A A A K K K

Аналіз регуляторного впливупроекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу)»

від 2 липня 2012 р.

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

проекту постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу)»

 

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу)» (далі – проект постанови), розроблений відповідно до Закону України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності» (далі – Закон).

Проект постанови розроблено з метою забезпечення реалізації вимог статті 6 Закону України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності» (далі – Закон), якими передбачено здійснення оцінки об’єкта паливно-енергетичного комплексу в процесі організаційно-технічної підготовки його для передачі в оренду чи концесію.

Пунктом 2 статті 6 вказаного Закону визначено, що визначення вартості об’єкта паливно-енергетичного комплексу здійснюється відповідно до методики, затвердженої Кабінетом Міністрів України. На даний час питання оцінки об’єктів права державної та комунальної власності для цілей оренди регулюється діючою Методикою оцінки об’єктів оренди, затвердженою постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629 (зі змінами). Проте зазначена Методика не містить особливостей процедури проведення оцінки та методології оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що передаються в оренду, які б ураховували особливості оренди зазначених об’єктів, визначені Законом. А нормативно-правовий акт, який би регулював процедуру та методологію оцінки об’єктів, що передаються в  концесію, зокрема об’єктів паливно-енергетичного комплексу, взагалі відсутній. Таким чином, питання оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії сьогодні неврегульоване на нормативно-правовому рівні.

2. Головні цілі державного регулювання

Проект постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу)» дасть змогу запровадити організаційні та методичні засади проведення оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для передачі їх в оренду чи концесію.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Під час розробки проекту постанови було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей.

1. Не розробляти Методику оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу) для передачі в оренду чи концесію. У такому випадку виникне проблема реалізації вимог статті 6 Закону України «Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності». 

2. Розроблення Фондом державного майна Методики оцінки майна (об’єктів паливно-енергетичного комплексу) для передачі в оренду чи концесію на виконання статті 6 Закону України «Про особливості оренди чи концесії об'єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності» дасть змогу визначати і запровадити організаційні та методичні засади проведення оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для передачі їх в оренду чи концесію .

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

У даній сфері суспільних відносин діють Закони України «Про особливості оренди чи концесії об’єктів паливно-енергетичного комплексу, що перебувають у державній власності», «Про концесії», «Про оренду державного та комунального майна», «Про Фонд державного майна України», «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», Методика оцінки об’єктів оренди, затверджена постановою Кабінету Міністрів України від 10 серпня 1995 року № 629 (зі змінами), національні стандарти оцінки майна.

Предметом регулювання проекту постанови є оцінка об’єктів паливно-енергетичного комплексу.

При цьому проектом визначається:

внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 р. № 639 (зі змінами), пов’язаних з приведенням розрахунку концесійних платежів до вимог чинного законодавства з питань концесійних відносин;

процедура здійснення незалежної оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу;

зміст кожного етапу проведення підготовчих робіт до оцінки та власне проведення оцінки і оформлення її результатів з визначенням прав та обов’язків кожного учасника процесу оцінки, що забезпечить чіткість та регламентованість їх дій з метою дотримання строків організаційно-технічної підготовки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для передачі їх в оренду чи концесію згідно із законом;

методологічні особливості оцінки цілісного майнового комплексу (системи цілісних майнових комплексів) та майна, що входить до його складу;

методологічні особливості оцінки об’єктів незавершеного будівництва та законсервованих об’єктів, що передаються в оренду, концесію;

заходи, вжиття яких забезпечить повноту та достатню достовірність документального забезпечення оціночних процедур.

5. Обґрунтування можливостей досягнення цілей у разі прийняття регуляторного акта

Проект постанови передбачає створення єдиних методичних засад оцінки майна, цілісних майнових комплексів підприємств вугільної галузі на основі визначення їх ринкової, інвестиційної вартості.

Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

Державний контроль та нагляд за дотриманням акта здійснюється Фондом державного майна відповідно до наданих йому законами України «Про Фонд державного майна України» та «Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні» та іншими нормативно-правовими актами повноважень.

6. Очікувані результати прийняття акта

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Врегулювання питання оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії.

Відсутні

Суб’єкти господарювання

Отримання нормативно-правового акта, що запровадить єдину процедуру та правила оцінки об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії, що сприятиме отриманню їх справедливої вартості.

Відсутні

Громадяни

Пожвавлення передавання в концесію об’єктів державної власності, що мають соціальне значення, сприятиме виробництво товарів, надання послуг, виконання робіт, що мають соціальне значення

Відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Строк чинності Закону, не визначений, тому строк чинності проекту постанови, який розроблено відповідно до Закону, не обмежений у часі.

8. Показники результативності регуляторного акта

Показником результативності проекту постанови буде доля позитивних загальних висновків рецензента про відповідність звіту про оцінку вимогам нормативно-правових актів з оцінки, отриманих за результатами рецензування звітів про оцінку об’єктів паливно-енергетичного комплексу для цілей оренди, концесії, у загальній кількості загальних висновків рецензента.

Проект регуляторного акта розміщено на офіційному сайті Фонду державного  майна з __________ і буде оприлюднений не менше одного місяця до його затвердження, що є достатнім для інформованості громадськості з метою вивчення Фондом її думки з приводу результативності запроваджених актом заходів.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Щодо регуляторного акта Фонд державного майна здійснюватиме базове, повторне та періодичне відстеження результативності регуляторного акта у строки, визначені статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження результативності акта здійснюється до набрання чинності зазначеним актом шляхом вивчення думки спеціалістів у сфері оцінки та широкої громадськості.

Результативність дій, запроваджених проектом постанови, вивчатиметься Фондом державного майна протягом року з дати набрання чинності актом. За результатами такого відстеження буде проведений порівняльний аналіз показників результативності акта до набрання ним чинності і після набрання чинності.

Періодичне відстеження здійснюватиметься раз на три роки, починаючи з дня вжиття заходів з повторного відстеження результативності акта.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Фонду державного майна (01601, м. Київ, вул. Кутузова, 18/9, телефон/факс 200-33-59).

 

 

Начальник управління з
питань оціночної діяльності                                                        М. Горяйнов