A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких наказів Фонду державного майна України»

від 4 лютого 2013 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких наказів Фонду державного майна України»

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

         Проект наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до деяких наказів Фонду державного майна України» (далі - Наказ) розроблено відповідно до статей 14 та 16 Закону України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні», з метою підвищення рівня навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, за програмами підвищення кваліфікації оцінювачів та обґрунтування підстав, за яким приймається рішення Екзаменаційною комісією про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання).

 

         Проектом Наказу пропонується внести зміни до таких наказів Фонду державного майна України:

         до Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

         до Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13 листопада 2002 року № 1997, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 28 листопада 2002 року за № 925/7213;

         до Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 955/6146.

2. Головні цілі державного регулювання

         Метою розробки проекту Наказу є підвищення рівня навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, за програмами підвищення кваліфікації оцінювачів та обґрунтування підстав, за яким приймається рішення Екзаменаційною комісією про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання).

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення зазначених цілей

Альтернативними способами досягнення зазначених цілей є:

- підготовка нової редакції Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

- підготовка нової редакції Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13.11.2002 № 1997, зареєстрованого у Міністерстві юстиції України 28.11.2002 за № 925/7213;

- підготовка нової редакції Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 955/6146.

         Внесення змін до зазначених нормативно-правових актів є найбільш оптимальним способом досягнення поставлених цілей.

         Цей спосіб не вимагає розроблення нового документа, а отже, дає змогу заощадити час на його погодження та впровадження.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблем

         Нормативно-правовим актом, що регулює висвітлені у проекті Наказу питання є Закон України «Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

         Предметом регулювання проекту Наказу є регулювання питань у сфері оціночної діяльності, зокрема: навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, підвищення кваліфікації оцінювачів та прийняття рішень Екзаменаційною комісією про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання).

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

         Запропонований проект Наказу Фонду державного майна України сприятиме підвищенню рівня навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, запровадить єдині вимоги щодо порядку підвищення кваліфікації оцінювачів та порядку проведення письмового тестування за результатами підвищення кваліфікації оцінювачів. Проектом Наказу передбачаються різні форми проходження підвищення кваліфікації, що дозволить оцінювачам самостійно обирати найбільш прийнятну для себе форму зарахування підвищення кваліфікації.

         Крім того, у запропонованому Наказі передбачається детальне обґрунтування підстав, за якими приймається рішення Екзаменаційною комісією про позбавлення оцінювача кваліфікаційного свідоцтва (його анулювання).

         Оцінка можливостей запровадження акта та дотримання суб'єктами оціночної діяльності його положень висока. Запровадження запропонованого акта забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

         Державний контроль та нагляд за дотриманням Наказу здійснюється Фондом державного майна відповідно до наданих йому Законами України «Про Фонд державного майна України», «Про оцінку майна, майнових прав і професійну оціночну діяльність в Україні» та іншими нормативно-правовими актами повноважень.

 

6. Очікувані результати прийняття акта

Об’єкт впливу

Вигоди

Витрати

Держава

Забезпечення виконання вимог статей 14 та 16 Закону України «Про оцінку майна майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні».

Відсутні

Суб’єкти господарювання

Підвищення рівня навчання за програмами базової підготовки оцінювачів, встановлення єдиних вимог до порядку підвищення кваліфікації оцінювачів, обґрунтування підстав, за якими приймається рішення Екзаменаційною комісією про позбавлення оцінювача кваліфікаційного свідоцтва (його анулювання), підвищення ефективності роботи Екзаменаційної комісії.

Відсутні

Негативні результати прийняття регуляторного акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

         Строк чинності регуляторного акта не обмежений в часі. Разом з тим він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливає на регуляторний акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, суб’єктами оціночної діяльності, оцінювачами, навчальними закладами та іншими учасниками ринку оціночних послуг.

Основними показниками результативності регуляторного акта є кількість навчальних закладів, що уклали з ФДМУ угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів; кількість посвідчень про підвищення кваліфікації оцінювачів виданих Фондом державного майна України разом з навчальними закладами, які уклали угоду про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів та кількість прийнятих Екзаменаційною комісією рішень про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання).

         Рівень поінформованості суб’єктів господарювання з основних положень регуляторного акта високий.

10. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

         Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження в межах строків, установлених ст. 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності»:

базове відстеження - до набрання чинності змін до:

-         Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

-         Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13 листопада 2002 року
№ 1997, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
28 листопада 2002 року за № 925/7213;

-         Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 955/6146.

 

повторне відстеження - не раніше ніж через рік після набрання чинності змін до:

-         Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

-         Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13 листопада 2002 року
№ 1997, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
28 листопада 2002 року за № 925/7213;

-         Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 955/6146.

періодичне відстеження - раз на три роки, починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження результативності змін до:

-         Загальних вимог до навчальних програм навчання оцінювачів та підвищення їх кваліфікації, затверджених наказом Фонду державного майна України від 15 квітня 2004 року № 754, зареєстрованих в Міністерстві юстиції України 05 травня 2004 року за № 562/9161;

-         Положення про порядок роботи Екзаменаційної комісії, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 13 листопада 2002 року
№ 1997, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України
28 листопада 2002 року за № 925/7213;

-         Положення про порядок укладання угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів, затвердженого наказом Фонду державного майна України від 29 жовтня 2001 року № 1977, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 15 листопада 2001 року за № 955/6146.

         Вид даних відстеження - статистичні показники:

- кількість навчальних закладів, що уклали з ФДМУ угоди про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів;

- кількість посвідчень про підвищення кваліфікації оцінювачів виданих Фондом державного майна України разом з навчальними закладами, які уклали угоду про співробітництво з професійної підготовки оцінювачів;

- кількість прийнятих Екзаменаційною комісією рішень про позбавлення кваліфікаційного свідоцтва оцінювача (його анулювання).

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням з питань оціночної діяльності Департаменту координації розробки та виконання програмних документів, оцінки та розпорядження об’єктами державної власності Фонду державного майна (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ 133, 01601,
телефон/факс 200-36-99).

 

Заступник Голови Фонду                                               І. Хотей

 2013 р.