A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту наказу Фонду державного майна «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності»

від 3 лютого 2013 р.

Повідомлення про оприлюднення проекту наказу Фонду «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності».

1.Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта

Відповідно до статті 9 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» перелік документів, які подаються орендодавцю, затверджується Фондом державного майна (далі – Фонд).

2. Мета і шляхи її досягнення

Фондом пропонується скасувати існуючий на сьогодні перелік, затверджений наказом Фонду державного майна України від 14 листопада 2005 року № 2975 «Про затвердження Переліку документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності», зареєстрований у Міністерстві юстиції України 16 січня 2006 р. за № 29/11903 (далі – Перелік) та затвердити новий Перелік документів, які подаються орендодавцеві для укладення договору оренди майна, що належить до державної власності (далі – Перелік документів), скоротивши при цьому кількість таких документів.

Зазначеним проектом наказу пропонується виключити деякі документи, які подаються потенційним орендарем, зокрема, довідки та інформацію які він витребує у балансоутримувача об’єкта оренди. Так, проектом наказу передбачається:

  • виключити з переліку розрахунок орендної плати та звіти про оцінку (акт оцінки), оскільки наявність цих документів буде забезпечувати безпосередньо Фондом або його регіональним відділенням;
  • виключити довідки балансоутримувача щодо наявності об’єкта оренди та відсутність обтяжень на це майно;
  • виключити розподільчий баланс – для оренди цілісного майнового комплексу структурного підрозділу, оскільки на стадії розгляду заяви не потрібний і затверджується після проведення незалежної оцінки ЦМК;
  • виключити копію статуту та фінансова звітність державного підприємства, цілісний майновий комплекс якого береться в оренду, оскільки інформацію про підприємство орендодавець може отримати за зверненням до органа управління.

Загалом, новий Перелік документів направлений на скорочення кількості документів та позбавлення потенційного орендаря необхідності робити відповідні запити до балансоутримувача майна, оскільки отримання такої інформації буває іноді ускладненим.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Закони України «Про Фонд  державного майна України», «Про оренду державного та комунального майна», постанови Кабінету Міністрів України «Про Методику розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу» та «Про затвердження Методики оцінки вартості об’єктів оренди, Порядку викупу орендарем оборотних матеріальних засобів та Порядку надання в кредит орендареві коштів та цінних паперів».

Реалізація акта не потребує внесення змін до чинних чи розроблення нових нормативно-правових актів.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація регуляторного акта не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект акта стосується повноважень Міністерства економічного розвитку і торгівлі України, Антимонопольного комітету України та Державної служби України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

6. Регіональний аспект

Проект наказу має загальнодержавний характер та не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект наказу не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект наказу було оприлюднено з метою одержання зауважень та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

9. Позиція соціальних партнерів

Проект наказу не стосується соціально-трудової сфери та не потребує залучення до його опрацювання уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Прогноз результатів

Реалізація наказу дасть змогу скоротити кількість документів, які подаються потенційним орендарем орендодавцю, позбавить їх необхідності звертатися до балансоутримувача за необхідною інформацією та врегулює відносини, що виникають з уповноваженими органами управління державним майном стосовно термінів та повноти подання їм пакета документів.

 

Заступник Голови Фонду                       І. Хотей

 

"___" _________________ 2013 р.