A A A K K K

Пояснювальна записка до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»

від 6 червня 2012 р.

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА
до проекту Закону України «Про внесення змін до Закону України
«Про оренду державного та комунального майна»

Розробник: Фонд державного майна України

 

1. Обґрунтування необхідності прийняття нормативного акта

Проект Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про оренду державного та комунального майна»  (далі – проект Закону), розроблений на виконання рішення Спеціальної контрольної комісії з питань приватизації Верховної Ради України від 20.10.2011 про ефективність використання державного майна цілісних майнових комплексів, переданих в оренду, з метою підвищення ефективності орендних відносин та запобігання пошкодженням і втратам орендованого майна, а також з метою узгодження термінології Закону і законодавства про приватизацію та врахування нових повноважень Фонду державного майна у сфері оцінки орендованого майна, визначених Законом України «Про Фонд державного майна України».

2. Мета і шляхи її досягнення

Проект Закону розроблено з метою підвищення ефективності орендних відносин та запобігання пошкодженням і втратам орендованого майна.

Запропонованими змінами зокрема передбачається:

з метою забезпечення компенсування державі та комунальним власникам втрат майна в результаті безгосподарності орендаря – впровадження нової істотної умови оренди - компенсації орендарем втрат орендованого майна;

з метою захисту майнових інтересів держави та комунальних власників, запобігання втратам майна – встановлюється неможливість звернення стягнень за зобов’язаннями орендаря чи третіх осіб на орендоване майно та неможливість для орендаря вчиняти дії з майном, що ведуть до зміни форми власності, без погодження з орендодавцем;

з метою кращого забезпечення відновлення орендованого державного та комунального майна передбачити можливість страхування орендованого майна орендарем на користь балансоутримувача цього майна;

з метою  запобігання накопичуванню заборгованості з орендної плати та втраті майна, виведенню боржниками активів зі складу об’єкта оренди – надання орендодавцю права в порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України, відмовитися від договору оренди і вимагати повернення орендованого майна, якщо орендар не вносить плату за оренду протягом трьох місяців підряд;

з метою інформування потенційних орендарів про вартість об’єкта оренди в умовах здійснення (замовлення) оцінки об’єкта оренди орендодавцем – організація вивчення попиту на об’єкт оренди після затвердження орендодавцем висновку про вартість (акта оцінки) об’єкта оренди;

з метою вдосконалення порядку повернення з оренди цілісних майнових комплексів державних підприємств – затвердження на рівні Уряду Порядку повернення орендованих цілісних майнових комплексів державних підприємств після припинення або розірвання договору оренди;

Пропонується також внести зміни до першого речення частини першої статті 27 з метою узгодження його з абзацами першим і другим частини третьої цієї статті щодо повернення цілісних майнових комплексів з оренди.

З метою узгодження норм Закону України «Про оренду державного та комунального майна» з Законом України «Про Фонд державного майна України» та законодавством про приватизацію запропоновано внести зміни до послідовності процедур визначення орендаря (попит на оренду вивчається після визначення вартості об’єкта оренди) а також термін «цілісний майновий комплекс» замінити на «цілісний (єдиний) майновий комплекс» у відповідних відмінках.

3. Правові аспекти

У даній сфері суспільних відносин діють Закон України «Про оренду державного та комунального майна», Цивільний кодекс України.

4. Фінансово-економічне обґрунтування

Реалізація проекту постанови не потребує додаткових фінансових, матеріальних та інших витрат.

5. Позиція заінтересованих органів

Проект Закону підлягає погодженню з Міністерством фінансів, Міністерством економічного розвитку і торгівлі та Міністерством юстиції.

6. Регіональний аспект

Проект Закону має загальнодержавний характер та не стосується питання розвитку адміністративно-територіальних одиниць.

7. Запобігання корупції

Проект Закону не містить ризиків вчинення корупційних правопорушень та не потребує проведення антикорупційної експертизи.

8. Громадське обговорення

Проект Закону було оприлюднено з метою одержання зауважень та пропозиції від фізичних та юридичних осіб, їх об’єднань згідно з вимогами Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

9. Позиція соціальних партнерів

Проект Закону не стосується соціально-трудової сфери та не потребує залучення до його опрацювання уповноважених представників від всеукраїнських профспілок, їх об'єднань та всеукраїнських об'єднань організацій роботодавців.

10. Аналіз регуляторного впливу

Проект Закону є регуляторним актом і потребує погодження з Державною службою України з питань регуляторної політики та розвитку підприємництва.

11. Прогноз результатів

Прийняття проекту Закону забезпечить підвищення ефективності орендних відносин, зокрема, кращий контроль за збереженням орендованого майна, компенсацію його втрати, а також зменшення заборгованості з орендної плати. 

 

В. о. Голови Фонду                                                                              Є. Іванов

____ ____________ 2012 рік