A A A K K K

АНАЛІЗ регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна».

від 25 квітня 2012 р.

АНАЛІЗ

регуляторного впливу до проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна».

 

            Цей аналіз регуляторного впливу (далі – Аналіз) розроблено на виконання та з дотриманням вимог Закону України «Про засади державної регуляторної політики в сфері господарської діяльності» та з урахуванням Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004 № 308. Аналіз визначає правові та організаційні засади реалізації проекту наказу Фонду державного майна України «Про затвердження Порядку внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна, укладених органами приватизації»

1. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

 У зв'язку з набранням чинності Законами України «Про Державну програму приватизації» від 13.01.2012 № 4335-VI, «Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» від 13.01.2012 № 4336-VI та «Про Фонд державного майна України» від 09.12.2011 № 4107-VI виникла необхідність у прийнятті Порядку, що регулюватиме процедуру внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна, укладених державними органами приватизації в процесі приватизації (далі – Порядок), та визнанні таким, що втратив чинність, наказу Фонду державного майна України «Про впорядкування процедури внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна» від 29.10.1998 № 2041, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 11.11.1998 за № 717/3157.

Проект Порядку внесення змін до договорі купівлі-продажу державного майна розроблений на виконання вимог статті 27 Закону України «Про приватизацію державного майна» та визначає процедуру внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна, укладених в процесі його приватизації державними органами приватизації.

З метою врегулювання зазначеного питання та дотримання вимог статті 27 Закону України «Про приватизацію державного майна» із змінами, внесеними Законом України   «Про внесення змін до деяких Законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», щодо  недопущення зменшення відповідальності власника та зменшення загального обсягу інвестицій у разі внесення змін до договорів купівлі-продажу, запропоновано  прийняти наказ Фонду державного майна про затвердження Порядку.

2. Ціль державного регулювання

Метою регулювання є:

забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»;

 визначення та конкретизація процедури внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна під час дії їх умов;

  урегулювання відносин, які виникають між державними органами приватизації та власниками об'єктів приватизації, у разі виникнення необхідності корегування умов договорів купівлі-продажу.

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятних альтернативних способів досягнення зазначених цілей, наведення аргументів щодо переваги обраного способу

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

збереження існуючого стану, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»;

прийняття наказу Фонду державного майна України про затвердження Порядку, що дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та уникнути можливих непорозумінь.

4. Механізм, який пропонується застосувати для розв’язання проблеми, і відповідні заходи

Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та врегулювати процедуру внесення змін до договорів купівлі-продажу державного майна, укладених державними органами приватизації в процесі приватизації.

Проект Порядку визначає вимоги щодо змін, що вносяться до договорів купівлі-продажу держаного майна; перелік матеріалів, необхідних органу приватизації для розгляду та прийняття рішення щодо внесення змін до договору купівлі-продажу; процедуру внесення змін до договорів купівлі-продажу, що стосуються продовження строків виконання зобов’язань.

5. Обґрунтування можливостей досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Оцінка впливу зовнішніх факторів

Додаткові зміни до Порядку можуть вноситись у разі змін у чинному законодавстві

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог акта

 Прийняття регуляторного акта забезпечить врегулювання взаємовідносин між органом приватизації та власником об’єкта, з яким укладений договір купівлі-продажу цього об’єкта, при внесенні змін до договору.

6. Очікувані результати прийняття акта

У разі прийняття регуляторного акта буде забезпечено впорядкування і скорочення витрат суб’єктів господарювання на вирішення питань розпорядження власним майном.

Сфери впливу

Вид впливу

Інтереси фізичної або юридичної особи (власник)

Значних витрат не передбачається

 

Інтереси фізичної або юридичної особи (претендент)

Значних витрат не передбачається

 

Державний орган приватизації

Значних витрат не передбачається

 

7. Обґрунтування запропонованого строку дії акта (у разі обмеження цього строку)

Строк дії акта необмежений.

8. Показники результативності акта

Під час дії акта буде забезпечено впорядкування і скорочення витрат суб’єктів господарювання на вирішення питань розпорядження власним майном.

Основними суб’єктами господарювання є Фонд державного майна України, фізичні або юридичні особи, що володіють об’єктом приватизації на підставі договору його купівлі-продажу, при внесення змін до цього договору .

Таке регулювання не збільшить розміру коштів та час, що безпосередньо витрачатимуться суб’єктами господарювання, пов’язаними з виконанням вимог акта.

Середній рівень поінформованості з основних положень акта здійснюється шляхом його розміщення на сайті Фонду в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта

Базове відстеження результативності акта до дня набрання чинності регуляторним актом здійснюється шляхом аналізу отриманих зауважень та пропозицій.

Повторне відстеження результативності акта здійснюється через один рік з дня набрання ним чинності, періодичне відстеження результативності акта здійснюється раз на кожні три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

 

 

Начальник Управління

з питань договірного менеджменту                                                   Ю. Нікітін