A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798»

від 7 травня 2012 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

наказу Фонду державного майна України

«Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України

від 30.08.2000 № 1798»

1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин

Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798» розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України від 13.01.2012 № 4336-VI «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та з метою приведення Положення про порядок вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України  06.09.2000 за № 580/4801 у відповідність до чинного законодавства.

2. Визначення цілей державного регулювання

Основною метою розроблення Фондом державного майна України проекту регуляторного акта «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798» є внесення змін до Положення про порядок вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації, що врегулює питання, пов’язані з процедурою вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації та визначення способу приватизації майна державних підприємств, з урахуванням вимог Закону України від 13.01.2012 № 4336-VI «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012 - 2014 роки».

Наказ Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798» визначає певну послідовність дій процесу приватизації, конкретизує норми права загального характеру.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

Під час розроблення проекту наказу «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798» було розглянуто два альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

1. Залишити без змін існуюче Положення про порядок вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації. Але, цей спосіб не відповідатиме нормам Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», під час вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації та визначення способу приватизації майна державних підприємств.

На підставі вищевикладеного, можна зробити висновок, що від даної альтернативи необхідно відмовитися.

2. Державне регулювання здійснити шляхом внесення змін до регуляторного акта – наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798 «Про затвердження Положення про порядок вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації».

Зазначений спосіб сприятиме забезпеченню прозорості і відкритості процесу приватизації майна, дасть змогу здійснювати процедуру вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації за єдиними правилами і сприятиме об’єктивності при визначенні способу приватизації об’єктів та її здійснення.

Цей спосіб, на даний момент, є найбільш прийнятним та законним, оскільки проект наказу розроблено у зв’язку з набранням чинності Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

Тому, єдиним прийнятним способом забезпечення досягнення цілей державного регулювання уважаємо прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798».

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв’язання визначеної проблеми шляхом прийняття запропонованого регуляторного акта

Досягнення позитивного результату можливе шляхом прийняття даного регуляторного акта.

Для досягнення цілей, визначених у другому розділі аналізу регуляторного впливу, проектом наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України від 30.08.2000 № 1798» передбачено приведення Положення про порядок вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації у відповідність до вимог Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

Прийняття проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України  від  30.08.2000  № 1798» дасть змогу здійснювати вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації за єдиними правилами.

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта та оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання висока.

Досягненням установлених цілей, у разі прийняття запропонованого регуляторного акта, буде вдосконалення процедури вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації. 

Реалізація запропонованого регуляторного акта не потребує додаткових матеріальних та фінансових витрат з Державного бюджету України.

Очікувані наслідки дії запропонованого регуляторного акта не передбачають нанесення шкоди суб’єктам господарювання.

Запровадження зазначеного проекту акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Опис прогнозованих вигод та витрат у разі прийняття регуляторного акта:

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Інтереси держави

Удосконалення процедури вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації

Додаткові витрати відсутні

Суб’єкти господарювання

 

Можливість використання нормативно-правових засобів для реалізації власних інтересів  

 

Додаткові витрати відсутні

 

Кількісні показники результативності, вигоди та витрат від прийняття регуляторного акта оцінити неможливо, оскільки його норми прямо не впливають на фінансові результати господарської діяльності.

6. Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акта

Прийняття наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України  від  30.08.2000  № 1798» сприятиме вдосконаленню нормативного забезпечення процедури вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації та визначення способів приватизації державного майна.

7. Обґрунтування запропонованого строку чинності регуляторного акта

Строк дії акта не обмежений у часі. Зміни та доповнення до цього акта можуть вноситься у разі прийняття нових регуляторних актів, що будуть впливати на вимоги зазначеного регуляторного акта та виявлення нових проблемних питань, що потребуватимуть врегулювання.

8. Визначення показників результативності регуляторного акта

У разі запровадження регуляторного акта – наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до наказу Фонду державного майна України  від  30.08.2000  № 1798»  буде приведено у відповідність до норм Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», що дасть змогу удосконалити організаційно-господарські заходи процесу приватизації державних підприємств, активізації участі потенційних покупців об’єктів приватизації у процесі приватизації, що зумовить позитивні наслідки як для держави, так і для суб’єктів господарювання.

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

Проект регуляторного акта розміщено на сайті Фонду державного майна України в мережі Інтернет з метою оприлюднення та отримання зауважень та пропозицій. 

9. Визначення заходів, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта в разі його прийняття

Відстеження результативності регуляторного акта, в разі його прийняття, можливо здійснити за допомогою соціологічного методу, способом узагальнення інформації від зацікавлених сторін щодо вивчення попиту потенційних покупців на об’єкти приватизації.

Інформація (форма довідки) про запропоновані до продажу об’єкти приватизації, заява на приватизацію, анкета для вивчення попиту на об’єкт приватизації оприлюднюються в засобах масової інформації відповідно до чинного законодавства.

Стосовно регуляторного акта здійснюватиметься базове, повторне та періодичне відстеження у строки, установлені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»: базове відстеження - до набрання актом чинності; повторне відстеження - через рік після набрання актом чинності; періодичне відстеження - кожні три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності цього акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань реформування власності Департаменту планування процесів приватизації та реформування власності Фонду державного майна України (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, тел. 200-33-19).

 

Голова Фонду                                                  О. Рябченко