A A A K K K

Аналіз регуляторного впливу проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г»

від 27 березня 2012 р.

Аналіз регуляторного впливу
проекту наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г»

 

1. Опис проблем, які передбачається розв’язати шляхом державного регулювання

Законом України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» в частині внесення змін до Закону України «Про приватизацію державного майна» встановлено, що приватизація державного майна, зокрема, єдиних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, здійснюється шляхом:

продажу на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни);

за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

Тобто приватизація єдиних майнових комплексів державних підприємств об’єктів груп В, Г може здійснюватись шляхом продажу на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни) та за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

Крім того, вищезазначеним Законом до Закону України «Про приватизацію державного майна» внесені зміни в частині приватизації об’єктів державної власності разом із земельними ділянками, на яких вони розташовані, оформлення угод з приватизації, відповідальності за порушення законодавства про приватизацію та інше.

З метою приведення нормативно-правових актів Фонду державного майна у відповідність до вимог зазначеного Закону розроблений проект  наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г», затвердженого наказом Фонду державного майна України від 26 липня 2002 року N 1336, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2002 року за N 784/7072.

Метою прийняття акта є реалізація повноважень державних органів приватизації щодо продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об’єктів приватизації віднесені до груп В, Г, встановленими Законом способами приватизації.

2. Головні цілі державного регулювання

Головними цілями прийняття акта є визначення механізму продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об’єктів приватизації віднесені до груп В, Г, на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону, а також врегулювання процесу продажу цих об’єктів у відповідність з положеннями норм законодавства.

3. Визначення та оцінка усіх прийнятних альтернативних способів досягнення встановлених цілей з аргументацією переваг обраного способу

         У даній сфері правового регулювання діють такі акти законодавства: Конституція України, Цивільний кодекс України, Господарський кодекс України, Закон України «Про Фонд державного майна України», Закон України «Про Державну програму приватизації на 2012-2014 роки», Закон України «Про центральні органи виконавчої влади», Закон України «Про приватизацію державного майна».

         Під час розробки проекту наказу був розглянутий альтернативний спосіб досягнення визначеної цілі – залишити чинним нормативно-правовий акт, що на сьогодні регулює механізм продажу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г.

Закон України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» поставив перед Кабінетом Міністрів України завдання щодо розробки та приведення міністерствами та іншими центральними органами виконавчої влади нормативно-правових актів, передбачених цим Законом. Кабінетом Міністрів України на засіданні від 15.02.2012 схвалено План організації виконання Закону України «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки» (доручення КМУ від 20.02.2012 № 4943/1/1-12).

Таким чином, залишення чинним нормативно-правового акта, що на сьогодні регулює механізм продажу цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, не дозволить виконати доручення Кабінету Міністрів України.

Крім того, положення чинного нормативно-правового акта не відповідає нормам прийнятих Законів України «Про Державну програму приватизації» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки».

В даному випадку вбачається єдиним можливим способом визначити державне регулювання зазначеного питання шляхом прийняття проекту  наказу Фонду державного майна України «Про внесення змін до Положення про продаж цілісних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г», затвердженого наказом Фонду державного майна України від 26 липня 2002 року N 1336, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 25 вересня 2002 року за  N 784/7072.

4. Опис механізмів і заходів, які забезпечать вирішення проблеми

         Запропонований проект наказу Фонду державного майна врегулює механізм продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, шляхом продажу на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону. Зазначене дозволить Фонду державного майна України здійснювати реалізацію своїх повноважень в частині продажу таких об’єктів та сприятиме збільшенню надходжень до Державного бюджету України.

5. Обґрунтування можливостей досягнення поставлених цілей у разі прийняття регуляторного акта

Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта не очікується.

Оцінка можливості впровадження акта та виконання вимог акта суб’єктами господарювання є високою.

Прийняття регуляторного акта забезпечить створення правових засад для належного функціонування у сфері продажу державними органами приватизації єдиних майнових комплексів державних підприємств, їх структурних підрозділів, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, та надасть можливість встановлення чітких механізмів продажу цих об’єктів.

Реалізація запропонованого нормативно-правового акта не потребує додаткових витрат з Державного бюджету України.

Запровадження зазначеного проекту наказу Фонду державного майна України забезпечить високу вірогідність досягнення поставлених цілей.

6. Очікувані результати прийняття регуляторного акта

Впровадження даного акта дасть змогу удосконалити організаційні процеси продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г.

Основним показником результативності проекту наказу Фонду державного майна є надходження коштів до Державного бюджету України від продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г.

Негативні результати прийняття акта відсутні.

7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта

Обмежень у часі строку дії акта немає, що дасть змогу розв'язати проблеми та досягти цілі державного регулювання. Разом з цим, він може змінюватися з урахуванням майбутніх змін до законодавства, що впливатимуть на цей акт.

8. Показники результативності регуляторного акта

Регуляторний акт обов’язковий для виконання Фондом державного майна України, його регіональними відділеннями та представництвами.

Після впровадження акту результативність буде відображена в кількості проданих об'єктів та сумою коштів, що надійдуть від продажу об'єктів малої  приватизації до Державного бюджету України.

Розподіл вигод і витрат для суб’єктів регуляторного акта у зв’язку із його прийняттям наведено у таблиці.

Суб’єкти

Вигоди

Витрати

Держава

Приведення нормативно-правового акта у відповідність до вимог Законів України «Про Державну програму приватизації» та «Про внесення змін до деяких законів України з питань приватизації щодо реалізації положень Державної програми приватизації на 2012-2014 роки»

Не потребує

Суб’єкти господарювання

Встановлення чіткого механізму продажу єдиних майнових комплексів державних підприємств, які за класифікацією об'єктів приватизації віднесені до груп В, Г, шляхом продажу на аукціоні (у тому числі за методом зниження ціни, без оголошення ціни), за конкурсом з відкритістю пропонування ціни за принципом аукціону.

Не потребує

Громадяни

Рівень поінформованості суб’єктів господарювання високий.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта

Стосовно регуляторного акта здійснюється базове, повторне та періодичне відстеження у межах термінів, встановлених статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності».

Базове відстеження здійснюється до дня набрання чинності регуляторним актом з метою оцінки стану суспільних відносин, на врегулювання яких спрямована дія акта.

Повторне відстеження здійснюється через рік після набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше ніж через два роки, якщо рішенням регуляторного органу, який прийняв цей акт, не встановлено більш ранній строк, з метою оцінки ступеня досягнення цим актом визначених цілей. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час базового відстеження.

Періодичне відстеження здійснюється раз на три роки починаючи з дня виконання заходів з повторного відстеження. Установлені кількісні та якісні значення показників результативності акта порівнюються із значеннями аналогічних показників, що встановлені під час повторного відстеження.

Аналіз регуляторного впливу підготовлено Управлінням продажу об’єктів малої приватизації та ЦМК Департаменту конкурентних продажів Фонду державного майна України (вул. Кутузова, 18/9, м. Київ, 133, 01601, телефон/ факс 284-52-40).

 

Голова Фонду

державного майна України                                                                 О. Рябченко                                  

“_____”___________2012 р.