Про Державну програму приватизації на 2006 - 2008 роки
від 19 січня 2006 р.
Проект
ЗАКОН УКРАЇНИ
Про Державну програму приватизації
____________________________________
I. Затвердити Державну програму приватизації на 2006 - 2008 роки, яка діє до затвердження чергової Державної програми приватизації (додається).
II. Прикінцеві положення
Цей Закон набирає чинності з дня його опублікування.
ЗАТВЕРДЖЕНО Законом України "Про Державну програму приватизації" від __________ 200_ р. N____ |
ДЕРЖАВНА ПРОГРАМА
приватизації на 2006 - 2008 роки
Державна програма приватизації на 2006 - 2008 роки (далі - Програма) розроблена відповідно до статті 4 Закону України "Про приватизацію державного майна" та визначає цілі, пріоритети, завдання та умови приватизації на 2006 - 2008 роки, виходячи з наступного.
Приватизація державного майна, як реформа, спрямована на докорінну трансформацію структури власності в Україні відповідно до ринкових вимог, наблизилася до свого завершення.
Сучасна структура активів державного сектора економіки не забезпечує ефективне використання державного майна.
Суспільно-політична ситуація в Україні змінилася, що вимагає визначити нові цілі, пріоритети та технології проведення приватизації.
РОЗДІЛ I. ОСНОВНІ ЦІЛІ ТА ПРІОРИТЕТИ ПРИВАТИЗАЦІЇ
1. Програма визначає основні цілі, пріоритети та умови приватизації державного майна, майна, що належить Автономній Республіці Крим, та комунального майна на завершальному етапі її проведення.
2. Основними цілями приватизації є:
підвищення ефективності державного сектора економіки через оптимізацію структури його активів;
забезпечення надходження грошових коштів до державного бюджету від приватизації згідно з завданнями, встановленими Законом України про Державний бюджет на відповідний рік.
3. До пріоритетів проведення приватизації протягом 2006 - 2008 років відноситься:
продаж дрібних та малоліквідних пакетів акцій, окремо визначених об'єктів нерухомого майна, об'єктів незавершеного будівництва;
продаж збиткових та малоприбуткових підприємств під зобов'язання покупця щодо проведення фінансового оздоровлення таких об'єктів приватизації;
продаж високоліквідних об'єктів для забезпечення виконання бюджетних завдань;
забезпечення збільшення надходжень грошових коштів до Державного бюджету від приватизації через підвищення конкурентності та прозорості продажів.
РОЗДІЛ II. ЗАВДАННЯ З ПРИВАТИЗАЦІЇ
4. Виходячи з цілей та пріоритетів приватизації, визначених цією Програмою, встановлюються завдання щодо:
приватизації об'єктів, подальше перебування у державній власності яких є економічно недоцільним; забезпечення надходження грошових коштів до Державного бюджету України від приватизації державного майна, у сумі, передбаченій у Законі України про Державний бюджет України на відповідний рік.
5. Завдання з продажу збиткових об'єктів та надходження грошових коштів від приватизації комунального майна та майна, що належить Автономній Республіці Крим, встановлюються при затвердженні відповідних місцевих бюджетів, бюджету Автономної Республіки Крим.
Розділ ІII. ОРГАНІЗАЦІЯ ПІДГОТОВКИ ДО ПРИВАТИЗАЦІЇ ДЕРЖАВНОГО МАЙНА
6. Кабінет Міністрів України до кінця поточного року затверджує та доводить органам виконавчої влади, уповноваженим управляти державним майном, завдання з передачі до Фонду державного майна України (далі - Фонд) об'єктів права державної власності для підготовки до продажу у році, що передує відповідному бюджетному періоду, сумарна прогнозна (ринкова) вартість яких повинна бути не менше, ніж показники прогнозу надходження коштів від приватизації (продажу) до Державного бюджету України у відповідному бюджетному періоду.
Органи виконавчої влади, уповноважені управляти державним майном, з метою виконання доведених Кабінетом Міністрів України завдань, щорічно до 1 лютого подають до Фонду державного майна України переліки об'єктів права державної власності за результатами аналізу їх фінансового і виробничо-технічного стану за минулий рік та ефективності використання державного майна (в розрізі класифікаційних груп, визначених в п.12 Програми), які вважаються об'єктами приватизації, разом з прогнозною сумою надходження коштів від їх приватизації та прогнозом соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, що мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави. До зазначених переліків включаються, в першу чергу:
об'єкти, подальше перебування яких у державній власності не ефективне та потребує додаткових витрат бюджетних коштів на розвиток виробництва, або на їх утримання;
підприємства, що потребують фінансового оздоровлення шляхом залучення недержавних інвестицій;
об'єкти незавершеного будівництва, що не можуть бути добудовані за рахунок державних коштів.
7. Кабінет Міністрів України:
щорічно до 1 липня року, що передує відповідному бюджетному періоду визначає перелік об'єктів приватизації, продаж яких має забезпечити виконання завдань з надходження грошових коштів від приватизації у цьому бюджетному періоді;
щорічно до 1 жовтня року, що передує відповідному бюджетному періоду визначає перелік об'єктів приватизації, що потребують проведення екологічного аудиту відповідно до статті 12 Закону України "Про екологічний аудит".
8. Відповідно до затвердженого Кабінетом Міністрів України прогнозного завдання з надходження грошових коштів від приватизації до державного бюджету у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, органи, уповноважені управляти державним майном, протягом року, що передує відповідному бюджетному періоду:
до 1 березня надають Кабінету Міністрів України пропозиції щодо скорочення переліку казенних підприємств та Переліку об'єктів права державної власності, що не підлягають приватизації, у порядку, що затверджується Кабінетом Міністрів України;
до 15 березня ініціюють прийняття Кабінетом Міністрів України рішення про продаж пакетів акцій, закріплених за державою (тимчасово залишених у власності держави);
проводять аналіз можливих соціально-економічних наслідків приватизації підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, включених до переліку об'єктів права державної власності, приватизацію яких планується розпочати у відповідному році, і подають Фонду результати такого аналізу. Фонд забезпечує узагальнення результатів здійсненого аналізу та до 1 вересня року, що передує відповідному бюджетному періоду, подає Кабінету Міністрів України відповідні пропозиції щодо приватизації зазначених підприємств;
здійснюють передприватизаційну підготовку підпорядкованих їм об'єктів права державної власності відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" з виділенням майна, що не підлягає приватизації, включаючи матеріальні носії секретної інформації, непрофільних виробництв, які знижують фінансово-економічні показники цих об'єктів, виходячи при цьому насамперед з необхідності підвищення інвестиційної привабливості та ліквідності зазначених об'єктів;
здійснюють інвентаризацію об'єктів незавершеного будівництва з визначенням можливостей їх подальшого використання та залучення інвесторів до їх добудови;
погоджують проекти планів передприватизаційної підготовки підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, а також підприємств, які займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному ринку товарів (робіт, послуг) з Кабінетом Міністрів України.
9. Проект прогнозного завдання з надходження грошових коштів від приватизації до державного бюджету у бюджетному періоді, що передує наступному бюджетному періоду, складають Фонд, Міністерство фінансів України, Міністерство економіки України за відповідними пропозиціями інших органів виконавчої влади, уповноважених управляти державним майном, виходячи з аналізу виробничо-технічного та фінансового стану об'єктів права державної власності, продаж яких передбачається здійснити у відповідному році.
10. Фонд:
організовує проведення державними органами приватизації відповідно до законодавства з питань приватизації підготовку до продажу та продаж об'єктів права державної власності, переданих органами державної виконавчої влади на приватизацію, а також реструктуризацію об'єктів, що залишилися не приватизованими через відсутність на них попиту з боку потенційних покупців;
щороку до 31 грудня, що передує плановому періоду, затверджує план-графік поквартального та помісячного виставлення на продаж об'єктів на наступний рік.
11. До підготовки об'єктів приватизації для продажу Фонд за погодженням з Кабінетом Міністрів України може залучати радників. Радником відповідно до цієї Програми визначається юридична особа (або об'єднання юридичних осіб), яка за договором з Фондом бере на себе зобов'язання щодо надання за відповідну плату послуг у сфері приватизації. Відбір радників здійснюється на конкурсних засадах у порядку, встановленому Фондом. Послуги радника оплачуються у розмірі суми відшкодування його витрат, а також винагороди за продаж після остаточного розрахунку покупця за придбаний за його допомогою об'єкт. Перелік об'єктів приватизації, до продажу яких залучаються радники та порядок визначення розміру їх винагороди визначається в порядку, встановленому Фондом, та погоджується з Кабінетом Міністрів України.
Розділ IV. ПОРЯДОК ЗАСТОСУВАННЯ СПОСОБІВ ПРИВАТИЗАЦІЇ
12. Об'єкти приватизації відповідно до цієї Програми класифікуються наступним чином.
Група А - єдині майнові комплекси державних підприємств, державних господарських об'єднань та їх структурних підрозділів, які можуть бути виділені у самостійні підприємства, у тому числі ті, що здані в оренду, перебувають у процесі реструктуризації державних підприємств, вартість майна яких недостатня для формування статутного фонду відкритих акціонерних товариств (далі - ВАТ) окремо від земельних ділянок; земельні ділянки, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, окреме індивідуально визначене рухоме та нерухоме майно (в тому числі будівлі, споруди разом або окремо від земельних ділянок, нежитлові приміщення); майно державних підприємств (крім майнових комплексів, віднесених до групи Г), що ліквідуються за рішенням органу, уповноваженого управляти державним майном; майно, що залишилося після закінчення процедури ліквідації державних підприємств, визнаних банкрутами; майно державних підприємств, що не були продані як єдині майнові комплекси; державне майно, що не увійшло до статутного фонду господарських товариств.
Група В - єдині майнові комплекси підприємств, державних господарських об'єднань, вартість майна яких достатня для формування статутного фонду ВАТ окремо від земельних ділянок; акції ВАТ, створених в процесі приватизації та корпоратизації (крім об'єктів групи Г); єдині майнові комплекси підприємств, та організацій сільського і рибного господарства незалежно від вартості майна.
Група Г - єдині майнові комплекси підприємств, акції ВАТ, створених в процесі приватизації та корпоратизації, що на момент прийняття рішення про приватизацію (продаж) або затвердження уточненого плану розміщення акцій займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави.
Група Д - об'єкти незавершеного будівництва, законсервовані об'єкти.
Група Е - акції (частки, паї), що належать державі у статутних фондах господарських товариств, інших господарських організацій, підприємств, заснованих на змішаній формі власності.
Група Ж - незалежно від вартості об'єкти охорони здоров'я, освіти, культури, фізичної культури та спорту, відпочинку та туризму.
Об'єкти права державної власності, які раніше згідно з попередніми Державними програмами приватизації відносилися до об'єктів приватизації групи Ж та не відповідають ознакам зазначеної групи, визначеним цією Програмою, належать до об'єктів приватизації груп А, В, Е відповідно до встановленої класифікації.
Рішення про віднесення об'єктів приватизації до груп А або В приймається Фондом.
13. Приватизація державного майна здійснюється за способами, визначеними Законом України "Про приватизацію державного майна", з урахуванням особливостей їх застосування, встановлених для окремих груп об'єктів приватизації іншими законами та цією Програмою.
Державні органи приватизації не беруть участі у створенні закритих акціонерних товариств у процесі приватизації.
При створенні господарських товариств в процесі приватизації у випадках, передбачених цією Програмою статутом цих товариств не передбачається переважне право недержавних учасників (засновників) цих товариств на купівлю пакету акцій (частки, паю), що належить державі.
14. Продаж об'єктів групи А і Ж здійснюється відповідно до Закону України "Про приватизацію невеликих державних підприємств (малу приватизацію)" з урахуванням особливостей, визначених цією Програмою.
Орган приватизації може прийняти рішення про продаж на аукціоні за методом зниження ціни лоту тих об'єктів груп А і Ж, які не вдалося продати будь-яким іншим способом. Порядок продажу на аукціоні за методом зниження ціни лоту визначається Кабінетом Міністрів України.
15. Відчуження земельних ділянок державної власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється відповідно до Земельного кодексу України з урахуванням положень Закону України "Про приватизацію державного майна", інших законів з питань приватизації.
16. Приватизація об'єктів групи Д здійснюється відповідно до Закону України "Про особливості приватизації об'єктів незавершеного будівництва".
17. Об'єкти групи Ж, рішення про приватизацію яких прийнято після набрання чинності цією Програмою, приватизуються переважно із збереженням профілю та шляхом продажу їх єдиних майнових комплексів. Продаж окремих об'єктів нерухомості санаторно-курортних закладів не допускається.
18. Приватизація об'єктів, віднесених цією Програмою до груп В і Г, здійснюється з дотриманням вимог законодавства про захист економічної конкуренції у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України шляхом:
продажу єдиних майнових комплексів;
продажу акцій відкритих акціонерних товариств, створених у процесі приватизації або корпоратизації.
Продаж належних державі пакетів акцій підприємств, державна частка у статутному фонді яких становить 25 та менше відсотків, здійснюється виключно на фондових біржах.
ВАТ, віднесені цією Програмою до груп В і Г, проходять обов'язкову процедуру лістингу на тих фондових біржах, що будуть здійснювати продаж акцій цих товариств, у порядку, затвердженому Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку за погодженням з Фондом.
19. Продаж пакетів акцій, єдиних майнових комплексів підприємств, включених до переліку об'єктів приватизації, продаж яких має забезпечити виконання завдань з надходження грошових коштів від приватизації, на конкурсі (аукціоні, відкритих торгах) здійснюється без інвестиційних зобов'язань покупця. При цьому відбір переможця з продажу таких об'єктів здійснюється виключно виходячи з найбільшої ціни, запропонованої за об'єкт продажу та прийняття ним зобов'язань по виконанню умов конкурсу (відкритих торгів).
Конкурси з продажу пакетів акцій проводяться у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.
Продажу пакетів акцій відкритих акціонерних товариств, включених до переліку об'єктів приватизації, продаж яких має забезпечити виконання завдань з надходження грошових коштів від приватизації до державного бюджету, на конкурсі (аукціоні, відкритих торгах) з метою запровадження попередніх котирувань передує продаж акцій, що становить 5-10 відсотків статутного фонду відкритого акціонерного товариства, на фондових біржах.
20. Продаж контрольних пакетів акцій (паїв), єдиних майнових комплексів збиткових підприємств, що потребують фінансового оздоровлення (підприємства, фінансово-господарський стан яких за методичними рекомендаціями, затвердженими Міністерством економіки України, мають ознаки неплатоспроможності), здійснюється органом приватизації за умови прийняття покупцем зобов'язань, спрямованих на відновлення платоспроможності та подальшої прибуткової діяльності підприємства згідно з укладеним договором купівлі-продажу.
На конкурс (відкриті торги) з продажу контрольних пакетів акцій, учасником подається концепція розвитку підприємства, в якій має бути передбачено механізм забезпечення досягнення економічних, фінансових, соціальних та екологічних показників діяльності підприємства, що приватизується, які передбачені умовами конкурсу (відкритих торгів). Бізнес-план розвитку підприємства, поданий учасником конкурсу (відкритих торгів), з яким укладається договір купівлі-продажу, стає невід'ємною частиною цього договору.
21. У разі придбання суб'єктами фондового ринку, в тому числі фінансовими посередниками, пакета акцій, що становить більш як 25 відсотків статутного фонду ВАТ, обов'язковою умовою участі у продажу є надання потенційним покупцем державним органам приватизації інформації, визначеної законодавством, щодо особи, в інтересах якої придбано пакет акцій.
22. На аукціоні без оголошення ціни на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами, Національній мережі аукціонних центрів виставляються лише ті пакети акцій ВАТ групи В та Е, які не вдалося продати будь-яким іншим способом. Такі аукціони проводяться до остаточного продажу всіх залишків акцій. При цьому початкова вартість пакета акцій державним органом приватизації не встановлюється, а переможцем аукціону визначається учасник, який запропонував найвищу ціну.
23. Акції ВАТ групи В, які залишилися не реалізованими при пільговому продажу відповідно Закону України "Про приватизацію державного майна", включаються до єдиного пакета, що продається на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами або за конкурсом.
24. Конкурси з продажу пакетів акцій ВАТ групи В можуть проводитися за умови, що об'єктом продажу є пакет акцій, який забезпечує покупцю контроль на підприємстві. У разі коли конкурс не відбувся, пакет акцій може виставлятися на повторний конкурс, або пропонуватися для продажу на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами.
25. Акції, які залишилися не проданими відповідно до пункту 24 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу єдиним пакетом на спеціалізованих аукціонах за грошові кошти або відкритих грошових регіональних аукціонах через Національну мережу аукціонних центрів у порядку, встановленому Фондом за погодженням з Антимонопольним комітетом України.
26. Акції, які залишилися не проданими відповідно до пунктів 24 - 25 цієї Програми, можуть пропонуватися для продажу на аукціонах без оголошення ціни.
Для продажу на аукціонах без оголошення ціни пропонуються державні пакети акцій ВАТ, перелік яких за поданням Фонду затверджує Кабінет Міністрів України, що відповідають одному (або більше) з таких критеріїв:
ВАТ не провадить господарської діяльності;
розмір такого пакета акцій становить менш як 10 відсотків статутного фонду ВАТ;
пакет акцій не вдалося продати іншими способами.
27. Фондом може бути прийнято рішення щодо випуску опціонів для стимулювання роботи керівництва підприємств (господарських товариств) та осіб, уповноважених від імені держави управляти корпоративними правами держави у ВАТ, у порядку, що затверджується Кабінетом Міністрів України.
28. Державні органи приватизації здійснюють з урахуванням вимог пунктів 24 - 26 цієї Програми продаж усіх акцій, не проданих відповідно до пункту 57 Державної програми приватизації на 2000 - 2002 роки.
29. У державній власності може закріплюватися виключно пакет акцій ВАТ групи Г у порядку, що затверджує Кабінет Міністрів України. При цьому розмір пакета акцій, що закріплюється у державній власності, повинен становити не менше 50 відсотків статутного фонду ВАТ плюс одна акція.
30. Умови приватизації об'єктів, в тому числі кваліфікаційні та додаткові вимоги, приватизація яких згідно із законами здійснюється за погодженням з Кабінетом Міністрів України, та підприємств, які мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави, погоджуються Фондом з Кабінетом Міністрів України в порядку, що встановлюється Кабінетом Міністрів України.
31. Конкурси (відкриті торги) з продажу пакетів акцій ВАТ групи Г можуть проводитися за умови, що об'єктом продажу є пакет акцій, який забезпечує покупцю контроль на підприємстві. У разі коли конкурс (відкриті торги) не відбувся, акції, які залишились непроданими, приєднуються до єдиного пакета, який може виставлятися на повторний конкурс (відкриті торги), або пропонуватися для продажу на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами. При цьому проект рішення про внесення відповідних змін до плану розміщення акцій таких ВАТ потребує погодження з Кабінетом Міністрів України.
32. У разі коли контрольний пакет акцій продано, інші акції об'єктів групи Г пропонуються для продажу на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами.
33. У разі коли конкурс з продажу контрольного пакета акцій ВАТ не відбувся двічі підряд, акції, які залишилися не проданими, можуть приєднуватися до пакета, що пропонується для продажу на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами.
34. Кабінет Міністрів України визначає перелік ВАТ, чиї пакети акцій у встановленому законодавством порядку, в процесі приватизації дозволяється виставляти на продаж на міжнародних фондових ринках.
35. У разі, якщо законодавством або статутом господарського товариства (господарської організації, підприємства, заснованого на змішаній формі власності) визначено переважне право недержавних учасників на придбання акцій (часток, паїв), що належать державі, приватизація зазначених об'єктів групи Е, здійснюється у порядку, затвердженому Фондом за погодженням з Державною комісією з цінних паперів та фондового ринку.
Продаж належних державі пакетів акцій (часток, паїв) підприємств, державна частка у статутному фонді яких становить 25 та менше відсотків, віднесених цією Програмою до групи Е, здійснюється виключно на фондових біржах, за умови проходження обов'язкової процедури лістингу на цих фондових біржах.
В інших випадках продаж об'єктів групи Е здійснюється на аукціоні через Національну мережу аукціонних центрів, за конкурсом або на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами, крім випадків, коли такий спосіб продажу заборонений законом.
Продаж об'єктів групи Е на фондових біржах та інших організаторах торгівлі цінними паперами проводиться за процедурою, встановленою для акцій групи В.
36. Кабінет Міністрів України за поданням Фонду може прийняти рішення про достроковий продаж пакетів акцій, тимчасово залишених у державній власності відповідно до Закону України "Про особливості приватизації майна в агропромисловому комплексі".
37. Приватизація підприємств, що займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавному або регіональному товарних ринках, здійснюється за погодженням з відповідними органами Антимонопольного комітету України.
Під час проведення конкурсів, аукціонів, відкритих торгів з продажу акцій (часток, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання, який має стратегічне значення для економіки та безпеки держави чи займає монопольне (домінуюче) становище на ринку, учасники зазначених процедур зобов'язані подати відомості згідно з переліком, що встановлюється Фондом та Антимонопольним комітетом України.
Покупцями контрольного пакета акцій (часток, паїв) та єдиних майнових комплексів, які займають монопольне (домінуюче) становище на загальнодержавних ринках товарів (робіт, послуг) або мають стратегічне значення для економіки та безпеки держави можуть бути виключно особи (їх об'єднання), визначені покупцями відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна", за умови, що такі особи або особи, що її прямо контролюють, не зареєстровані в офшорній зоні.
38. У випадках, передбачених законодавством про захист економічної конкуренції, покупець зобов'язаний отримати дозвіл органу Антимонопольного комітету України на безпосереднє або опосередковане придбання, набуття у власність іншим способом чи одержання в управління акцій (часток, паїв), що забезпечує досягнення чи перевищення 25 або 50 відсотків голосів у вищому органі управління відповідного суб'єкта господарювання, а також активів у вигляді єдиного майнового комплексу або структурного підрозділу суб'єкта господарювання (надалі - дозвіл на концентрацію).
Порядок подання та розгляду заяви про надання дозволу на концентрацію визначається законодавством про захист економічної конкуренції. При цьому учасники конкурсних процедур (конкурсів, відкритих торгів, аукціонів тощо) подають Антимонопольному комітету України заяву про надання дозволу на концентрацію не пізніше дня завершення приймання конкурсної документації.
Надання дозволу на концентрацію здійснюється відповідно до законодавства про захист економічної конкуренції.
39. Об'єкти приватизації, види діяльності яких становлять підвищену екологічну небезпеку, або пов'язані з використанням надр, а також пакети акцій ВАТ, створених на базі цих об'єктів, які забезпечують покупцю контроль над ними, підлягають продажу виключно за конкурсом у порядку, передбаченому пунктами 32-34 цієї Програми. При цьому обов'язково встановлюються конкурсні умови щодо подальшої діяльності приватизованих підприємств відповідно до законодавства про охорону навколишнього природного середовища та використання надр.
40. Приватизація єдиних майнових комплексів державних господарських об'єднань здійснюється способами, визначеними законодавством, залежно від того, до якої групи згідно з цією Програмою віднесено такі об'єкти приватизації.
Приватизації державних часток у майні господарських об'єднань, заснованих підприємствами різних форм власності, може передувати передприватизаційна підготовка або реструктуризація відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна".
41. Приватизація холдингових компаній здійснюється способами, визначеними законодавством з питань приватизації, залежно від того, до якої групи згідно з цією Програмою віднесено такі об'єкти приватизації.
Приватизація корпоративних прав дочірніх підприємств, внесених до статутних фондів холдингових компаній, де державна частка становить більше 50%, здійснюється Фондом за способами приватизації, визначеними цією Програмою.
42. Якщо об'єкт приватизації залишився не приватизованим через відсутність заяв від потенційних покупців при застосуванні способів приватизації відповідно до законів з питань приватизації, державний орган приватизації приймає рішення про реструктуризацію зазначеного об'єкта відповідно до Закону України "Про приватизацію державного майна" або про ліквідацію (списання) цього об'єкта у порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.
Розділ V. ФІНАНСОВЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
43. Грошові кошти спеціального фонду Державного бюджету, одержані від приватизації державного майна, спрямовуються на фінансування наступних заходів, пов'язаних з проведенням приватизації державного майна:
забезпечення функціонування єдиної комп'ютерної мережі державних органів приватизації, придбання обчислювальної техніки, засобів зв'язку, оргтехніки, програмної продукції;
оплата послуг Національної мережі аукціонних центрів, пов'язаних з проведенням спеціалізованих аукціонів за гроші, відкритих грошових регіональних аукціонів, аукціонів без оголошення ціни, фінансування функціонування галузевого державного архіву фінансових посередників, інших сторонніх осіб та організацій, залучених до робіт, пов'язаних з передприватизаційною підготовкою, реструктуризацією, проведення обов'язкового екологічного аудиту, приватизацією (у тому числі на охорону, збереження та оцінку об'єктів приватизації, повернутих за рішенням судів у державну власність, до їх наступного продажу), послуг суб'єктів оціночної діяльності - суб'єктів господарювання, пов'язаних з оцінкою майна під час приватизації (корпоратизації), юридичних послуг, послуг зберігачів та реєстраторів, уповноважених осіб при розміщенні акцій на міжнародних ринках, послуг експертів та консультантів у процесі управління майном та майновими правами держави;
утримання окремих об'єктів державного майна, що не увійшло до статутного (пайового) фонду приватизованих підприємств;
створення Єдиної інформаційної системи з обліку, зберігання та оцінки майна, що реалізується за рішенням органів виконавчої влади;
оплата послуг радників (уповноважених осіб) при підготовці до продажу пакетів акцій на конкурсах, відкритих торгах - у разі залучення радників та необхідності відшкодування боргів щодо оплати послуг радників за попередні роки;
провадження інформаційно-пропагандистської та рекламної діяльності з проведення приватизації, висвітлення приватизаційних процесів у засобах масової інформації, підтримка веб-сторінки Фонду в Інтернеті;
оплата господарських витрат та господарсько-договірних робіт (видатки на зв'язок, утримання та оренду транспортних засобів, оренду приміщень, в яких розташовані органи приватизації, витрати на формування та забезпечення збереження архівних документів Фонду, а також на підготовку таких документів для передачі до державного архіву, придбання інформаційно-довідкових та передплатних видань, виконання науково-дослідних робіт, канцелярські видатки, оплата ремонту приміщень, оплата комунальних послуг, витрат на відрядження, представницьких витрат, транспортних засобів, обладнання та інвентарю) пов'язаних з виконанням заходів, визначених цією Програмою;
матеріальне заохочення та соціально-побутове забезпечення працівників державних органів приватизації за результатами виконання заходів, визначених цією Програмою, і завдань з надходження коштів до Державного бюджету України від приватизації державного майна;
фінансування витрат, пов'язаних із забезпеченням міжнародної діяльності у сфері приватизації, в тому числі розрахунки за борговими зобов'язаннями;
видання Державного інформаційного бюлетеня про приватизацію;
навчання та підвищення кваліфікації кадрів єдиної системи органів приватизації України.
44. Компенсація витрат державних органів приватизації на виготовлення землевпорядної документації та організацію продажу земельних ділянок несільськогосподарського призначення, що перебувають у державній власності, на яких розташовані об'єкти, які підлягають приватизації, здійснюється за рахунок джерел, визначених законом України про Держаний бюджет.
45. У разі делегування власних повноважень щодо приватизації комунального майна державним органам приватизації органи місцевого самоврядування обов'язково передбачають у місцевих програмах приватизації та бюджеті розвитку субвенції на відшкодування державним органам приватизації витрат, пов'язаних з реалізацією комунального майна.
Частина грошових коштів, одержаних від приватизації комунального майна перераховується державним органам приватизації з відповідного місцевого бюджету за визначеними органами місцевого самоврядування нормативами у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, на їх рахунки для фінансування витрат, пов'язаних з реалізацією комунального майна.
Розділ VI. ІНФОРМАЦІЙНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПРОЦЕСУ ПРИВАТИЗАЦІЇ
46. З метою сприяння процесу приватизації, формування позитивного іміджу України на міжнародній арені та надходження грошових коштів до державного бюджету Фонд протягом строку дії цієї Програми у межах грошових коштів від приватизації, виділених на зазначені цілі, реалізує комплекс заходів, спрямованих на забезпечення прозорості приватизації шляхом опублікування у засобах масової інформації (друковані видання, радіо та телеканали, мережа Інтернет) інформації про оголошення конкурсів (торгів, аукціонів), умови продажу об'єктів приватизації та інших відомостей з метою інформування потенційних інвесторів щодо приватизації як в Україні, так і за її межами відповідно до вимог цієї Програми та законодавства про інформацію.
47. Фонд за участю зацікавлених центральних органів виконавчої влади здійснює заходи щодо інформування громадськості України про умови приватизації та державну політику у цій сфері.
48. Державні органи приватизації публікують інформацію про приватизацію у строки та в порядку, визначені законодавством. Інформація про результати всіх видів продажу підлягає публікації у виданнях державних органів приватизації протягом 30 днів після затвердження Фондом (його регіональними відділеннями) результатів продажу або укладення договору купівлі-продажу.
49. Фонд систематично оприлюднює у засобах масової інформації, в тому числі у мережі Інтернет, переліки підприємств, державні пакети акцій яких пропонуються для продажу в поточному році включаючи інформацію про розмір пакетів акцій, що пропонуються для продажу, а також пакетів акцій, що закріплюються у державній власності.
50. Фонд відслідковує та сприяє формуванню попиту на об'єкти приватизації шляхом підвищення рівня поінформованості потенційних покупців через оприлюднення в засобах масової інформації відповідних матеріалів та участь Фонду у національних та міжнародних економічних форумах, виставках та конференціях.
Розділ VІI. ЗАКОНОДАВЧЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ВИКОНАННЯ ПРОГРАМИ
51. Фонд разом із заінтересованими центральними органами виконавчої влади розробляє проекти наступних законів та інших нормативно-правових актів для забезпечення виконання цієї Програми, також з метою:
створення сприятливих умов для участі представників середнього та малого бізнесу у приватизації державного майна;
запровадження відчуження державного та комунального майна, що здійснюється за рішенням органів державної виконавчої влади поза процесом приватизації (банкрутство, реалізація об'єктів податкової застави, продаж основних засобів, що є державною власністю, та необоротних активів відкритих акціонерних товариств, частка держави у статутних фондах яких перевищує 50 відсотків) спеціалізованими торговельними організаціями за єдиними правилами, що визначаються законодавством з питань приватизації;
заборони особам, з якими раніш вже були розірвані договори купівлі-продажу внаслідок невиконання ними договірних умов, безпосередньо чи опосередковано брати участь у продажу (на аукціонах, конкурсах, відкритих торгах) об'єктів приватизації;
здійснюється розробка наступних акт