A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України  «Про внесення змін до Порядку подання та розгляду заяви про включення об'єкта до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію об'єктів груп А, Д та Ж»

від 6 березня 2012 р.

 

1. Опис проблем, яку передбачається  розв'язати шляхом державного регулювання

 

   З метою приведення у відповідність нормативно-правових актів Фонду державного майна України до вимог Закону України «Про Державну програму приватизації» та Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» проектом наказу Фонду державного майна України  «Про внесення змін до Порядку подання та розгляду заяви про включення об'єкта до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію об'єктів груп А, Д та Ж» пропонується:

- внести зміни до Порядку подання та розгляду заяви про включення об'єкта до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію об'єктів груп А, Д та Ж, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 17.04.1998 № 772 (у редакції наказу Фонду державного майна України від 27.04.2004 № 848), зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14.05.2004 за № 616/9215;

- визнати таким, що втратив чинність, наказ Фонду державного майна України від 28.09.2009 № 1514 «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяви про участь в аукціоні з продажу об'єкта аукціону», зареєстрований в Міністерстві юстиції України 27.10.2009 за № 987/17003.

   Згідно з  Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» земельні ділянки, на яких розташовані об’єкти приватизації, можуть входити до складу об’єктів приватизації.

   Відповідно до статті 7 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» з метою включення об’єктів малої приватизації  до переліків об’єктів  державної власності, що підлягають продажу, встановленими законодавством способами приватизації, покупці подають до державного органу приватизації за місцезнаходженням об’єкта, що приватизується, заяву про включення до одного із зазначених переліків у письмовій формі в порядку, що встановлюється Фондом державного майна України.

   Статтями 16,17,18 та 181 Закону України «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)» передбачено, що для участі покупів в аукціоні (в тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), конкурсі з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону,  вони подають до відповідного органу приватизації заяву на участь в аукціоні, конкурсі с продажу об’єкта, що приватизується.

 

2. Головні цілі державного регулювання.

 

Метою розробки проекту акта є приведення у відповідність існуючих нормативно-правових актів Фонду державного майна України з питань приватизації  до вимог прийнятих Закону України «Про Державну програмку приватизації» та Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

 

3. Визначення та оцінювання усіх прийнятих  альтернативних способів досягнення зазначених цілей

 

У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програмку приватизації», Закон України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки», Закон «Про приватизацію державного майна», Закон «Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)».

 

Доцільно розглянути два способи досягнення встановленої мети:

- збереження існуючого стану, що не дозволить досягнути цілей державного регулювання, визначених у пункті 2 Аналізу, стосовно забезпечення виконання вимог прийнятого Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»;

- прийняття наказу Фонду державного майна України про внесення змін до існуючого Порядку подання та розгляду заяви про включення об'єкта до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію об'єктів груп А, Д та Ж та скасування наказу Фонду державного майна України від 28.09.2009 № 1514 «Про затвердження Порядку подання та розгляду заяви про участь в аукціоні з продажу об'єкта аукціону», що  дозволить досягнути поставлених цілей, забезпечити дотримання вимог Закону України "Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» та уникнути можливих непорозумінь.

 

 

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать розв'язання визначеної  проблеми

 

    

     Прийняття регуляторного акта дозволить забезпечити дотримання вимог чинного законодавства та врегулювати процедуру подання заяви про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяви про приватизацію щодо об'єктів малої приватизації (груп А, Д та Ж) та документів до заяв.

 

                         

5. Обґрунтування можливостей досягнення встановлених цілей у разі прийняття запропонованого регуляторного акта

 

 

Впливу зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових матеріальних витрат.

        Очікувані наслідки дії запропонованого акта не передбачають нанесення шкоди суб'єктам господарювання.

        Запровадження зазначеного регуляторного акта забезпечить високу ймовірність досягнення поставлених цілей.

 

 

6. Очікувані результати прийняття запропонованого регуляторного акта

 

 

Впровадження акта надасть змогу встановити чітке визначення кола осіб, що можуть бути потенційними покупцями об’єктів приватизації, інформування про осіб, в інтересах яких придбавається держаний об’єкт, що унеможливлює формування середовища для корупційних дій.

Основним показником результативності акта є кількість об’єктів, що включені до переліків об’єктів, що підлягають приватизації та сума  надходжень до Державного бюджету України від приватизації об’єктів малої приватизації.

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

 

 

7. Обґрунтування  строку чинності регуляторного акта

 

 

Строк чинності регуляторного акта не обмежений у часі. Разом з цим, він може змінюватись з урахуванням майбутніх змін законодавства, що вплине на регуляторний акт.

 

8. Показники результативності регуляторного акта

 

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.

Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості включених та проданих об'єктів, а також сумою коштів, що надійдуть від продажу об'єктів малої  приватизації до Державного бюджету України.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

 

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Законів України «Про Державну програму приватизації» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»

Не потребує

Суб’єкти господарювання

Визначення процедури подання, реєстрації та розгляду заяв про включення до переліку об'єктів, що підлягають приватизації, та заяв про приватизацію  щодо об'єктів державної власності  груп А, Д та Ж, у тому числі разом із земельними ділянками державної власності, на яких ці об’єкти розташовані.

 

Не потребує

Громадяни

 

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

        

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

 Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей об’єкт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється  раз  на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК Департаменту конкурентних продажів Фонду державного майна України (вул.. Кутузова,18/9, м. Київ, 133, 01601, телефон/факс 284-52-40).



Голова Фонду                                                                          О.Рябченко