Аналіз регуляторного впливу проекту Порядку проведення додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю
від 17 квітня 2008 р.
Аналіз регуляторного впливу проекту Порядку проведення додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю
1.Опис проблеми
На сьогодні відсутній нормативний акт, що регулює процедуру проведення додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств (далі-ВАТ), створених у процесі приватизації та корпоратизації, співзасновниками яких є члени організації орендарів (члени трудового коллективу-засновника господарського товариства, яке є орендарем). Внаслідок чого неможливо реалізувати вимоги пункту 7 статті 17 Закону України "Про приватизацію державного майна"
2.Обгрунтування прийняття регуляторного акта
Проект Порядку проведення додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю (далі Порядок), розроблений на виконання пункту 7 статті 17 Закону України "Про приватизацію державного майна" від 02.06.05 №2629-IV (зі змінами і доповненнями).
Цей Порядок встановлює механізм проведення додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств (далі-ВАТ), створених у процесі приватизації та корпоратизації, співзасновниками яких є члени організації орендарів (члени трудового колективу-засновника господарського товариства, яке є орендарем).
При перетворенні орендних підприємств у відкриті акціонерні товариства його засновниками виступають: з боку держави-відповідний державний орган приватизації, а з боку орендаря-господарське товариство, створене орендарями. Відповідно до вимог пункту 7 статті 17 Закону України "Про приватизацію державного майна" додатковий продаж здійснюється за умови, коли вартість майна, що вноситься орендарем (організацією орендарів або господарським товариством, створеним членами трудового колективу підприємства, що приватизується) до статутного капіталу товариства, становить менше 25 відсотків його статутного капіталу із урахуванням вартості акцій, придбаних ними. Члени організації орендарів (члени трудового колективу підприємства-засновники господарського товариства, яке є орендарем) мають право на додаткове придбання за кошти акцій, що є у державній власності, за їх номінальною вартістю у межах 25 відсотків статутного фонду товариства, але не більше 30 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на кожного.
3.Визначення очікуваних результатів прийняття регуляторного акту
Прийняття Порядку дозволить реалізувати право на додаткове придбання акцій особам, визначеним пунктом 7 статті 17 Закону України "Про приватизацію державного майна", а саме членам організації орендарів (членам трудового колективу підприємства-засновника господарського товариства, яке є орендарем). На сьогодні Фонд державного майна України здійснює підготовку до приватизації підприємств, співзасновниками яких є держава та господарські товариства, які є орендарем, і тому прийняття зазначеного нормативного акту є актуальним.
4.Головні цілі прийняття акта
Метою акта є вирішення проблемних питань минулих років, удосконалення процесу реформування власності, сприяння розвитку фондового ринку через широке використання продажу акцій відкритих акціонерних товариств громадянам України.
5.Оцінка альтернативних способів досягнення встановленних цілей
На сьогодні не існує альтернативних способів реалізації вказаних цілей, оскільки в нормативному полі України відсутній нормативно-правовий акт який би регламентував процедуру додаткового продажу акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю членам трудового колективу підприємства-засновника господарського товариства, яке є орендарем.
6.Описання механізму і заходів, які забезпечать вирішення проблеми шляхом прийняття регуляторного акта.
Проект нормативного акта розроблений з урахуванням виявленого позитивного досвіду продажу акцій відкритих акціонерних товариств та аналізу законодавства і відповідних нормативно правових актів, які застосовувались для продажу акцій фізичним особам, зокрема: Порядку проведення пільгового продажу акцій відкритих акціонерних товариств, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 03.07.00 №1368 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.00 за №428/4649; Порядку проведення продажу акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 30.04.99 №797 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.99 за №350/3643; Порядку додаткового придбання акцій відкритого акціонерного товариства його керівництвом за їх номінальною вартістю за грошові кошти, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 19.05.99 №906 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 04.06.99 за №349/3642; Положення про порядок розрахунків за придбані об'єкти приватизації, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 02.11.92 №467 та інші.
Процедура відповідного продажу передбачає складання та затвердження списків осіб, які мають право на додаткове придбання акцій відкритих акціонерних товариств за номінальною вартістю. В нормативному акті також передбачені механізми подання заяви на відповідне придбання акцій, оплати за придбані акції, підведення підсумків продажу та відчудження акцій на користь фізичних осіб.
7.Строк чинності регуляторного акта
Строк чинності регуляторного акта не обмежений.
8.Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності акта
Базове відстеження результативності зазначеного проекту буде проведено до дня набрання ним чинності. Повторне відстеження результативності проекту буде здійснено через рік з дати набрання ним чинності, щляхом порівняння результативності показників, визначених під час проведення базового відстеження.
9.Визначення показників результативності регуляторного акта
- надходження коштів від приватизації державного майна до Державного бюджету України;
- ефективність подальшої діяльності приватизованих підприємств;
- покращення соціально-психологічного клімату у колективах приватизованих підприємств.
Директора Департаменту | С.Корнієць |