єктів приватизації в процесі приватизації до державних органів приватизації не передаються, Міністерство енергетики та вугільної промисловості України має забезпечити надання до державних органів приватизації інших документів, що стосуються об’єкта приватизації, відповідно до вимог чинного законодавства з питань приватизації.

У зв’язку із вищевикладеним Фондом розроблено проект наказу Фонду державного майна України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про передачу документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі у процесі приватизації».

2. Визначення цілей державного регулювання

Метою розроблення акта є скорочення строків підготовки та передачі документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі від Міністерства енергетики та вугільної промисловості України до державних органів приватизації з метою прийняття рішення про приватизацію вугледобувних підприємств, а також забезпечення передачі повноважень з управління корпоративними правами держави у статутних капіталах акціонерних товариств, утворених на базі вугледобувних підприємств, від державних органів приватизації до Міністерства енергетики та вугільної промисловості України.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей

Під час розроблення проекту наказу Фонду державного майна України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про передачу документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі у процесі приватизації» було розглянуто три альтернативні способи досягнення цілей.

Першою альтернативою є залишення питання передачі документів без врегулювання.

Але у такому випадку можуть збільшитися строки приватизації вугледобувних підприємств, що не відповідатиме завданням з реформування об’єктів приватизації вугільної галузі.

На підставі цього можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.

Другою альтернативою є внесення змін до існуючих нормативно-правових актів.

Зазначений спосіб неприйнятний з огляду на те, що чинні у даній сфері правових відносин нормативно-правові акти не стосуються цілей державного регулювання розробленого акта.

Отже, оптимальною є третя альтернатива – врегулювання процедури та скорочення строків передачі документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України та державними органами приватизації, шляхом видання суб’єктами нормотворення відповідного розпорядчого документа.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом видання суб’єктами нормотворення відповідного розпорядчого документа.

Розв’язання визначеної проблеми здійснюватиметься згідно з чинними актами законодавства, які врегульовують питання державної реєстрації нормативно-правових актів міністерств, інших органів виконавчої влади.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на можливість впровадження акта та його дію, а також негативних наслідків, які можуть призвести до необхідності повної або часткової компенсації можливої шкоди, від видання акта не очікується.

Вірогідність впровадження акта та дотримання заінтересованими органами його положень висока, що має забезпечити можливість досягнення визначених цілей.

Здійснення державного контролю та нагляду за додержанням вимог акта здійснюватиметься Фондом державного майна України в межах наданих йому повноважень та у строки, передбачені чинним законодавством.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Очікуваним результатом видання акта є врегулювання процедури та скорочення строків передачі документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України та державними органами приватизації.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі видання акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Забезпечення процесу приватизації вугледобувних підприємств

Витрати державного та місцевого бюджетів відсутні

Суб’єкти господарювання

Положення акта не передбачають отримання вигоди суб’єктами господарювання

Витрати, пов’язані із впровадженням акта, у суб’єктів господарювання відсутні

Громадяни

Положення акта не передбачають отримання вигоди громадянами

Витрати, пов’язані із впровадженням акта, у громадян відсутні

Розмір вигід та витрат від видання акта оцінити неможливо, оскільки передача документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі між Міністерством енергетики та вугільної промисловості України та державними органами приватизації здійснюватиметься після завершення виконання заходів з передприватизаційної підготовки вугледобувних підприємств та неодночасно по всіх об’єктах.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності наказу Фонду державного майна України, Міністерства енергетики та вугільної промисловості України «Про передачу документів щодо об’єктів приватизації вугільної галузі у процесі приватизації» необмежений у часі, але його застосування вичерпується із завершенням приватизації вугледобувних підприємств.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

Прогнозні значення показників результативності акта у кількісній формі не розроблялися у зв’язку з особливостями процесу приватизації об’єктів вугільної галузі, визначених Законом.

Також неможливо обчислити розмір вигод та надходжень до державного бюджету, пов’язаних із дією акта.

Регуляторний акт обов’язковий для виконання державними органами приватизації та Міністерством енергетики та вугільної промисловості України. Рівень проінформованості заінтересованих органів високий.

З метою ознайомлення громадськості з основними положеннями акта його проект оприлюднено на офіційному веб-сайті Фонду, що дає можливість заінтересованим особам висловити свою позицію стосовно результативності запроваджених актом заходів.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно акта буде здійснюватись базове, повторне та періодичне відстеження у межах строків, установлених статтею 10 Закону  України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Відстеження результативності регуляторного акта можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від заінтересованих сторін щодо кількості пакетів документів об’єктів приватизації вугільної галузі, переданих за актами приймання-передачі у процесі приватизації.

 

В. о. Голови Фонду                                                         Д. Парфененко

«___» __________ 2014 р.